יהדות

צפו: קצר על הפרשה | התסכול הגדול שיש למנהיג

40 שנה משה רבנו בונה את עם ישראל, על מנת להיכנס לארץ ולא ליפול לעבודה זרה, ערב מותו, ה' אומר לו עם ישראל ייכשל בעבודה זרה ויצאו לגלות. הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר על פרשת השבוע

צפו: קצר על הפרשה | התסכול הגדול שיש למנהיג
צילום: (צילום: שאטרסטוק)

פרשת וילך: בתחילת הפרשה אנחנו קרואים שמשה רבנו קורא ליהושע ואומר לו לעיני כל ישראל "חזק ואמץ, כי אתה תבוא את העם הזה אל הארץ…", תהיה חזק כי אתה הולך להכניס את העם לארץ.

WhatsApp Video 2021-09-09 at 07.02.00
WhatsApp Video 2021-09-09 at 07.02.00

עוברים כמה פסוקים "ויאמר ה' אל משה, הן קרבו ימיך למות" כבר ארבעים שנה אתה מנהיג את עם ישראל, וזהו, נשארו ימים ספורים "קרא את יהושע, והתייצבו באוהל מועד" תביא את המחליף שלך, ואז מגיעה הפתעה גדולה "ויאמר ה' אל משה, הנך שוכב עם אבותיך, וקם העם הזה, וזנה אחרי אלוהי נכר הארץ… וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם", זה נורא!

ארבעים שנה משה רבנו בונה את עם ישראל, על מנת להיכנס לארץ ולא ליפול לעבודה זרה, מאז חטא העגל ואילך משה נלחם בעבודה זרה ללא הרף במגוון צורות, והנה ערב מותו, כשהוא כבר לא יכול לתקן כלום, ה' אומר לו עם ישראל ייכשל בעבודה זרה, ובגלל החטא הזה תהיה גלות, וכך העם יפסיד גם את הארץ וגם את עניין העבודה הזרה, וכל מה שעבדת ארבעים שנה – לא יעזור כלום.

איזה תסכול זה למנהיג! איזה קשה זה לאדם! לדעת שכל מה שהוא עבד עליו – יעלם…משה רבנו מגיב בצורה מדהימה לבשורה הקשה הזו, "ויצו את יהושע בן נון ויאמר, חזק ואמץ, כי אתה תביא את בני ישראל אל הארץ…", משה חוזר ליהושע על אותן מילים בדיוק, "חזק ואמץ כי אתה תביא…" משה בעצם אומר ליהושע, אנחנו לא נשברים! אנחנו, כבני אדם, רצים קדימה, עושים את מה שמוטל עלינו, וה' יעשה הטוב בעיניו.

גם בימי התשובה, בעשרת ימי תשובה קורה דבר דומה. לא תמיד קל להשתנות, תהליך התשובה לא תמיד פשוט, אבל צריכים לזכור שאנחנו חייבים לדבוק ב"חזק ואמץ", אנחנו מתאמצים וממשיכים קדימה, וה' יעשה הטוב בעיניו.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

12
5
אחד העם
12.09.21

חמשה מקראות שאין להם הכרע פסוק זה הוא אחד מחמשה מקראות שאין להם הכרע ,האם זה שייך למעלה ,הנך שוכב עם אבותיך וקם[רמז לתחיית המתים]או וקם העם הזה וזנה[התדרדרות רוחנית לעבודה זרה]שיטת המלבים והרמבם שכוונת חזל ששני הפירושים נכונים , עוד שואלים המפרשים מה הכוונה ,אלהי נכר הארץ ,[הרי עבודה זרה אסורה בכל מקום ולא רק בארץ] לפי דעתי כוונת הפסוק שבשעה שהיהודים יעשו אלהי נכר מהארץ ,שזה קרה לצערי בזמננו על ידי הציונות הכללית והציונות הדתית שטענו שבשביל מצוות יישוב הארץ מותר לעבור על כל האיסורים, עבודה זרה זו תתפוצץ ברגע שהוגיה האידיאולוגים הם בעצמם ייגרמו לחורבן הארץ כמו שקרה בשנה האחרונה שהכיפות הסרוגות מכרו את כל הנגב לחמאס ודעאש בצירוף אתנן של 52 מיליארד[ועוד מיליארד לאבו מאזן]זה סימן מובהק שהגאולה ותחיית המתים קרובה ,וכמו שהתקיים רחמנא ליצלן סוף הפסוק ,כן התקיים תחילת הפסוק ,הנך שוכב עם אבותיך וקם ,ומלך המשיח בצרוף משה רבינו שיקום בתחיית המתים יוליכו אותנו לשלימות ותיקון רוחני, ויושיעו אותנ

1
למשה אהרן
12.09.21

האמת האמת איננה פחדנית, הציונות זה יצירה שטנית אבי אבות הטומאה ,חזל אמרו ייתי ולא אחמיניה בגלל שהם לא רצו לחוות את הכפירה הזימה והתועבה שעטופים באיצטלה של קדושה ,הם לא יכלו לחוות את הצביעות הדתית לאומית

2
יעקב ישראל דהאן
12.09.21

הם שנבחרו רם קול רם בגימטרי עמלק הם קולו של עמלק,אשר אחריתם כיום מר,אלפיים שנה בגלות וכמעט לא רוצח יהודי אחד ,והם רק שבעים שנה בשלטון וכל יום שומעים על רצח ,חיסול, כנופיות שלמות מסתובבות עם נשק ,רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני ,במקום אור לגויים נהפכנו לירודים שבאומות, גוי עז פנים אשר לא יישא פנים לזקן ,ונער לא יחון ,ושפיכות דמים זילא בעינינו ,,המשפט נהפך למשפח כולם עצרת בוגדים רודפי שלמונים ,חוקי ודייני סדום ועמורה אשר יד עני ואביון לא החזיקה צומחים לנו כפטריות אחר הגשם ,כל צורר מחרף ומגדף נעשה ראש ,,הציונות הצהירה בחול שהיא תהווה מגן בפני ההתבוללות ,והנה הם הביאו ארצה מאות אלפי גויים במטרה אחת ויחדה לבולל ,להחריב ,להרוס ,כדי שלא ייזכר שם ישראל עוד ,ועכשיו עלו על ראשינו הצוררים הסרוגים ,דבר ראשון כשחטפו את השלטון בדרכי רמייה, כמעשה ליסטים מזויין ,שואגים לטרף ,להחריב את המעט שהיה ,להרבות גיורים שונים ומשונים ,שאין להם שום בסיס ותוקף הלכתי ,ולהרבות יותר ויותר את ההתבוללות ,להחר

3
לידידי משה אהרן
12.09.21

כנראה שלא נגיע להסכמה ,אבל למרות העלבות האישייות שאתה מטיח בי,יש בך משהו שאני אוהב,לא יודע להגדיר,אני מרגיש שבמידה מסוימת יש לי אתך תוכחת מגולה ואהבה מסותרה, למרות שאתה כותב דברים תמוהים ולא נכונים בעליל,אולי אני מרגיש שיש לך לב טוב רק בדרך מהלב לפה יש איזה קצר ,מליבא לפומא לא גליא, מעבר לחילוקי הדעות שאני מרגיש שלא נשכנע אחד את השני ,באופן אישי מאחל לך שנה טובה ,ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום

4
משה אהרון
12.09.21

מי שמחרף מערכות אלוהים חיים....... כמו הציונות ויצירתה : "האתחלתא". אינו זוכה לגאולה השלמה.........

