המאבק שלה הוא הצוואה שלנו - סרוגים

המאבק שלה הוא הצוואה שלנו

המאבק של אידה נודל אסירת ציון שהלכה בשבוע שעבר לעולמו, היה המאבק של כל עם ישראל. מרחובות ניו יורק, דרך בימת הכנסת ועד לוותיקן, מול השגרירות הסובייטית בכל מקום. המאבק נמשך גם כיום ביחס לחשדנות כלפי יוצאי בריה"מ

המאבק שלה הוא הצוואה שלנו
  אידה נודל ז"ל (צילום: פלאש 90) תמונת כותב (צילום: קוקו)

קיבלתי בצער גדול את ההודעה על פטירתה של אידה נודל ז"ל. לא הכרתי אותה באופן אישי, אבל כילד צעדתי במצעדי המחאה שנערכו בשנות ה-70 בניו יורק למען שחרור אסירי ציון.

הוריי הלבישו אותי בגדי אסיר, לאות הזדהות עם אסירי ציון. בשלט שנשאתי היה כתוב – שחררו את אידה נודל. וכך צעדנו ברחובות ניו יורק, 100,000 איש למענה ולמענם. כולנו ידענו מי היא. התפללנו בשבילה. צעדנו בשבילה.

המאבק שלה היה המאבק של כל עם ישראל. מרחובות ניו יורק, דרך בימת הכנסת ועד לוותיקן, מול השגרירות הסובייטית בכל מקום, זעקנו את זעקתם וביקשנו לשחרר את אחינו היהודים הנעולים מאחורי מסך הברזל הקומוניסטי. יהודים חירפו נפשם כדי לשמור על המעט שיכלו. הם עשו הכל כדי לא לאבד את זהותם הדתית והלאומית. והיו ביניהם גם מנהיגים כמו נודל, שהסכימו להקריב הכל למען המאבק החשוב הזה.

אידה נודל ז"ל אסירת ציון, יורדת יורדת מהמטוס בנתב"ג (צילום: לע"מ)

מסך הברזל נפל, קרס כמו מגדל קלפים לפני כשלושים שנה. השערים נפתחו ועם ישראל שב הביתה בהמוניו, מכל קצוות ברית המועצות המתפוררת. אבל המאבק עדיין לא הסתיים. בישראל ישנם כיום כ-350,000 עולים מברית המועצות, כולל הילדים שנולדו ביתניים בישראל, שעלו מתוקף חוק השבות אולם אינם מוכרים כיהודים ושערי הגיור נעולים בפניהם. הם, שגדלו בתנאים לא פשוטים כיהודים והגיעו לכאן, צריכים להילחם בממסד על מנת להתגייר, במקום להתקבל למערך הגיור בזרועות פתוחות.

לא רק חסרי הדת נמצאים בבעיה. גם אלו ששני הוריהם יהודים על פי ההלכה ומוכרים כיהודים שעלו מתוקף יהדותם, נאלצים להוכיח את יהדותם בדרכים חריגות שמעולם לא נראו במסורת ישראל, כולל בדיקות ד.נ.א להוכחת "דם יהודי".

(חלק מ)הממסד הדתי מפלה את יהודי ברית המועצות. כן, עדיין. אחרי כל השנים הללו החשדנות כלפי העולים מברית המועצות לשעבר אינה מידתית ופוגעת בנו ובהם.

לא מאוחר לעצור את הטירוף הזה. הגיע הזמן לחזור לגייר את החפצים בכך. מבלי להערים קשיים בלתי אפשריים ולדחות את כל הבאים בשערי בית הדין באופן שבו הם לא יעזו לשוב לשם לעולם.

הגיע הזמן לפתוח את השערים ואת הלבבות ולהשיב בנים לגבולם.

 

הרב שאול פרבר הוא יו"ר ארגון "עתים" המסייע לעולים בשירותי דת והוכחות יהדות, ומייסד גיור כהלכה – מכון גיור ציוני דתי עצמאי

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לך לשיעור הדף...
חיים | 20-09-2021 17:55
לך לשיעור הדף היומי של אשתך אולי סוף סוף תדע משהו
2
חבל שאתה מנצל את סיפור אידה נודל ז"ל...
תתבייש | 21-09-2021 21:56
חבל שאתה מנצל את סיפור אידה נודל זל כדי לקדם את האג'נדה שלך. האג'נדה העומדת בסתירה למאבק של אידה נודל ושל אסירי ציור. הם נאבקו לשמור את זהותם היהודית ואתם פועל לטשטוש היהדות ולהכשיר התבוללות עם גויים שהקשר שלהם ליהדות קלוש עד אפסי.
3
תקרא בפנים..
יהודי מרוסיה | 26-09-2021 2:16
אני יהודי שעלית ארצה בערך מתי שנודל עלתה א. אנחנו יהודים שעלינו ולא מהגרים ... שחלקם גם גויים שגיור לא מעניין אותם בכלל ב. לפי עשרות הגרים שאני מכיר אני ממש לא מבין מה התלונות על הממסד... ודל כולם חילוניים למהדרין גם אחרי הגיור.. אז מה ניתן להקל יותר?