עוד נשוב: ברית בהריסות הישוב חומש - סרוגים

עוד נשוב: ברית בהריסות הישוב חומש

לימור הר מלך ששכלה את בעלה שולי הי"ד בפיגוע לפני כ-10 שניםו. אחרי שגורשה מחומש נישאה בשנית ערכה את הברית לבנה בחורבות הישוב

עוד נשוב: ברית בהריסות הישוב חומש
  משפחת סון והר מלך בחומש (מאיר ברכיה)

ביום שישי בבוקר עלו כ-200 איש לישוב חומש שפונה במהלך הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון בכדי לחגוג עם לימור סון (הר מלך) ובעלה יהודה את הברית לבנם השביעי.

לימור הר מלך, תושבת חומש לשעבר, הפכה לסמל המאבק על מחומש, לאחר שנפצעה קשה וילדה את בתה שרה בלידה מוקדמת בפיגוע בו נהרג בעלה שולי הר מלך הי"ד, ממקימי ישיבת חומש, לפני כ-10 שנים.

הר מלך נישאה מחדש עם יהודה סון והשבוע הם הביאו את בנם החמישי בברית אברהם אבינו ונתנו לו את השם אברהם.

במהלך הברית שהתקיים על חורבות ביתה ועל כסא אליהו מבית הכנסת החרב בחומש אמרה סון (הר מלך) בדמעות: "אני רוצה להודות לקב"ה על הזכות להיות מסוגלים לשוב למקום הזה שאנחנו כ"כ מתגעגעים אליו ולחגוג בו את הברית של הבן שלנו. אמרה לי מגורשת מגוש קטיף שהיא כ"כ מקנאה בנו שאנחנו לפחות יכולים לחזור ושהגעגועים הם בלתי נסבלים".

בהתייחס להחלטת היועמ"ש לאפשר לערבים לעלות לחומש אמר סון (הר מלך): "לפני מספר שבועות פתחנו חדשות וראינו על הבריכה (הסמל של חומש)  ערבים עם דגלים של אש"ף וכרזות, באותו יום לא יכולתי לתפקד. כמובן שהכול היה הצגה בשביל התקשורת אבל בכל זאת זה מאוד הכאיב לי. התשובה הזו שנתנה להם המדינה, שמעידה על חולשה וייאוש ובריחה. הברית שאנחנו מקיימים כאן היא מענה לאותם כוחות רשע שמנסים להרחיק אותנו מארץ ישראל. אנחנו כורתים כאן ברית דמים עם ארץ ישראל"

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון שנכח גם הוא בברית אמר באירוע: "חומש היא סמל לדבקות יהודית, ולעיקשות, להיאחז בציפורניים בקרקע. אנחנו נפעל ככל יכולתנו כדי להחזיר את הישוב היהודי לחומש במהרה בימינו".

עוד הוא ציין את האיוולת בפינוי חומש, בהתחשב בכך שהיא נשארה בריבונות ישראלית בניגוד ליישובי גוש קטיף. ואמר: "אנחנו מצפים מממשלת ישראל שתעשה את הצעד הנכון תפסיק עם וויתורים ללא תמורה, תסדיר את פעילות הישיבה בחומש ותחזיר את ההתיישבות היהודית לחומש כפי שמצופה ממשלת ימין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו