עקב המתווה: המתמחים הכריזו על מצב חירום - סרוגים

עקב המתווה: המתמחים הכריזו על מצב חירום

מחאת הרופאים המתמחים עולה שלב: ארגון הרופאים המתמחים מאיימים ביציאה ל'מצב חירום' ובהתפטרות המונית, עקב המתווה המתגבש של השרה ברביבאי

עקב המתווה: המתמחים הכריזו על מצב חירום
  (צילום: תומר נויברג\ פלאש90)

המתמחים בארגון הרופאים המתמחים 'מרשם', הכריזו על "מצב חירום" ומאיימים בהתפטרות המונית אם יאושר המתווה שמקצר את התורנויות ל- 22 או ל- 21 שעות.

המחאה (צילום: תומר נויברג\פלאש90)

נגמרו ימי הנחמדות

ד"ר ריי ביטון, יו"ר הארגון, מבהירה בפוסט בפייסבוק: "כל מתווה שהוא יותר מ16+2 יגרור באופן מיידי, התפטרות המונית של מתמחים מכל ביה"ח. וזה לא יגמר רק במתמחים. הסטאז'רים יחתמו שהם לא ממשיכים תורנויות, הסטודנטים יחתמו שהם לא מתחילים סטאז'- מאבק כולל! וכולם בפנים. הפעם אנחנו הולכים עם זה עד הסוף! נגמרו ימי העבדות! נגמרו ימי הנחמדות".

העצומה

בהמשך הדברים כתבה ד"ר ביטון: "אם אין קיצור אמיתי- אין מתמחים. אם מתווה הבושה הזה עובר, אם מוכרים אותנו ואת העתיד שלנו ככה- אנחנו לא נהיה פה. אז כן חברים, זה מצב חירום! האיום הוא מוחשי יותר מאי פעם. לחשוב שהמאבק המפואר הזה עוד עלול להסתיים ב"שינה יזומה", או קיצור ב 3 שעות, זה בלתי מתקבל על הדעת. איזו בושה. איזו אפסות. איך ברגע האחרון מכריחים אותנו לצאת למלחמה הזו?!?", הוסיפה בתוקף.

לפוסט צורפה עצומה לחתימה של המתמחים על כוונתם להתפטר במידה ולא ישונה המתווה. בחצי שעה, נאספו כבר 100 חתימות.

השרה ברביבאי (צילום: דוברות הכנסת\ עדינה ולמן)

נזכיר כי הרופאים המתמחים מחו נגד המתווה המתגבש של שרת הכלכלה והעבודה, אורנה ברביבאי, אשר מתכננת לקצר את התורנויות שלהם מ- 26 שעות לבין 22 ל-21 שעות, כך הם הבינו משיחה עם אנשי השרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו