צפו: סיירת חרוב בפעילות בכפר בורקין - סרוגים

צפו: סיירת חרוב בפעילות בכפר בורקין

בפעילות הלילה סביב הכפר בורקין לוחמי מג"ב וצה"ל נטרלו מחבל חמוש שירה לעברם במהלך הפרות סדר בכפר ליד ג'נין, בזמן שהכוחות ביצעו מעצרים ואיתור אמצעי לחימה בהם בבית המחבל בו התפתח הקרב עם לוחמי דובדבן

author-image
צפו: סיירת חרוב בפעילות בכפר בורקין
  לוחמי סיירת חרוב (צילומסך סרטון דו"צ)

לוחמי צה"ל בהם סיירת חרוב, מסתערבי מג"ב, שב״כ וחבלנים פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) במספר יעדים במרחב הכפר בורקין ובמקומות נוספים במרחב החטיבה המרחבית "מנשה".

מטרת הפעילות מעצר חשודים ואיתור אמצעי לחימה כחלק מהמשך פעילות כוחות הביטחון נגד התשתית הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון.

הכוחות פעלו בין היתר בביתו של המחבל, בו התפתח קרב היריות עם לוחמי דובדבן וסרקו אחר אמצעי לחימה נוספים.

בנוסף, במהלך הפעילות בכפר מחבל חמוש ירה לעבר הכוחות במסגרת הפרת סדר שהתפתחה, מסתערבי מג"ב הגיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

במוצאי שבת האחרון דווח כי מצבו של הלוחם, שנפגע בחזהו, השתפר, דבר שאיפשר את שחרורו מהיחידה לטיפול נמרץ להמשך טיפול במחלקה כירורגית חזה. הוא שוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ כשהוא בהכרה, מצבו יציב, כשהוא עירני ומתקשר עם סביבתו.

בהודעת בית החולים נאמר כי "מיד עם יציאתו משערי היחידה לטיפול נמרץ , חבריו ועמיתיו למחלקה עמדו בשני טורים והצדיעו לו בהתרגשות וליוו את מיטתו בה ישב כשהם מחייכים בעוד שעיניו בורקות מהתרגשות."

הקצין החל לתקשר עם בני משפחתו

מצבו של החייל השני עדיין מוגדר קשה אך יציב, הוא עדיין מונשם. הבוקר הוא שב להכרה ותקשר עם הצוות המטפל ובני משפחתו. צוות היחידה לטיפול נמרץ ממשיך גם בשעה זו לטפל בו ולהביא את בריאותו למצב בו ניתן יהיה לשחרור מהמחלקה לטיפול נמרץ.

מתחקיר האירוע עולה, כי אחד הקליעים שפגע בקצין, פגע ברימון רסס, שהיה מונח באפוד שלו. הרימון לא התפוצץ כתוצאה מהמצאה ישראלית לרימונים בטיחותיים יותר. ההמצאה פותחה בעקבות נפילתו של רס"ן אלירז פרז הי"ד שנפגע מקליע ברימון ונהרג במקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו