יו"ר סבא"א באיראן בניסיון להרגעת המתיחות - סרוגים

יו"ר סבא"א באיראן בניסיון להרגעת המתיחות

יו"ר סבא"א גרוסי מבקר באיראן בניסיון לשכנע אותה לשוב לשולחן המו"מ על חזרה להסכם עם ארה"ב. זאת לקראת וועידת סבב"א בשבוע הבא, בה יצטרכו להחליט האם להעביר החלטה המגנה את איראן

author-image
יו"ר סבא"א באיראן בניסיון להרגעת המתיחות
  (צילום: שאטרסטוק)

יו"ר סבא"א, רפאל גרוסי, מבקר היום (ראשון) בטהרן בניסיון לשכנע את איראן להפיג את המתיחות ולשוב לשולחן הדיונים במו"מ לחידוש הסכם הגרעין עם ארה"ב. השיחות הלא ישירות בין איראן לארה"ב הפסיקו מאז יוני. ארה"ב ומעצמות המערב קוראות לנשיא הקיצוני איברהים ראיסי לשוב לשולחן הדיונים.

גרוסי הגיע לאיראן לקראת פגישת ראשי סבא"א, שתתקיים בשבוע הבא. גרוסי ייפגש עם היו"ר החדש של הסוכנות האיראנית לאנרגיה גרעינית, מוחמד אסלמי.

עוד באותו נושא

גרמניה וצרפת לאיראן: תחזרו למו"מ הגרעין

בארגון הודיעו למדינות החברות השבוע כי לא הייתה כל התקדמות עם איראן בשני נושאים מרכזיים: קבלת הסברים בנוגע לשאריות אורניום שהתגלו במספר אתרים ישנים ולא מוכרזים, וגישה לציוד פיקוח על מנת שהפקחים יוכלו להמשיך לעקוב אחר התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית.

גרוסי יקיים מסיבת עיתונאים בווינה היום בשעה 20:30 שעון ישראל, לאחר שישוב מאיראן.

כזכור, הנשיא האמריקאי הקודם, דונלד טראמפ, פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והטיל מחדש סנקציות קשות על המדינה. בתגובה איראן הפרה רבות מההתחייבויות תחת ההסכם, כגון העשרת אורניום לדרגה גבוהה יותר מהמוסכם. בוועידת סבא"א בשבוע הבא יצטרכו החברות להחליט האם להעביר החלטה המבקרת את איראן בחריפות במטרה להפעיל עליה לחץ לחזור לשולחן הדיונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טיפשים ...
רא | 12-09-2021 11:10
טיפשים