שמחה רוטמן באולפן: "ממשלה בראשות גנץ? עיוות רצון הבוחר"

שמחה רוטמן באולפן: "ממשלה בראשות גנץ? עיוות רצון הבוחר"

ח"כ שמחה רוטמן תוקף בראיון באולפן את ימינה ותקווה חדשה: "הם כבר לא מפלגות ימין". עוד הוא מתייחס להצעות שניתנות לגנץ ע"י הליכוד: "זה וודאי לא הדבר הדמוקרטי ביותר"

רוטמן: "ממשלה בראשות גנץ? עיוות רצון הבוחר"
  רוטמן (צילום: סרוגים)

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אומר בראיון באולפן סרוגים שעד כה ממשלת בנט נכשלת בכל המדדים, ובייחוד בתחום הקורונה: "במבחן המעשים – כישלון טוטאלי". בהתייחסות לאפשרות כי תוקם ממשלה בראשות בני גנץ: "בעיה שלא ראש המפלגה הגדולה ביותר מרכיב את הממשלה".

צפו בראיון המלא באולפן:

ח"כ רוטמן מתייחס תחילה לסוגיה המדינית ולדחיפה שהממשלה מעניקה לרשות הפלסטינית: "בתחום המדיני אנחנו רואים תחייה של הרשות הפלסטינית, גם במישור הבינלאומי וגם פתאום שר הביטחון פוגש את אבו-מאזן, מעבירים להם כספים כדי שיוכלו לשלם משכורות לטרור, חאן אל אחמר. אפילו לעזה נכנס ברזל בלי פיקוח"

לדבריו של רוטמן, כישלון הממשלה נוכח גם בטיפול בתחלואת הקורונה: "הם קיבלו לידיים מדינה עם אפס מתים וארבעה נדבקים ביום והפכנו להיות מדינה שפותחת את הטבלה העולמית. בנט קיבל ליד מדינה נקייה והפך אותה עם מדיניות כושלת"

צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90

100 ימים אחרי המהפך השלטוני, רוטמן מדבר על התהליכים שמחנה הימין צריך לבדוק עם עצמו: "בוודאי שמפלגה שהובילה את הקואליציה והפסידה שלטון – צריכה לעשות חשבון נפש. אבל זה לא הופך את מעשה הנבלה של לקחת קולות ימין ולהעביר אותם לשמאל, בניגוד להבטחות".

לגבי השאלה מה חשבון הנפש שלדעתו מפלגתו צריכה לעשות, רוטמן אומר: "ידענו את המציאות אבל דיברנו בעדינות. לא זעקנו מספיק ולא הזהרנו מספיק מפני הדבר הזה. הרבה אנשים אוכלים את הלב מכיוון שלא הזהרנו שבנט יילך עם השמאל. ידענו שזה יקרה"

עוד באותו נושא

גנץ ראש ממשלה? הכשל הלוגי בהצעה של הליכוד


41

"זה וודאי לא הדבר הנכון"

לאחר הדיווח הנוסף כי נתניהו ממשיך להציע לבני גנץ להקים ממשלה חדשה בראשותה, ע"י הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי, טוען רוטמן שמדובר באילוץ לא טוב אבל עדיף.

"ממשלה כזו תהיה טובה יותר ממה שיש היום אבל בהחלט יש בעיה שלא ראש המפלגה הגדולה ביותר מרכיב את הממשלה, זו בעיה של עיוות רצון הבוחר. אם זאת, לטובת הקמת ממשלת ימין שאיננה תלויה בתומכי טרור… הסכמנו עוד לפני הקמת הממשלה הנוכחית."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

"גם אם יש עם זה בעיה, ואין ספק שיש עם זה בעיה, כדי שלא תוקם ממשלת שמאל קיצונית כמו שיש היום, הסכמנו שבנט או סער יהיו ראש ממשלה. בתור אילוץ, זה וודאי לא הדבר הנכון ולא הדבר הדמוקרטי ביותר".

רוטמן ממשיך לתקוף את ימינה ותקווה חדשה על הקמת הממשלה החדשה: "מאחר ויש שתי מפלגות שערקו לשמאל, ואגב הם כבר לא מפלגות ימין לצערי. איזה פעילות ימנית ימינה קידמה בממשלה הזו? מה היא עשתה?"

עוד באותו נושא

עימות בין הח"כים הסרוגים: "מה שווה חתימה שלך?"


53

"השמאל לוחץ על הגז. לכל אחד משרי השמאל אני יוכל להגיד לך מה הוא עשה כדאי לקדם את האידאולוגיה שלו. מה עשו הימנים?"

לגבי טיב ביחסים מול נציגי הימין הממשלה, הוא אומר: "ברמה המקצועית יש שיח כל הזמן, בהחלט אני יכול להגיד שבמישור החברי – הרבה יותר קל לי לשוחח עם עם אנשים מהשמאל. שם אני יודע מה הם רוצים."

צילום: דוברות הכנסת

לסיכום דבריו אומר ח"כ שמחה רוטמן: "איך אפשר לסמוך על בנט? איזה הבטחה הוא הבטיח שהוא לא הפר? אין לי שום הזדמנות להבטחה אחת שהוא נתן ולא הפר."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
ולמה נראה לך
אני | 19-09-2021 16:02
שהמלכת בנט לראש ממשלה עי 6 מנדטים זה לא עיוות רצון הבוחר???? תפסיק לבלבל במוח
הוא יסכים...
אני | 21-09-2021 8:32
הוא יסכים למינויו של גנץ לראשות הממשלה כי זה מחזיר את מפלגות האופוזיציה לשלטון.
חבל שאתה לא מקשיב לדבריו
אתה | 19-09-2021 17:34
הוא אומר במפורש שהמלכת בנט זה הרבה יותר עיוות רצון הבוחר. ולכן הוא יסכים לממשלה בראשות גנץ למרות שגם זה עיוות רצון הבוחר
2
רוטמן...קןנסרבטיבי שכמותך... ציונות דתית...אעלק... זה...
אורה ב | 19-09-2021 18:39
רוטמן...קןנסרבטיבי שכמותך... ציונות דתית...אעלק... זה עיוות רצון הבוחר ??????, בנט ראש ממשלה ...זה עיוות רצון הבוחר..!!!!! אנטידמוקרטיה... עם 6 מנדטים ??? זה לא עיוות . רצון הבוחר ??? אם כך אתה אומר אתה שקרן....
3
אופיר סופר נבחר...
משה | 19-09-2021 23:33
אופיר סופר נבחר ברשימת הליכוד, ובכלל לא הצביע להם- זה כן רצון הבוחר? הביירה האסטרטגית של הליכודניקים, שהעבירו אותכם את אחוז החסימה זה לא עיוות רצון הבוחר?
4
כמה טימטום קיים...
משה | 20-09-2021 8:44
כמה טימטום קיים ברוטמן.ממשלה עם. 6 מנדטים זה רצון הבוחר אבל ממשלה של 8 מנדטים זה לא רצון הבוחר ..כי זה בנט הבוגד השקרן והסחטן
5
עיוות מה שבנט...
שלומי | 20-09-2021 14:57
עיוות מה שבנט עשה זה דמוקרטי זה האמא של עיוות הבוחר
6
בלי ספק 8...
ציוני7 | 21-09-2021 5:45
בלי ספק 8 גדול מ6. אז קדימה גנץ.
7
לא רוצים- את...
ליאה | 21-09-2021 6:16
לא רוצים- את גנץ! נחכה שהממשלה- תיפול כי זה יקרה לקראת מאי בעה
8
רוטמן הוא איש...
אני | 21-09-2021 8:30
רוטמן הוא איש שרוט. כמה אינטלגנטי ככה שבור...
9
רוטמן חתיכת אידיוט,...
מוטי | 21-09-2021 9:29
רוטמן חתיכת אידיוט, ימינה לתקווה חדשה ,שהקימו ממשלת שמאל, זה באמת רצון הבוחרים, זאת באמת דמוקרטיה, אתה והממשלה הדבילית צריכים לעוף לכל הרוחות.
10
יש פה מגיבים...
אאא | 21-09-2021 11:59
יש פה מגיבים שזקוקים לקורס ״הבנת הנקרא״ בדחיפות מ
11
צודק לחלוטין. זה...
רות | 27-09-2021 8:58
צודק לחלוטין. זה וזה (בנט וגנץ) עיוות רצון הבוחר. בנט פתח כאן תקדים שמעכשיו יקומו ממשלות על בסיס סחטנות וניצול ציני ואישי. כולם נהיו חזירים תרתי משמע. ה' ישלם לכם כגמולכם, אמן.