האלמנה נותרה עם 5 ילדים: "מתחננים לראות את אבא" - סרוגים
חדשות חרדים, תוכן שיווקי

האלמנה נותרה עם 5 ילדים: "מתחננים לראות את אבא"

הרב שלמה שפירא היה אברך משכמו ומעלה, אך אז נגזרה הגזירה והוא נפטר לאחר שנת יסורים קשה ונוראה. הוא הותיר אחריו 5 ילדים, כשהקטנה שבהם רק בת 3. כעת ברגעים הקשים הללו אנחנו חייבים להתייצב לימין המשפחה

האלמנה נותרה עם 5 ילדים: "מתחננים לראות את אבא"
  (צילום: קופת העיר)

הרב שלמה שפירא, תושב אחוזת ברכפלד שבעיר מודיעין עילית, תואר כאדם משכמו ומעלה שעסק בתורה באופן מעורר השראה. הוא הקים את ביתו על אדני התורה והיראה יחד עם רעייתו, וזכה להביא לעולם 5 ילדים – כאשר את כל כוחותיו הוא מקדיש לחינוכם הטוב. יראת השמים ודרך הארץ שהוא השריש בהם היו מן המופלאות, ומידי יום הוא היה משכים קום ויוצא לכותלי הכולל – שם הוא שקד על התורה והיראה עד לשעות המאוחרות של הלילה.

עוד באותו נושא

פדיון כפרות תשפ"ב: 'זה הכסף ילך לצדקה' בקליק

הכל היה נראה מעולה, אבל אז בתקופת פורים תשפ"א התבשר שפירא בבשורה הקשה: הרופא הביט בו במבט חמור סבר והסביר לו כי הוא חולה סרטן. החיים שלו השתנו בבת אחת: במקום ללכת ללמוד בכל בוקר, הוא היה מתרוצץ בין כותלי בתי החולים. עוד טיפול ועוד טיפול, עד שהגוף התרגל וכבר לא הגיב לטיפולים הקשים.

הרב שלמה שפירא (צילום: קופת העיר)

מצבו הלך והידרדר במהירות, ובני משפחתו היו מגיעים לבקרו באופן תמידי. והוא, כאבא מסור ואוהב, היה מעמיד פנים כאילו הוא לא סובל כאבים נוראיים, כאילו מצבו הרבה יותר טוב ממה שבאמת. ילדיו היו עומדים שם מסביב למיטתו ומחזיקים בידיו חזק חזק, לא רוצים שאבא יעזוב אותם.

לתרומות לחצו כאן

רק במהלך השבת האחרונה, "שבת שובה", קיוותה רעייתו שהוא עוד ישוב הביתה בריא ושלם. אבל אז בפתע פתאום נגזרה הגזירה – והאב הלך לעולמו כשהוא מותיר כאן את רעייתו האלמנה ואת חמשת ילדיו שבורים ורצוצים, אבלים ובוכיים.

בעקבות הטרגדיה הקשה, בארגון "קופת העיר" יצאו למבצע גיוס תרומות וקראו לציבור לסייע לבני המשפחה. "תנסו להיכנס לראש של האלמנה הצעירה שכעת צריכה לגדל חמישה ילדים יתומים לבד לבד, כשהקטנה שבהם רק בת שלוש" קראו בארגון. "תנסו להיכנס לראש של ילד בן תשע שיודע שיותר הוא לא יראה את אבא. תנסו לדמיין את ההרגשות הנוראיות שמציפות את ביתם החשוך. זהו זה, אבא איננו".

לתרומות לחצו כאן

"האלמנה והיתומים מתחננים לעזרה, הם מבקשים שדווקא בשעה הקשה הזו נעמוד לצדם ונעזור להם. ואנחנו? אסור לנו להתעלם מהם" הוסיפו וקראו לציבור. "אנחנו חייבים בכל הכח לעמוד שם לצדם, ולעזור להם לעבור את התקופה הזו. לעזור להם לשרוד שלא יקרסו, שלא יטבעו חלילה בגלים הגבוהים והמאיישים. זה הרגע שלנו לעשות מעשה ולהציל את האלמנה וחמשת ילדיה הרכים. הצטרפו עכשיו".

לתרומות לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו