חוק ההגירה - נדחה; חילול שבת במכון הפתולוגי - אושר - סרוגים

חוק ההגירה – נדחה; חילול שבת במכון הפתולוגי – אושר

ועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת חוק ההגירה של שמחה רוטמן, שנועד למנוע את החור שיצר חוק האזרחות שלא הוארך. הצעת החוק להפעלת המכון הפתולוגי גם בשבת - עברה

author-image
חוק ההגירה - נדחה; חילול שבת במכון הפתולוגי - אושר
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עם פתיחת המושב השני של הכנסת, חזרה גם ועדת השרים לחקיקה שדנה היום בהצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת. כמו בכנסת ה-20 גם בכנסת הזו נדחו רוב הצעות החוק, בטח כאלה של האופוזיציה, אך שתיים בולטות.

עוד באותו נושא

מגעים מפתיעים בין איילת שקד לשמחה רוטמן


43

הוועדה דחתה בשלושה חודשים את הצעת חוק ההגירה של שמחה רוטמן מהציונות הדתית. החוק נועד להחליף את חוק האזרחות שלא הוארך בכנסת הקודמת בגלל שהקואליציה לא השיגה רוב להאריך אותו בגלל המפלגות הערביות בקואליציה, וההתנגדות של האופוזיציה לכל מהלך של הקואליציה.

דחיית החוק בשלושה חודשים, אומרת למגיש, אתה יכול להמתין או להעלות אותו כהצעה פרטית, והקואליציה תפיל אותו.  רוטמן הרים את הכפפה ומסר: "איילת ברחה לדובאי, כנראה בגלל כאבי הבטן שהצבעה נגד החוק שלה מייצרת. שאר השרים המכנים עצמם ציונים ולאומיים הפקירו את מדינת ישראל לחסדי התנועה האסלאמית ואפשרו מימוש שקט של 'זכות השיבה'.

ביום רביעי נקווה שכל ח"כ שצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית חשוב לו, יצביע איתנו, בעד!"

הצעת החוק צפויה ליפול, משום שגם באופוזיציה, 6 חברי הרשימה המשותפת יתנגדו להצעת החוק.

המכון לרפואה משפטית יפעל בשבת

הצעה נוספת שדווקא אושרה, היא הצעת החוק של ווליד טהא מרע"ם להפעיל את המכון לרפואה משפטית עובד 24/7, כולל בשבת. הצעת החוק תאושר בקריאה טרומית, ולאחר מכן ייארך דיון נוסף על המשך החקיקה שלו. יוזם ההצעה הוא ח"כ מוסלמי, והוא נועד למנוע מצבים של הלנת המת.

בתגובה לאישור החוק, והודעה של שר הבריאות כי ינחה את על הפעלת המכון לרפואה משפטית בשבת, מסר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה: "ממשלת בנט-לפיד הופכת את העובדים היהודיים במכון לרפואה משפטית ל"גוי של שבת" עבור צרכי הרשימה המשותפת. האם הצעד הבא הוא פתיחת משרדי הממשלה בשבת? כך נראית מכירת חיסול של ערכי המדינה היהודית עבור תחזוקת הקואליציה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הצביעות של ליצמן לא יודעת רגע דל. חל איסור
עדינה | 03-10-2021 16:34
חמור להלין את המת כול עוד לא לא נפטר בשבת . ולמה שמוסלמים ילכו לפי ההלכה היהודית ? כבוד המת להם פחות חשוב ?
צביון יהודי במדינה יהודית
עמיחי | 03-10-2021 18:12
במדינה יהודית לא אמורים לעבוד בשבת בשום מוסד ממלכתי או ממשלתי כשאין פיקוח נפש. ברור שתומכי הטרור לא רוצים את המשך קיום הצביון היהודי של המדינה היהודית. מאד חבל שבנט כהנא ושקד נותנים לזה יד.
2
אין מצפון לממשלה...
גל | 03-10-2021 16:36
אין מצפון לממשלה הזאת היא תיפול במכה אחת
3
התנועה האיסלמית מכשירה...
יהודי | 03-10-2021 16:43
התנועה האיסלמית מכשירה מיליציות חמושות של צעירים ערביים שיכבשו את מדינת ישראל ביום הדין !!!??? בנט ולפיד מכרו את המדינה לערבים !!!
4
איילת, לאן את מתדרדרת? לאן נוכלי 'ימינה' מול
קורןנאוה טבריה | 04-10-2021 9:56
איילת, לאן את מתדרדרת? לאן נוכלי 'ימינה' מובילים את מדינת היהודים? הם הבטיחו גן עדן, שינוי ועתיד עם האיווט והלפיד והם מובילים בגלוי ובהכרה לגיהנום....