דיווח: קפריסין במו"מ לרכישת מערכת כיפת ברזל - סרוגים

דיווח: קפריסין במו"מ לרכישת מערכת כיפת ברזל

כלי התקשורת בקפריסין דיווחו כי הממשלה מנהלת מו"מ עם ישראל לרכישת מערכת "כיפת ברזל", כשמשרד ההגנה צפוי לבקש אישור למימון העסקה בתקציב הקרוב. העסקה מקודמת כחלק משדרוג מערכות הצבא הקפריסאי

דיווח: קפריסין במו"מ לרכישת מערכת כיפת ברזל
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

ההצלחה הישראלית בדרך ליעד נוסף? ברשת הטלוויזיה הקפריסאית "סיגמה" דיווחו היום (ראשון) כי ממשלת קפריסין מנהלת משא ומתן עם ישראל לרכישה של מערכת "כיפת ברזל". במשרד ההגנה צפויים להגיש בקשה למימון העסקה במסגרת תקציב הביטחון לשנת 2022.

לפי הדיווח, קפריסין מעוניינת לרכוש מערכת הגנה אווירית זהה או דומה לזו שמופעלת בהצלחה על ידי צה"ל בישראל בשנים האחרונות אל מול שיגורי הרקטות של חמאס מרצועת עזה. "במידה והעסקה תצא לפועל, קפריסין תשים את ידה על נשק הגנתי מצוין" טענו בערוץ המקומי.

עוד באותו נושא

אחרי הסערה: אושרה העברת התקציב למיירטי כיפת ברזל


4

העסקה הפוטנציאלית מקודמת כחלק משדרוג נרחב שהצבא הקפריסאי מקדם בימים אלו, במסגרתו צפוי גם שדרוג של בסיסי חיל הים ליד העיירה מארי שבדרום קפריסין. בשבוע שעבר נחתמה עסקת ענק בין קפריסין, יוון וצרפת על רכישת שלוש פריגטות מתקדמות, אשר יוכלו לעגון בבסיסי הצבא – ובכך לספק כיסוי של המרחב האווירי הקפריסאי עד הגבול הימי עם טורקיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מעניין מה המערכת שווה מול מלטים
ישראל | 03-10-2021 21:12
נ.מ יש להם די רציני במיוחד לשטח יחסית קטן ,אבל זה מובן כי אין חיל אוויר ,הסיבה היחידה שאני רואה אותם קונים את זה אם זה יכול להפיל מלטים
2
הרבי
נועם | 09-10-2021 11:29
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף