בר לב: הפרעות בשומר החומות הפתיעו את המשטרה

בר לב: הפרעות בשומר החומות הפתיעו את המשטרה

בסקירה ראשונה בפני הוועדה לביטחון פנים, אמר השר עמר בר לב כי האירועים הלאומניים בחודש מאי היו "קריאת תיגר פומבית על רשויות החוק ועל המשילות של מדינת ישראל"

author-image
בר לב: הפרעות בשומר חומות הפתיעו את המשטרה
  עמר בר לב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בדיון הראשון של הוועדה לביטחון פנים, בראשות ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התייצב הבוקר השר לביטחון פנים, עמר בר לב, עת למנת לתת סקירה בפניה הוועדה החדשה על פעילות המשרד אך עיקר תשומת הלב הופנתה לאירוע בריחת האסירים מכלא גלבוע שבוע שעבר.

בשלב מאוחר יותר, אמורה להתכנס ועדה משנה חסויה לדון נקודתית באירוע הבריחה.

השר בר לב אמר לחברי הוועדה: "ישראל בעיצומה של מגפה עולמית, יש לי ספק רב אם היא מאחורינו, וכנראה שאחרי הווריאנט הנוכחי,  יגיע אחד אחריו. עיקר תשומת הלב עבר ממשרד הבריאות לטיפול אכיפה של משרד לביטחון הפנים".

"יש כמה אירועים שמציבים את ישראל ואת המשרד בחזית חדשה – כמו האירועים בזמן מבצע "שומר החומות". התברר כשמדובר באירועי פשיעה ואלימות בעיקר ברחוב הערבי, זה לא מתחיל ומסתיים שם. נוצרת חפיפה לאירועים לאומניים, במטרתם לפגוע בקיומה של המדינה."

סטרוק: "אתה רציני?"

"זו הייתה הפתעה למשטרה, לשב"כ, לממשלה וגם לאזרחי ישראל. אין ספק שיש כאן קריאת תיגר פומבית על רשויות החוק ועל המשילות של מדינת ישראל."

הוועדה לביטחון פנים (צילום: סרוגים)

בנושאי השב"ס ציין השר את החלטת בג"ץ להגדיל את בשטח הכליאה שמוקצה לכל אסיר בבתי הכלא ולגבי אתגרי מערך כבאות וההצלה, השר קבע כי השריפות קשורות לשינויי האקלים, זאת למורת רוחם של חברי האופוזיציה שהעירו לו שמדובר בהצתות לאומניות. ח"כ אורית סטרוק קראה לעבר השר: "אתה רציני?"

בדיון משתתפים מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה ונציבת שב"ס.

עוד באותו נושא

לאחר הבריחה: החל מבצע לסריקת בתי הכלא • צפו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו