החניכים יזמו: הכנסת מצדיעה לפצועי צה"ל - סרוגים

החניכים יזמו: הכנסת מצדיעה לפצועי צה"ל

בכנסת נערך טקס הוקרה לפצועי צה"ל ביוזמתה של תנועת הנוער בני עקיבא. בטקס משתתפים חברי כנסת משלל סיעות הבית, הרב הראשי לישראל, נציגי תנועות הנוער. "כאשר אני וחברי שכבנו במיטות בבתי החולים השונים, לא עניין אף אחד האם אנו ימניים או שמאלנים, מהפריפריה או מהמרכז, דתיים או חילונים"

החניכים יזמו: הכנסת מצדיעה לפצועי צה"ל
  (ארכיון פלאש90)

בשעה זו נערך בכנסת טקס הוקרה לפצועי צה"ל ביוזמתה של תנועת הנוער בני עקיבא המקדמת את יום כ"ט בנובמבר להכרזה על יום לאומי כהוקרה לפצועי צה"ל, כך מדווחת סוכנות תצפית.

את הכנס מכבדים בנוכחותם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וחברי הכנסת יוני שטבון, עמרם מצנע, משה פייגלין, סגן השר אבי וורצמן, שמעון אוחיון, חאלד עמר ועופר שלח. בנוסף, נמצאים נציגי תנועות הנוער בני עקיבא ובראשם המזכ"ל דני הירשברג, נציגי הצופים, הנוער העובד והלומד, ותנועת הנוער הדרוזית.

את היוזמה ליום ההוקרה התניעו חניכי מחוז דרום של התנועה בהנהגתו של רכז המחוז אליעד אברקי יחד עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון,  העלו את הרעיון לקבוע את יום ההוקרה בכט' בנובמבר שיצוין בכל מוסדות החינוך בטקסים ממלכתיים, ומפגשים עם פצועי צה"ל.

ביוזמה החדשה תומך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואליו הצטרפו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ ומועצת תנועות הנוער. את הצעת החוק שתהפוך את היוזמה לאירוע ממלכתי מקדמים חברי הכנסת עופר שלח, קצין בצנחנים שנפצע בפעילות מבצעית בלבנון בה איבד את עינו וח"כ יוני שטבון סמג"ד במילואים בגולני שזכה בצל"ש הרמטכ"ל בתום מלחמת לבנון השנייה.

פצוע צה"ל, סמ"ר אהוד אמיתון שנפצע לפני כשבע שנים בפעילות מבצעית בחברון בירך את חניכי תנועות הנוער על היוזמה, לדברי אמיתון המשמש כמנהל דסק ישראל בסוכנות תצפית: "צה"ל הוא כור ההיתוך האמיתי של החברה הישראלית, ובית החולים והשיקום הם לב ליבו של כור ההיתוך. כאשר אני וחברי שכבנו במיטות בבתי החולים השונים, לא עניין אף אחד האם אנו ימניים או שמאלנים, מהפריפריה או מהמרכז, דתיים או חילונים, בני עדות המזרח או אשכנז, היינו לוחמים פצועים. חיבור הנוער למורשת הקרב תביא את הנוער לאהבת הארץ ולהבנה שאין לנו ארץ אחרת".

ראש מחלקת חבריא ב' בתנועת בני עקיבא, דוד סעייד מסר לסוכנות תצפית: "אנו עדים שוב לכוחם של בני הנוער, לחולל מהלכים חשובים ולהשפיע על השיח במדינת ישראל. יום ההוקרה לפצועי צה"ל הינה יוזמה שצמחה מתוך בני הנוער המביטים אל העבר של מדינתנו, ומתוך כך חיים את העתיד. אני מברך את בני הנוער שלנו בברכת יישר כח וה' עמכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בכנסת הוקרה לפצועים נהדר אבל למה עם הרב של הליטאים למה
ליטאים לא משרתים | 19-11-2013 21:15