סמוטריץ' בהפגנת צדק לדסטאו: תכניסו את השב"כ - סרוגים

סמוטריץ' בהפגנת צדק לדסטאו: תכניסו את השב"כ

משפחתו של דסטאו ביסט ז"ל מפגינה החל משעות הבוקר עם מאות תומכים, מול ישיבת הממשלה. המשפחה דורשת להכניס את השב"כ לחקירת הפיגוע ולהביא לתפסיתם והעמדתם לדין של הפוגעים

author-image
סמוטריץ' בהפגנת צדק לדסטאו: תכניסו את השב"כ
  (צילום: ארגון חוננו)

אישי ציבור, רבנים ומנהיגים רוחניים של העדה האתיופית בליווי חברי כנסת ומאות תומכים, הפגינו הבוקר מול ישיבת הממשלה.

המפגינים החלו את ההפגנה בסמוך למשרד החוץ, שם חסמו את צומת סינמה סיטי לזמן קצר. כוחות משטרה פינו את המפגינים מהכביש. משם צעדו המפגינים אל מול משרדו של רה"מ נפתלי בנט. המפגינים קראו "דם יהודי אינו הפקר", "צדק לדסטאו" ונושאים שלטים הדורשים את כניסת השב"כ לחקירת הרצח של דסטאו. לאחר מכן הגיעו המפגינים את מול הכנסת.

כשמדובר בדסטאו – המשטרה לא מסוגלת

חתנו של דסטאו, משה שטה אמר בהפגנה "ראינו רק לאחרונה שהמשטרה הגדולה הזאתי יודעת לתפוס תוך מספר ימים את המחבלים שברחו מכלא גלבוע. אבל כשמדובר בדסטאו שנרצח במרכזה של עיר, ברחוב בעיר שמרושת במצלמות, המשטרה לא מסוגלת לתפוס את הרוצחים האלו.

(צילום: חוננו)

יש פה מקרה של נרצח שרוצחיו לא נתפסו במשך ארבעה חודשים. המשטרה לא עשתה את העבודה וצריכה לעשות בדק בית. ואני בטוח שאם הנרצח היה מישהו אחר, כפי שהיה לצערנו במקרים אחרים מקבילים בהם ידעו להפעיל את מלוא הכוח כולל את צה"ל על מנת לתפוס את המחבלים. אבל כשמדובר בנרצח שהוא בן הקהילה, כנראה שחושבים שאפשר לגרור רגליים", אמר שטה.

"מהרגע הראשון החקירה לא נעשתה כמו שצריך"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה דיבר בהפגנה "הפיגוע הזה הוא נגד העם היהודי. האירוע הזה התחיל באירוע דריסה של דסטאו השם יקום דמו ולצערנו כבר מהרגע הראשון החקירה לא נעשתה כמו שצריך. שבוע וחצי האירוע הזה לא טופל כמו שצריך. וראיות שובשו", העיד עו"ד רום.

עו"ד בלייכר (צילום: חוננו)

עו"ד בלייכר חשף פרטים שהתגלו למשפחה לאחר בירורים ארוכים "אנחנו יודעים כרגע שהשב"כ סירב לקחת את החקירה. אני רוצה להגיד לכם שיש אירועים קלים הרבה יותר, כמו גרפיטי שיהודים עושים על בתים של ערבים, כאשר לאירועים כאלה השב"כ נכנס מיד, ומפעיל מערכת משומנת של יכולות, כמו מניעת מפגש עם עורך דין, מעצר קטינים לתקופה ארוכה בלי שום חשבון ועוד. איך יכול להיות שרצח באמצע עיר בישראל של יהודי על רקע לאומני לא זוכה לטיפול של השב"כ. זהו פשע לכל דבר ועניין", אמר בלייכר.

סמוטריץ: המקרה הוא רצח לאומני

חה"כ ויו"ר סיעת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קרא לבכירי מערכת הביטחון לנקוט פעולה "דסטאו נרצח במהלך הפרעות של מבצע שומר החומות, המקרה הוא רצח לאומני. ושירות הביטחון הכללי ממזמן היה צריך להיכנס בעובי הקורה ולפענח את המקרה. לשים את היד על הרוצחים האלו ולהביא אותם מאחורי סורג ובריח. לעשות צדק ולתת מעט מרגוע למשפחה ולקהילה הכל כך כאובה שהתאספה כאן היום. אני קורא מכאן לאנשי מערכת הביטחון, תכניסו את השב"כ עם כלל האמצעים והכלים, היכולות והסמכויות. ותמצאו את הרוצחים", קרא סמוטריץ'.

"מה זו ההתחמקות הזו?"

קס יוסף מנשה, אחד מהמנהיגים הרוחניים של העדה דיבר בהפגנה על מחדלי עיריית רמלה "אנחנו מבקשים מראש הממשלה התערבות מיידית שלו לבדיקת התיק. כי אנחנו רואים שמעיריית רמלה אף אחד לא מתייחס. ראש העיר רמלה לא היה בלוויה, לא מתראיין על זה בתקשורת. מה זו ההתחמקות הזו, זה מאוד חשוד. לא יכול להיות שאדם שמשרת את הקהילה, משלם מיסים, שראש העיר שלו לא בא ל עזור ביום הזה, כשאנחנו פה בירושלים מול משרדי ראש הממשלה. אנחנו רוצים צדק לדסטאו", קרא קס יוסף מנשה.

(צילום: חוננו)

וולדיגר: לאף אחד לא אכפת. אנחנו לא נשתוק

חה"כ מיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית גם אמרה בהפגנה "דסטאו נרצח בשל היותו יהודי. חמישה חודשים אנחנו צורחים וצועקים. לפני חודש וחצי ברחו שישה מחבלים מהכלא וכל המדינה עמדה על הרגליים. ומה עם דסטאו, הרוצחים שלו מסתובבים חופשי ולאף אחד לא אכפת חוץ ממכם. לאף אחד. אנחנו לא נשתוק, כלל כוחות הביטחון צריכים להיכנס לתמונה ולמצוא את הרוצחים האלה, שרצחו בדם קר איש יקר שדמו הותר", אמרה חה"כ וולדיגר.

עוד באותו נושא

"גם נושאי תעודות כחולות יכולים להיות טרוריסטים"

שטה קרא לפני תחילת הצעדה לראש הממשלה "ראש הממשלה, אתה היחיד שיכול לתת הוראה לשב"כ להיכנס לתמונה. תיתן את ההוראה ותראה שתוך כמה ימים השב"כ יעצור את הרוצחים האלו. אנחנו מודיעים בצורה ברורה, איננו הולכים להפסיק, ואנחנו נאבק שדמו של דסטאו לא יהיה מופקר. אנחנו מאמינים שעם ישראל והחברה הישראלית מבינים שלא יכול להיות שאדם נרצח על רקע לאומני, והעולם שותק", סיים שטה.

(צילום: חוננו)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו