נחמן אש מציע לבטל את התו הירוק בשטחים פתוחים - סרוגים

נחמן אש מציע לבטל את התו הירוק בשטחים פתוחים

מנכ"ל משרד הבריאות הציע לבטל את התו הירוק בשטחים פתוחים, זאת במידה ותחלואת הקורונה תהיה בירידה. ההצעה הגיע בתגובה לדרישת גלעד קריב לאמירה ברורה על הקלות במגבלות

author-image
נחמן אש מציע לבטל את התו הירוק בשטחים פתוחים
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, אמר היום (שלישי) ליו"ר ועדת החוקה גלעד קריב כי אם תהיה ירידה בתחלואת הקורונה – משרד הבריאות יביא לקבינט הצעה לביטול התו הירוק באזורים פתוחים. את הדברים אמר בתשובה לדרישת קריב לאמירה יותר קונקרטית בנוגע להקלות בשטחים פתוחים.

"הציפיה שלי היא שאמירה לגבי פעילות בשטחים פתוחים תהיה יותר קונקרטית. נשמעות טענות ע"י גורמי מקצוע מתחום הבריאות שיש בעיה עם ההצדקה האפידמיולוגית למתווה התו הירוק, מכיוון שאין פער דרמטי בסכנת ההדבקה בין מחוסנים לכאלה שלא: אמר קריב לאש. "אני מבקש לדעת מה מסד הנתונים שתומך בעמדתכם שאדם שלא מחוסן מסכן את סביבתו יותר מאדם שהתחסן".

"אני גם מבקש את ההתייחסות לפער בין שטחים פתוחים לסגורים. מדוע אין הבדל למשל בין אטרקציה שמתנהלת כולה בחוץ לבין כזו שמתנהלת במקום סגור" הוסיף ודרש ממשרד הבריאות. "הציפייה שלנו היא לקבל ממשרד הבריאות את אותם נתונים שמחזקים את הקונספט של התו הירוק בדגש על הסכנה הנשקפת מלא מחוסנים לגבי הדבקה".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש השיב: "יש נתונים ברורים שמראים שמחוסנים מדבקים הרבה פחות מלא מחוסנים. אני לא יכול להוכיח בנתונים את התועלת שיש בשימוש בתו הירוק, אך אנחנו מעריכים שאפידמיולוגית יש לזה משמעות גדולה בהגנה על אנשים והאפשרות של אנשים להסתובב בחופשיות באותם אירועים בתו ירוק".

עוד באותו נושא

נחמן אש: "לא רואים ירידה במספר החולים הקשים"


3

לדבריו, "כדי שנוכל לראות תועלת לחיסונים יש עניין של הקפדה ואכיפה של נהלי התו הירוק. אבל הבסיס האפידמיולוגי בצורך התו הירוק הוא ברור מאוד.לגבי ההפרדה בין אזורים פתוחים לסגורים- הסיכון באזורים סגורים יותר גבוה מאזורים פתוחים אבל גם במקומות פתוחים יש סיכון בוודאי במצבי התקהלויות".

"בזמן התקהלות באזורים פתוחים אנו מחייבים מסיכה בגלל הסיכון שקיים ולכן במצב התחלואה הנוכחי שמאוד גבוה הקבינט החליט שיש צורך בתו הירוק גם במקומות פתוחים עם התקהלויות" סיכם אש. "נבחן את הדברים, ואם תהיה מגמת ירידה גם בלוח זמנים יותר קצר, לקראת חידוש התקנות שאפשר להקל יותר, נביא זאת לקבינט שהוא המחליט, לבטל את הצורך בתו ירוק באזורים פתוחים".

"אל מול הביקורת שאנחנו לא מספיק בוחנים, אנחנו בוחנים את הכל בצורה זהירה ובעקבות השיח גם משנים החלטות" הבהיר. "ככל שמבטלים תו ירוק הוא הופך לתו סגול ולא בכל מקום זה נכון, אך יש לשקול זאת כפי שעשינו בגל הקודם לגבי בתי הכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הדלתא מכה בכל...
אמיר | 14-09-2021 12:50
הדלתא מכה בכל העולם?! מאז שבנט ראש ממשלה נפטרו בישראל 955 בני אדם. במקביל באיחוד נפטרו 27,364 בני אדם. ישראל ביחס לאיחוד: 3.5% תחת נתניהו נפטרו בישראל 6,428 בני אדם ובאיחוד 733,209. ישראל ביחס לאיחוד: 0.9%. אם בנט היה שומר על יחס התמותה של נתניהו היינו עם 246 נפטרים בלבד.
אתה יכול...
אמיר | 14-09-2021 15:39
אתה יכול לתת כמה סיבות שאתה רוצה אי אפשר לכסתח את הנתונים. העיקר לנופף 6500 מתים כאילו זה היה כשלון. והנה אתה רואה עם חיסונים הממשלה הזאת יכלה לחסוך בחיי אדם ולהפסיק להכיל מתים!! על מי אתה מגן?? על ממשלה שמובילה אותנו לאבדון?? הזנב הפך להיות לראש וזה מתפשט לכל המדינה. אנחנו בצרות!! ואתה מסביר לי משהו מלטף כדי להוציא את האחריות מהממשלה הזאת?
אחת הסיבות...
מומחה | 14-09-2021 13:59
אחת הסיבות טענו מומחים שבישראל התמותה לא מעטה למרות החיסונים, היא שאנחנו חתומים על בלעדיות מול פייזר (מדינת ניסוי והסכם שביבי השחיר) במדינות אחרות יש גם חיסוני מודרנה ואחרים, כשמפזרים מס' סוגי חיסונים, היעילות יותר מוצלחת.
2
שרים הוקלטו שלא כל ההגבלות הם שיקולים רפואיים
רק לעודד חיסונים | 14-09-2021 13:41
דעתי בעד החיסונים.. אבל לפני ישיבת הממשלה הובא בצורה צנועה בגלל איתרוג הממשלה עי התקשורת. כמה שרים שוחחו ולא ידעו שהמיקרופונים פתוחים.. ושם הודה שר הבריאות הורביץ שהגבלות שונות אינן מחמת שיקול רפואי אלא ליצור כדאיות לעודד נטילת חיסונים וקבלת תמורה לזה.. ועוד הגיגים רבים שנאמרו שם.. בלי שהשרים ידעו שהם מוקלטים.. בכל אופן לאחר חשיפות אלו האימון במשרד הבריאות ובאמירותיו הולך ופוחת.. וחבל שכך..
החשיבות לעודד...
אלון | 14-09-2021 14:00
החשיבות לעודד חיסונים היא בעלת חשיבות עצומה.
3
46 (!!!) נפטרים ביממה האחרונה, וכ 900
קלוגהפט | 14-09-2021 13:47
46 (!!!) נפטרים ביממה האחרונה, וכ 900 מתחילת אוגוסט. אבל בקטנה, נכיל אותם. מה יותר חשוב משחיה בבריכה
4
הוא לא לגמרי...
ג'קלין כריסטופר | 14-09-2021 16:11
הוא לא לגמרי דובר אמת. הסכנה להידבקות משאינו מחוסן קטנה בהרבה מאשר ממחוסן. מי שאינו מחוסן (ואינו מכחיש קןרונה), חושש ונזהר שלא להידבק ולכן שומר על הכללים (מסיכה וריחוק) ובהתאם הוא פחות מסוכן. מאידך, רבים מבין המחוסנים, כבר לא חוששים ובהתאם גם לא מקפידים על הכללים (מסיכה וריחוק), ולכן מגדילים את הסיכויים שלהם להידבק ולהיות נשאים מדבקים, ומדביקים בפועל וכך אין לזה סוף. ועוד הוא אומר לך: בוא אל תדאג, אני מחוסן, אל תדאג
5
המסוכנים האמיתיים לזולת...
ג'קלין כריסטופר | 14-09-2021 16:14
המסוכנים האמיתיים לזולת הם: אותם מחוסנים שמרגישים בטוחים מדי ולפיכך מפסיקים לשמור על הכללים, הם הכי מסוכנים לזולת. אם מחוסן לא מקפיד על הכללים (מסיכה במקומות סגורים, שמירת מרחק, היגיינה וכד') הוא מגדיל בהרבה את הסיכויים שלו להידבק ולהיות נשא ולהדביק אחרים. שומר בריאותו, ירחק ממחוסנים שלא מקפידים על הכללים. הם הכי מסוכנים לזולת. ככלל, החיסון אמור לייצר בתוך גוף האדם (בעיקר בריאות) צבא של חיילים (נוגדנים) שמיועדים להיות מוכנים ומזומנים להילחם בנגיפים לכשחודרים לריאות. החל מהעת שחדרו הנגיפים ולאחר פעולת זיהוי, צבא הנגיפים מתחיל להילחם כנגד הנגיפים. זה לוקח מספר ימים עד שצבא המגינים מכריע את הפולשים. במשך הזמן הזה, הנדבק (המחוסן?) הוא בחזקת נשא. במשך הזמן הזה שהוא נשא, הוא עשוי להדביק אחרים. הבעיה שהרבה מהמחוסנים מתהלכים בבטחון מופרז: אני? כבר אין בעיה. הכל בסדר. אני כבר מחוסן. אני לא צריך מסיכה ולא שמירת מרחק. אני מחוסן. אז נכון, שהמחוסן לכשעצמו לכאורה מוגן, לא כנגד חדירה של הפולשים, אלא שהוא מוגן באופן שצבא ההגנה שלו אמור להילחם בפולשים, ומצפים שאת המלחמה הזו הוא יעבור בקלות יחסית עם תסמינים קלים אם בכלל. אלא שכאמור לעיל, במשך הזמן הזה הוא עשוי להדביק אחרים במיוחד בגלל הבטחון המזויף שלו ובמיוחד כאשר הוא מסתכל רק על עצמו ועל ההגנה העצמית שלו ובמקרים רבים לא חושב (כנראה לא מודע) מה הוא עשוי לגרום לאחרים. זאת ועוד: הוא טורח לשכנע אותך: לא, לא, אתה לא צריך מסיכה (כלומר: תבטל את ההגנה, ולא צריך שוער), וגם לא צריך שמירת מרחק, הכל בסדר. אל תדאג, אני מחוסן. זה בסדר. תוריד. תוריד. הכל בסדר. זאת ועוד, אצל מחוסן שנדבק התסמינים קלים יותר ולעתים אף לא מורגשים כך שלעתים המחוסנים לא יודעים שנדבקו ולעתים קרובות מרשים לעצמם להיות במחיצת אנשים במקומות סגורים ללא מיגון וללא שמירת מרחק וכך הם הופכים להיות יותר מסוכנים. מסקנה: ראית מחוסן שלא מקפיד על הכללים?, חזקה שהוא נדבק והוא בחזקת נשא ומדביק. תתרחק ממנו.