אביה של הקומונרית מסניף חריש: "יש לנו עם מיוחד, עם מאוחד"

אביה של הקומונרית מסניף חריש: "יש לנו עם מיוחד, עם מאוחד"

אוהד רוזנברג, אביה של אילה הקומונרית מסניף חריש שחניכיו נפגעו בתאונה בצפון, מספר: "הרגשנו בשעות האחרונות את מה שמפגין העם שלנו - את הרצון הכל כך חזק לנתינה אמיתית ללא תמורה, את הערבות ההדדית, את האהבה הגדולה והחיבוק מרחוק, ואת הסיסמה הלא רשמית של העם הזה: מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו..."

אביה של הקומונרית: "יש לנו עם מיוחד, עם מאוחד"
  קומנרית סניף חריש, אילה רוזנברג (צילום משפחתי)

בתאונה הקטלנית בצפון, היו מעורבים חניכי סניף בני עקיבא בחריש, אביה של הקומונרית, אוהד רוזנברג מהישוב יד בנימין מתאר את היממה שעברה עליו ואת התחושות בהן הרגיש איך עם ישראל עוטף אותו באהבה.

עוד באותו נושא

"עפנו באוויר": חניכי בנ"ע שנפצעו בתאונה משחזרים


11

יש לנו עם מיוחד – עם מאוחד

באסרו חג סוכות תשפ"ב, הבת שלי, אילה, קומונרית בני עקיבא בחריש, הייתה באוטובוס שהתהפך מספר פעמים עם המדריכים והחניכים שלה בתאונה קטלנית ליד חורפיש. תנחומיי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים.

עכשיו, בביה"ח זיו בצפת, אני חושב על רגעי האימה שקרו באבחה אחת, ואני חוזר שבוע וחצי אחורה: "מי ינוח ומי ינוע, מי ישקט ומי יטרף…", אל לנו לעשות חשבונות שמיים, אבל מה שאנחנו כן לוקחים בעיקר מהשעות האחרונות היא את כל האהבה שהורעפה עלינו, מבול של טלפונים והודעות בהצעות לעזרה, כמויות אדירות של אוכל, ציוד ומקומות לינה מאנשי צפת (טוב שכן קרוב מאח רחוק, למרות האהבה הגדולה והדאגה של האחים).

נציגי בני עקיבא מכל הארץ, משפחה, חברים, אנשי יד בנימין, אנשים מכל הארץ ואנשי הנוער העובד והלומד מכרמיאל, מה שהוביל גם לתפילת ערבית מיוחדת באמצע הלילה, באמצע בית החולים, של אנשי בני עקיבא ואנשי הנוער העובד והלומד…

עוד באותו נושא

"פותחים את הלב": ישיבת נהריה למען נפגעי התאונה


3

ברוך דיין האמת ומשה אמת ותורתו אמת

בשבת קראנו את ספר קהלת שבו שלמה המלך אומר: "כי אם יפלו האחד יקים את חברו, ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו". יש לנו עם מיוחד, עם מאוחד ואל תאמינו למי שאומר אחרת, ואתם יודעים מה? זה גם מדבק.

סיפר לי מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, שגם ראש מועצת חורפיש הציע לו מיד עזרה לאחר התאונה. גם הוא הרגיש אחראי על כך שהאירוע התרחש בתחום שיפוטו, כעין מעשה עגלה ערופה…

חיבור מצמרר של ברוך דיין האמת ומשה אמת ותורתו אמת. בשבת הקרובה, שבת בראשית, נקרא על המעשה הסופר-אנוכי הראשון שקרה בעולם ע"י קין, ואנחנו הרגשנו בשעות האחרונות את ההיפך המוחלט שמפגין העם שלנו – את הרצון הכל כך חזק לנתינה אמיתית ללא תמורה, את הערבות ההדדית, את האהבה הגדולה והחיבוק מרחוק, ואת הסיסמה הלא רשמית של העם הזה:

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו…

תודה רבה לכולם!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מרגש. כל הכבוד...
אחת העם | 01-10-2021 7:19
מרגש. כל הכבוד
היכן שיש...
דבורה מור | 01-10-2021 10:47
היכן שיש אהבה זה ז הכי הכי חשוב
2
הרחק מן הנשים...
פד צומות | 01-10-2021 8:58
הרחק מן הנשים מאןד מאןד. שולחן ערוך כשהייתי בבני עקיבונים הקומנרית הבלונדינית הפצצה הגדולה ממני בשנתיים התחילה אתי… ושלא נדבר על המחנה הנודד ועל עוד מחנה
3
מקווה שילמדו כמה...
הדסה ון דר הורסט מדריכה 1952 במעברה ליד םרדס הגדוד | 03-10-2021 10:18
מקווה שילמדו כמה דברים ! א) מי הנהג המסיע את ילדינו! אפילו ען הרשעה אחת לוותר עליו! ללכת ולבדוק את חברת ההסעות!
4
מרגש כל הכבוד...
רויטל | 04-10-2021 23:56
מרגש כל הכבוד על התושיה