לינוי אשרם באולפן סרוגים: "שמחה להוות השראה ודוגמה"

לינוי אשרם באולפן סרוגים: "שמחה להוות השראה ודוגמה"

לאחר אירוע ההצדעה לספורטאים האולימפים בכנסת, לינוי אשרם אמרה באולפן סרוגים כי היא "מרגישה שפתחתי דלת להרבה אנשים, ושמחה מאד להוות השראה ודוגמה. עדיין מוזר לי לקבל חום ואהבה מכל כך הרבה אנשים"

לינוי אשרם באולפן סרוגים: "שמחה להוות השראה"
  (צילום: סרוגים)

רגע אחרי אירוע ההוקרה לזוכי המדליות האולימפיות בפתיחת כנס החורף של הכנסת, לינוי אשרם הגיעה היום (שני) לאולפן סרוגים בכנסת והתייחסה להישג שלה בטוקיו עם הזכייה במדליית הזהב בהתעמלות אמנותית.

"קיבלנו ללא ספק הוקרה יחד עם הספורטאים הפראלימפיים, והיה מאד מרגש. זו פעם ראשונה שלי בכנסת, ופעם ראשונה שעושים טקס מהסוג הזה" אמרה אשרם.

כשנשאלה אם כבר התרגלה למעמד החדש כמובילת הספורט הישראלי, אשרם אמרה כי "זה עדיין מוזר לי לקבל חום ואהבה מכל כך הרבה אנשים. כולם עוצרים אותי ברחוב, כמעט כל בנאדם שעובר. גם עם מסיכה על כל הפנים עדיין מזהים אותי. זה היה קורה גם לפני, אבל לא ברמה כזו".

על קידום ההתעמלות האמנותית בישראל לאחר הזכייה שלה: "מרגישה שפתחתי דלת להרבה אנשים, בעיקר בנות שעכשיו מגיעות להירשם להתעמלות. בזכותי הענף נהיה יותר פופולרי ממה שהיה בעבר, ואני שמחה מאד להוות השראה ודוגמה לילדים".

עוד באותו נושא

זהב שני לישראל: לינוי אשרם זכתה במדליה


32

טקס הצדעה מיוחד בכנסת

כאמור, מוקדם יותר היום נערך אירוע הצדעה לחברי המשלחות האולימפית והפראלימפית בטרקלין הכנסת. במסגרת האירוע חברי הכנסת ושרי הממשלה בירכו את הנציגים והצדיעו לנבחרות וזוכי המדליות מטוקיו.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי פנה אל חברי המשלחות ואמר: "ביקשתי להזמין אתכם היום כדי שכנסת ישראל תוכל להצדיע לכם ולומר תודה בשם העם בישראל. חיבקנו אתכם ברגעי האכזבה, שרנו איתכם את התקווה והבטנו איתכם אל דגל ישראל המתנוסס אל-על".

"אתם מייצגים רוח לחימה ומצויינות הראויות להערכה, ממנה כולנו יכולים ללמוד" הוסיף. "נתתם לנו השראה והוכחתם לנו שאנו יכולים להתעלות מעל האתגרים האישיים והלאומיים שלנו ולנצח. איחדתם את כל מדינת ישראל והוכחתם גם לנו, נבחרי הציבור, שאנחנו יכולים להיות מאוחדים בתוכנו. כאשר צפינו בכם, הצלחנו לשכוח ממחלוקות פוליטיות ומההבדלים בינינו. אתם דוגמה טובה לבית הזה והשראה שלצערי אנו כל כך זקוקים לה במשכן הכנסת".

(צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך את הספורטאים: "הנוכחות שלכם כאן היום, אולי כסוג של מסיבת סיום לכל סדרת אירועי ההוקרה שזכיתם להם בדין ולא חסד, מבטאת עד כמה ההישגים שלכם הפכו לאירוע לאומי ממש. הכנסת ויו"ר הכנסת בוחרים לארח אתכם בפתיחת מושב החורף שלה ומבטאת בכך את האהבה הגדולה שעוטפת אתכם מכל שכבות העם ואת ההערכה הגדולה לה אתם זוכים מקיר לקיר".

יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ סימון דוידסון: "אני מבקש להביע בשם חברי הכנסת את הערכתנו הרבה, לספורטאיות ולספורטאים, ולהודות על העבודה הסיזיפית הקשה חרף קשיים כלכליים, השתתפות בתחרויות, הצלחות ובסופו של דבר הגשמת החלום: השתתפות באירועי הספורט הגדול בעולם וכמות המדליות הרבה אי פעם. תודה גם להורים ולמאמנים המסורים, שבלעדיהם כל זה לא היה קורה".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטינג הודה ליו"ר הכנסת ולשר התרבות והספורט על האירוע החגיגי: "יש מסר חשוב מאוד בהגעתן של שתי המשלחות הללו יחד לכנסת". עוד הוסיף: "האתגרים לספורטאים ולספורט הישראלי רבים, והמענים והתקציבים לא צריכים להגיע רק ממשרד הספורט אלא מכלל המשרדים, כי זה נוגע בהכל. צעירים שהופכים לספורטאים יהיו חולים פחות ויהיו מעורבים פחות באירוע אלימות. הספורט מפתח את הפריפריה, את החברה הערבית, הספורט נמצא בבתי הספר. אנחנו בוועד האולימפי נעשה כל מה שצריך כדי לסייע בכך, אנחנו לשירותכם".

יו"ר הוועדה הפראלימפי ד"ר שוקי דקל: "זו הפעם הראשונה שיו"ר כנסת ישראל מזמין אותנו כמשלחת לקבלת פנים מיוחדת כזאת. במהלך אולימפיאדת טוקיו ספורטאינו הניפו את דגל ישראל תשע פעמים ומתוכם שש פעמים, הדגל הונף אל-על לראש התורן, וברקע התנגנה התקווה. כולנו התרגשנו עד דמעות. אכן התקווה שווה זהב".

קרולין טביב, שחקנית טניס שולחן פראלימפית: "למשך שבועיים, פעם בארבע שנים, בתוך כפר אחד, העולם מושלם. בעולם הזה, פעם בארבע שנים, אני אמנם אישה בכיסא גלגלים, אבל אני קודם כל ספורטאית. בעולם הזה אף אחד לא מסתכל על האחר כחריג, הנכות היא אינה יתרון או חיסרון, היא מצב קיים, ומה שקובע הוא כמה את טובה במה שאת עושה. בעיניי, המשחקים הפראלימפים הם מההישגים הגדולים ביותר של האנושות, הם חלון למה שהאנושות הייתה יכולה להיות, ולמה שהחברה האנושית יכולה להשיג כאשר היא במיטבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לינוי את סמל...
מלכה | 05-10-2021 6:22
לינוי את סמל הישראליות במלוא הדרה כבוד כבוד כבוד לכולנו בישראל
ל-1. היא לא סמל.
רם | 05-10-2021 7:25
חילול שבת ופריצות אינן סמל לישראל!
2
את צודקת
חרלפ | 06-10-2021 13:51
את בהחלט צודקת, כל דבר, במיוחד דברים שקשורים ישירות לעולם הטומאה ,מעורר השראה אדירה אצל הכיפות בסרוגות ,כל דבר, חוץ מדברים שבקדושה ,ובמיוחד חוץ מעמלה של תורה