מסמכים חושפים: העסקים הסודיים של ברקת ומלך ירדן - סרוגים

מסמכים חושפים: העסקים הסודיים של ברקת ומלך ירדן

מסמכי פנדורה שנאספו על ידי עיתונאים חוקרים מכל העולם חושפים שחיתויות פיננסיות של מנהיגים. על פי המסמכים: ניר ברקת החזיק בהון לכאורה בניגוד לכללי האתיקה

author-image
מסמכים חושפים: העסקים הסודיים של ברקת ומלך ירדן
  צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

שותפות של עיתונאים חוקרים מכל העולם חשפה מסמכים בהם סודות פיננסיים של מנהיגים מכל העולם. המסמכים שמכונים "מסמכי פנדורה" חשפו בין היתר, לכאורה התנהלות לא תקינה של ח"כ ניר ברקת.

עוד באותו נושא

בנט: התחלנו לבלום את הנגיף, אסור להרפות


15

על פי המסמכים, ברקת החזיק במניות בניגוד למותר כאשר כיהן כראש עיריית ירושלים, וכן כאשר החל לכהן כחבר כנסת מסר את הונו לנאמנות עיוורת – אבל של אחיו, לכאורה בניגוד לכללי האתיקה של חברי הכנסת.

מטעמו של ברקת נמסר בתגובה: "ניר ברקת הוא מחלוצי ההייטק בישראל וגאה להיות שותף להקמתן של צ׳ק פוינט וחברות נוספות שהפכו לגאווה ישראלית לאומית וגלובאלית. ניר ברקת גאה על העובדה שמאז ומעולם שילם את המיסים שלו באופן מלא בישראל ומקפיד לעבוד בעבור שקל לשנה בכל תפקידיו הציבוריים. עם כניסתו לזירה הציבורית לפני כ-18 שנים, הוא העביר את הניהול על כל עסקיו לאחיו ועם בחירתו לכנסת הגיש מסמכים לניהול עיוור בתוספת הצהרת הון מלאה לועדת האתיקה וביקש את הנחיותיה כפי שמתבקש. יצויין כי החוק מאפשר לחבר כנסת להעביר את עסקיו לניהול עיוור לקרוב משפחה שהיה שותף לעסקיו בעבר. קשה לנתק את האינטרסים הפוליטיים שבחשו בפרסום ״תחקיר״ מגוחך זה, מהעובדה שברקת מסומן כאחד המנהיגים שעשויים להחזיר את הליכוד לשלטון"

בנוסף, מסמכי פנדורה חשפו בעלים סמויים של חברות קש, חשבונות בנק אנונימיים, מטוסים פרטיים, יאכטות, בתי אחוזה ויצירות אמנות של פיקאסו.

כמו כן, המסמכים חושפים התנהלות פיננסית בעייתי של מלך ירדן ביניהם אוצרות נסתרים דוגמת:

שלוש אחוזות על חוף הים במאליבו שנרכשו באמצעות שלוש חברות קש תמורת 68 מיליון דולר על ידי מלך ירדן לאחר שנים בהם תושבי ירדן מחו על אבטלה כבדה.

עוד נחשף  כי עבדאללה מלך ירדן קנה 14 בתים יוקרתיים, בשווי של יותר מ -106 מיליון דולר, בארה"ב ובבריטניה. באמצעות 36 חברות קש.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
וואי וואי איזו...
פם | 03-10-2021 21:16
וואי וואי איזו הפתעה (ציני)
2
נו מה אתם...
אני | 03-10-2021 21:47
נו מה אתם רוצים שהאיש יזרוק כל מה שצבר לפני כניסתו לתפקיד ציבורי..במקום זה תתעסקו באנשי ציבור שגונבים ועושים קומבינות בכספי ציבור ולא באנשי ציבור שזכותם המלאה לנהל את עיניינהם הכספיים כפי שנראה להם...מה אם ברקת עכשיו יפסיד את כספו מישהו מאותם כתבים יחזיר לו את הכסף???
3
העיתוי קשור לרצונו...
לא ליכודניק. | 03-10-2021 23:44
העיתוי קשור לרצונו להתמודד על ראשות הליכוד ואולי להצליח ,
4
מישהו פה מפחד...
ברדוגומפלגאותנו | 04-10-2021 2:48
מישהו פה מפחד מברקת
5
תתביישו!!! אחד מחברי...
גיל | 04-10-2021 2:51
תתביישו!!! אחד מחברי הכנסת הישרים!!!! כואב למישהו שהוא עשיר?!?!? הוא פעל לאורך כל הדרך כחוק. עכשיו הגיע תור השינאה והקינאה שאינה יודעת מנוח. תתפוצצו!!!!! אפסים אכולי קינאה. רוצים לחסל את הליכוד וזה מתחיל המנהיג.. אחר כך המחליף הפוטנציאלי.. . אל דאגה אלשייך הכין תיקים כאלה לאחרים לכל אחד... רק את התיקים שלו ושל גנץ אשכנזי ויעלון שרף באש.... ועוד של כמה חביבים עליהם,,, תיקי השחיתות של השמאל טמונים עמוק במרתפי המשריפות..... אך התיקים התפורים על הימין תופסים נפח מדומיין ומצוץ כל יום מחדש. כל כלב בא יומו !!! אתם והקרן לישראל חדשה, וקרן וקסנר הארורות שמניעות וקונות אותכם בכסף כדי להשליט סדר חדש בישראל...בעצם כדי לחסל אותה
6
ואיפה הרשימה הסודית...
שימי | 04-10-2021 9:39
ואיפה הרשימה הסודית של בכירי השמאל וביניהם אהוד ברח,אנשי תקשורת שופטים ועובדי מדינה