עצוב: מריון מצוי נכלא בבקבוק פלסטיק - סרוגים

עצוב: מריון מצוי נכלא בבקבוק פלסטיק

פקחים של רשות הטבע והגנים מצאו הבוקר מריון מצוי כלוא בבקבוק פלסטיק ושחררו אותו לטבע. כמויות הפלסטיק בטבע פוגעת בבעלי החיים, כך למשל בכרס של כמעט כל יעל שנבדק, נמצא שקיות ומגבונים שגורמים לבעיות עיכול

author-image
עצוב: מריון מצוי נכלא בבקבוק פלסטיק
  המריון המצוי בבקבוק (שי קורן רשות הטבע והגנים)

מריון מצוי נמצא היום (שלישי) בסיור של פקחי רשות הטבע והגנים בשמורת טבע נחל אשחר כשהוא כלוא בבקבוק פלסטיק. המריון שוחרר לטבע.

המריון המצוי הוא מכרסם מתת-משפחת הגרבילים שבמשפחת העכבריים. הוא מכונה "המריון של טריסטרם" על שמו של הכומר הנרי בייקר טריסטרם, שגילה את המריונים המצויים הראשונים.

המריון המצוי מגיע עד לאורך של 155 מ"מ, ונפוץ בעיקר במדינות המזרח התיכון. המריון המצוי הוא השכיח מבני מינו בישראל.

עוד באותו נושא

רגע לפני חול המועד: כך תתכננו את הטיול המושלם

במהלך השנה האחרונה הזדקקו 7,078 בעלי חיים לטיפול וטרינרי כשאחד הגורמים אשר פוגעים משמעותית בבריאותם ובחייהם של בעלי החיים הוא הפלסטיק שנזרק בטבע.

(צילום: שי קורן רשות הטבע והגנים)

שקיות ומגבונים נאכלים על ידי בעלי חיים שלא למדו להימנע מאכילתם– בים על ידי צבי ים ובמדבר על ידי היעלים. בכרס של כמעט כל יעל שנבדק, נמצא שקיות ומגבונים, שהנפח שהם תופסים, עלול לפגוע ביעילות העיכול שלהם, ולגרום להם לסבול מרעב קיצוני, אפילו כשהמזון נמצא בשפע. ננסה להפחית את השימוש בשקיות, מגבונים ובפלסטיק חד פעמי ואם כבר עשינו בהם שימוש, נוודא שלא השארנו אחרינו שום זכר לחומרים אלה, כך נמנע מפגיעה בחי והסביבה.

במידה ומצאתם חיית בר פגועה או מפגע יש לדווח למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו