רגע לפני משפטה: בת 96 שסייעה לנאצים נעלמה - סרוגים

רגע לפני משפטה: בת 96 שסייעה לנאצים נעלמה

בית המשפט בגרמניה הוציא צו מעצר נגד אירמגרד פורכנר בת ה-96, שלא התייצבה לפתח משפטה ונעלמה ללא עקבות. פורכנר מואשמת בסיוע לרצח של מעל 11 אלף איש כשעבדה כקלדנית במחנה הריכוז שטוטהוף

author-image
רגע לפני משפטה: בת 96 שסייעה לנאצים נעלמה
  מחנה הריכוז שטוטהוף. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דרמה בגרמניה: אירמגרד פורכנר, קשישה בת 96 ששימשה כמזכירתו של מפקד SS במחנה הריכוז שטוטהוף במהלך מלחמת העולם השנייה, הייתה אמורה לעמוד לדין היום (חמישי) על סיוע לרצח של מעל 11 אלף איש – אך לא התייצבה לדיון בבית המשפט. בעקבות היעלמותה, בית המשפט הוציא צו מעצר נגד האישה.

לפי הדיווח בעיתון "בילד", פורכנר עזבה הבוקר את בית האבות שבו היא גרה בעיר איצהו ונסעה במונית לתחנת הרכבת התחתית – ומשם נעלמו עקבותיה. מדוברות בתי המשפט נמסר: "הנאשמת נמלטה. היא עזבה את ביתה מוקדם בבוקר במונית ונסעה לתחנת הרכבת".

עוד באותו נושא

גרמניה: משפט לנאצי בן 100 ששמר במחנה ריכוז

פורכנר מואשמת בסיוע לרצח של 11,412 אנשים בין השנים 1943 ל-1945, כאשר היא הייתה חלק ממערכת נרחבת שהפעילה את מחנה הריכוז הנאצי שטוטהוף הסמוך לעיר גדנסק שבפולין. בכתב האישום נטען כי "בעבודתה כקלדנית היא סייעה לראשי המחנה לבצע רצח שיטתי של האסירים שנכלאו במחנה הריכוז". למרות גילה המתקדם, פורכנר אמורה לעמוד לדין בבית המשפט לנוער, מכיוון שהיא הייתה בת 18 בלבד בזמן ששימשה כקלדנית במחנה הריכוז וביצעה את העבירות המיוחסות לה.

למרות שכיום לא נותרו חשודים רבים בפשעי הנאצים שנותרו בחיים, התביעה בגרמניה עדיין פועלת להעמיד אותם לדין. התיק נגד פורכנר מתבסס על פסקי דין תקדימיים שנקבעו במערכת המשפט הגרמנית משנת 2011, המאפשרים להעמיד אדם לדין כל אדם ששירת במחנה ריכוז מסוים – גם אם אין ראיה לכך שהוא היה מעורב ישירות בפשע ספציפי. בשנה שעברה הורשע השומר הנאצי ברונו דיי בסיוע לרצח של מעל 5,000 איש בשטוטהוף, והוא נידון לשנתיים מאסר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו