ראש הממשלה בנט: "מה שנתפס ככישלון, נתפס בעיניי גם כניצחון"

ראש הממשלה בנט: "מה שנתפס ככישלון, נתפס בעיניי גם כניצחון"

בטקס בהר הרצל התייחס ראש הממשלה לתפיסת 2 המחבלים מכלא גלבוע: "מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים ואז מתקנים". הנשיא הרצוג אמר: "אסור לנו לשגות בקונספציה"

author-image
בנט: "מה שנתפס ככישלון, נתפס בעיניי גם כניצחון"
  צילום מסך מתוך לע"מ

בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לצורה בה רבים תופסים את המלחמה: "מה שנתפס בעיני רבים בעיקר ככישלון – נתפס בעיניי גם כניצחון."

"היכולת להיקלע למערכה מעמדת נחיתות שאין קשה ממנה ולסיימה בהישג מכריע, הן בחזית הסורית והן בחזית המצרית, ראויה לציון. זהו נצחון חשוב לא פחות, ואולי אף יותר, מנצחונות בזק אחרים שלנו".

"מלחמת יום הכיפורים שינתה את המדינה שלנו, את החברה הישראלית. היא בוודאי גם שינתה את צה"ל. למדנו כמה חשוב להיות ערוכים לכל תרחיש, גם לזה הנראה כמעט בדיוני. למדנו שהטלת הספק היא תנאי הכרחי לניהול חיינו, לא רק בסוגיות ביטחוניות אלא גם בניהול משברים אזרחיים. למדנו, שאין לנו אלא לסמוך על עצמנו, שנגן עלינו בכוחות עצמנו. מחיר הדמים שגבתה המלחמה כבד מנשוא."

בנט גם חיבר את מחדל הבריחה מכלא גלבוע ותפיסת המחבלים ללקחים מאותה מלחמה: "גם היום, 48 שנים אחרי, אין לנו יסודות חשובים יותר מאלו: אחדותנו וערבותנו אחד לשני."

כלא גלבוע (צילום: פלאש 90)

"למדנו זאת במלחמת יום הכיפורים, ואנחנו נוכחים בכך בכל יום מחדש. גם מה שקרה הבוקר, כשכוחות הביטחון השלימו את לכידת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, זו דוגמא טובה, קטנה אמנם, לתופעה שעליה דיברתי עכשיו: הבריחה עצמה היא תקלה חמורה – מודיעינית, מבצעית ומערכתית. אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד."

"בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך, ויש מה לתקן".

עוד באותו נושא

גנץ ראש ממשלה? הכשל הלוגי בהצעה של הליכוד


41

הרצוג: "אסור לנו לשגות בקונספציה"

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם ואמר: "רבים מן הלקחים שהציבה בפנינו מלחמת יום כיפור רלבנטיים גם היום, והם חייבים להיות לנו תמרור אזהרה. עלינו לעשות הכול – כדי שהפתעה כמו זו של מלחמת יום הכיפורים לא תחזור על עצמה."

"אסור לנו לשגות בקונספציה, עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה, ולא להחמיץ שום הזדמנות לשלום. לא לזלזל באויבנו ולא לשגות באשליות. אנחנו מחויבים לשאול שאלות תמיד. להיות דרוכים ומוכנים לכול תרחיש. ידינו האחת על ההדק ובו זמנית, ידינו השנייה ובה עלה של זית מושטת לשלום."

"מדינת ישראל פעלה ופועלת בשני המישורים הללו. אכן, עוצמתנו הביטחונית אינה מוטלת בספק. גם בימים אלה, לא ינום ולא ישן שומר ישראל. כוחות הביטחון צה"ל, המשטרה, ארגוני המודיעין, אינם שוקטים ופועלים כל העת בשמירה על אזרחי ישראל. כאן המקום גם להודות לכוחותינו כולם, על התעוזה, הנחישות והיצירתיות בלכידת המחבלים."

"אותה עוצמה ביטחונית מבוססת בין היתר גם על הקשר האמיץ וההדוק אותו אנו מקיימים עם שכנותינו: בראשן מצרים וירדן, וכעת מדינות נוספות ממרוקו ועד המפרץ – בעקבות הסכמי אברהם. השינוי המדיני והאזורי הזה, והבריתות החשובות הללו, הם בלי ספק חלק מהמענה לבדידות המדינית ממנה סבלנו ערב המלחמה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
גם נכשלון בקורטנה...
רעות גז | 19-09-2021 12:11
גם נכשלון בקורטנה עם 46 מתים ליממה בתי חולים קורסים חינוך בכאוס מוחלט עבור בנט זה נצחון בוחן המציאות שלו לקוי ומסוכן מאוג
2
ראש ממשלה תותח...
רגע של אמת | 19-09-2021 12:19
ראש ממשלה תותח ! חוץ משטופי המוח של ערוץ ביבי (20) ושולייותיו משקי הדת (מפלגת הציונות החרדלית) וכל מהונדסי התודעה של גלי ביבי (ישראל) הביביתון, וכיוצב, כולם כבר מבינים שבנט הוא המתנה הכי גדולה שישראל קיבלה מהקדוש ברוך הוא.. ולא רק בכך שהוא מנע בחירות5 ועוד ממשלות מעבר ללא משילות וללא תקציב מדינה בממשלה מסוכסכת כמו ממשלות נהנתניהו הנאשם, אלא בכך שכישרונו הצעיר זה פשוט בדיוק מה שנחוץ כיום למדינת ישראל.
3
מחורבנט
פטריק | 19-09-2021 13:06
מאיר שטרית, 2006': התנתקנו מכל האידיאולוגיות למיניהן. זה הייחוד של קדימה. נפתלי בנט, 2021': השלתי את כל הפוליטיקה מאחור. אין אידיאולוגיה, ויש גאווה על כך. איזה איש שנוא
4
אדם דתי לא...
בת חן | 19-09-2021 13:11
אדם דתי לא יכול להיות ראש ממשלה. הדתיים לא ממלכתיים אלא סקטוריאליים. צריך מנהיג שידאג לטובת הכלל, ולא רק להאכיל את המתפללים לחבר הדמיוני, או לגרים בגבעות במדינת אויב.
עוד מטומטמת...
בוני | 19-09-2021 16:44
עוד מטומטמת של השמאלנים,השם ממש לא מתאים לחולירע כמוך,את צריכה שם כמו פטמה,או זריבה,שם של מוסלמיות ארורות כמוך לכי חזרה לגרמניה שם ההורים הביולוגים שלך,פטמה ארורה,
בת חן...
ממ, | 19-09-2021 16:21
בת חן מי שלא מאמין באלוקי ישראל, כנראה הוא או משפחתו לקחו את המטוס הלא נכון והגיעו בטעות לארץ ישראל.
5
ראש הממשלה הכושל...
חי | 19-09-2021 13:15
ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה. כמות הכשלים והמחדלים בלתי נתפסת, והיא מטוייחת בקביעות על ידי תקשורת מגוייסת תומכת טרור. בנט מוכר את המדינה לפשיעה ערבית ובדואית, עובר בהצלחה מרובה על כל מה שהבטיח אי פעם והורס את המדינה. (אבל היי, העיקר שאין בחירות חמישיות)
6
כל הכבוד לממשלת בנט
בניה | 19-09-2021 13:46
גם את השבס החריב ביבי (כמו כל מערכת במדינה) - ממשלת בנט מתקנת ובונה למרות שאת הנזקים שעשה ביבי עם עדת לקקניו יקח שנים אם לא דורות לתקן. איזה משל שהשר לביטחון פנים הוא מפקד סיירת מטכל ולא איזה משתמט/נהג/טבח/לקקן מתלהם ממרכז הליכוד.
מפקד סיירת ושר משטרה כושל!
קצת היסטוריה וידע | 19-09-2021 15:13
רק לידעתך עומר בר לב נחשב אחד ממפקדי סיירת מטכל הכושלים ביותר לדעת הרבה פרשנים.. הנה כמה מהסיבות מויקופדיה: החליף את שי אביטל בפיקוד על היחידה. בתקופת פיקודו ספגה היחידה שלושה כישלונות מבצעיים. בדצמבר 1984 התרחש אחד מהכישלונות המבצעיים הגדולים ביותר בתולדות היחידה[8]. מבצע שערכה הסיירת בשטח של ארץ אויב הסתבך, לוחם היחידה ברק שרעבי נהרג ומספר לוחמים נוספים נפצעו. עם זאת, אופן החילוץ מההסתבכות עם מינימום אבדות ונזקים נחשב להצלחה. הכישלון הביא לכמעט שיתוק מבצעי של היחידה. בנוסף גם בעבודתו כיום. בעוד המצוד אחר שני האסירים הנמלטים הנוספים עוד נמשך, ביקורת קשה נגד השר לביטחון הפנים עמר בר לב נשמעה הערב (שבת) מפי גורמים ביטחוניים. לחדשות 13 נודע כי גורמים שניהלו את מבצע החיפושים האשימו את בר לב בחוסר הבנה של פעילות המשטרה והכוחות בשטח. היה כאן דבר אבסורד, השר בר-לב הגיע רק להצטלם, אמר לחדשות 13 גורם בכיר. הוא לא מבין משטרה, הוא לא מבין את הכוחות בשטח, אמנם יש לו רקורד צבאי - אבל אפס הבנה בעבודת המשטרה. השבכ והמשטרה ניהלו הכל. בנוסף, לדברי הגורם, לעיתים הייתה תחושה שהוא שאל שאלות מוזרות, בדרך כלל התרומה של השרים באירועים כאלה היא דרבון הכוחות ליזום, להעז לחשוב מחוץ לקופסה - לא הורגש ממנו שום דבר שקשור לזה. כנראה שלא סתם התקופה שלו כמפקד סיירת מטכל נחשבת אחת הגרועות בתולדות היחידה. ציטוט מרוטר.. והמקור לכך הוא לא פחות מערוץ 13 ערוץ תעמולה שמאלני לכאורה.. אז ממה בדיוק אתה מתלהב ממנו????
7
האמת זה מסביר...
חושב | 19-09-2021 13:50
האמת זה מסביר כמה דברים... (קורונה, ביטחון, מדינאות, כל הכישלונות הם בסך הכל ניצחונות, אנחנו המטומטמים)
8
בנט=כישלון שהביא לראשות ממשלה
יהודי. | 19-09-2021 13:59
בנט זו הדוגמא, שלמרות יומרותיו והדמגוגיה שפיזר בכמויות נכשל בבחירות. רק מניפולציה ציבורית זדונית של מכירת קולות בוחריו הביאה להצלחתו לכסא ראש ממששת המנדטים.
9
אתה ממש לא...
גלית בניון | 19-09-2021 14:34
אתה ממש לא פונקציה לך ללימוד מה זה ערכים מה זה אהבת חינם מה זה לא לשקרררר ומה זה לא לגנוב אעבל ההיית ונישארת
10
חחחחחח...רק הגמד העלוב...
אורה ב | 19-09-2021 18:47
חחחחחח...רק הגמד העלוב בניטו יכול לומר בלי למצמץ...שהכישלון הוא בעיניו ניצחון....מחורבנט...
11
בחרתי בבנט...
בטי | 19-09-2021 20:14
בחרתי בבנט ומקווה שיצליח , זה התפקיד הקשה ביותר ....אל תמהו לשפוט ,הצלחה שלו היא הצלחה של כולנו
אין לך...
חושב | 21-09-2021 21:46
אין לך תגובה יותר חכמה (או שאולי ”פוסטמה” זו המילה היחידה שאת/ה יודע/ת לכתוב) בהצלחה @
פוסטמה ...
. | 19-09-2021 21:32
פוסטמה
12
תימלוך ותישתוק. אתה...
נציג השמאל האמיתי | 19-09-2021 22:16
תימלוך ותישתוק. אתה רק בובה, אמצעי למטרותינו. לפיד שומע את השטויות שאתה מוציא מפיך והוא נאלם, זה ההסכם בינכם. עוד מעט הוא יעלה ואתה תתתחפר ותעלם.
13
המזוכיזים בעיצומו
מאור | 20-09-2021 0:14
גם שמתו בחודש אחד יותר מאלף מקורונה זה בעיני בנט הצלחה מכילים מתים ערך האדם בעיני בנט שואף לאפס זה גם הצלחה בעיני בנט ושקד בנט לא אומר השתגעתם בנט אומר לעצמו אני קרמינל גאה
14
בנט הזה חי...
דוד | 20-09-2021 13:45
בנט הזה חי בסרט. שבר שיא בטימטום. תעודת עניות שאחד כזה ראש ממשלת ישראל