5
משה אהרון
12.09.21

מי שמנופף באמת לפחות לא מסתיר את שמו הציונות היא כלי לא הכי מוצלח אך הוא נבחר על ידי ההשגחה בכוונת מכוון להתחיל בה בגאולה השלמה - גאולת הקץ . גאולה שמכמניה נעלמו מעיני רבותיכם עד כדי שאינכם מבינים בה דבר וחצי דבר. בטרם השואה האיומה מש"נואש" הקב"ה מהאורטודוקסים שנאחזו בגלות אלפיים בשיניים .עורר הקב"ה בכוונת מכוון את האיפכא את הציונים החילונים הם נבחרו כחלוצים לפני המחנה והם שנבחרו לשמש רם קול לקול התור והזמיר. משל ראובן וגד שיצאו חלוצים גם מאינטרס אישי כזה או אחר. הציונים לא מהווים אורגן אורגני נצחי בתהליך הגאולה וזה מה שאתם לא מצליחים להבין הם נועדו להתחיל את המסד ההכרחי שיהא ניתן תחילה לקבץ גלויות שונות ומשונות היה חשוב מכנה משותף רחב ככל האפשר . בזה שאתם מכחישים ובועטים בזה השלב של האתחלתא ו"שליחיה". אתם למעשה כפויי טובה כלפי הקב"ה ופועלים בניגוד גמור לרצונו. אם מלכתחילה אדמוריכם היו מחבקים את החלוצים מחונני ה

6
משה אהרון
12.09.21

כל מה שתיארת זה :"וכיפר אדמתו עמו" אנחנו מתבשלים ביורה של עצמנו למרק חטאנו .וגם לך יש חלק בזה . כמו שכבר אמרתי אינכם מבינים באופייה של זו הגאולה ולא כלום. כך בדיוק היא תמשיך להתנהל בגלל הקצוות אתם הקצה המכחיש והבועט והמבעיר שנאה לאחים .והם הקצה השני של הרפש והריקבון אבל אינני כמוך שרואה זאת בשחור . אני יודע ברוך ה' לזהות מבין העננים את השביל המוביל לגאולה השלמה אתה ושכמותך תמשיכו להימוק בשנאה ודחייה . אין לכם תקווה כמו שאין תקווה . גם לקצה האחר המכחיש באלוהי ישראל ובתורתו אין תקווה ושביל הזהב עוד יסלל במעלה ההר .

7
משה אהרון
12.09.21

לידיד. שאיני יודע את שמו - וחבל אליהו הרי לבסוף יבוא ויצביע על האמת . אם גם הוא יאשר עשרה אחוז ממה שכתבתי . די לי בכך.........אבל לשבחך ייאמר כי אתה בניגוד ל"פנטים" מושבעים .יודע להלך בין השיטין ולחוש הערכה וידידות גם לברי פלוגתא. ואשריך ! זו מעלה גבוהה מאד . ואשר לי אני כל כך אוהב את עמי וחרד לבל ידח ממנו כל נידח שלפיכך אני יוצא בנחרצות כנגד כל אותם המרבים ריב ומדון בין אחיי. ולא לא העלבתי אותך ניסיתי להוכיח בתוכחה חשובה שאני מאמין כי יום אחד יתברר עד כמה הייתה היא נכונה ובמקומה וכל אותם המבקשים להרחיב השסע . כולנו אחים בני איש אחד נחנו וגם אם האמת נזילה בינינו עיתים לכאן ועיתים לכאן אסור שנאבד את העיקר : אהבת כלל ישראל ואחדותו ובכל מחיר. שאני יודע שגם אם רוב עם ישראל לא יקפיד לשמור תורה ומצוות .אך יידע להשאר מאוחד יגאל גם יגאל ובמהרה

4
משה אהרון
10.09.21

כיום משה הכי מתוסכל מזלזלים בנבואתו גולת הכותרת של שליחותו . בס"ד. פואטיקה צרופה מזוקקת תענוג לקרוא ולרוץ בדברים. אך נפקותם תיוותר לעולם עבשה ופחות רלוונטית מן מזמוטי פילוספיה עקרה . מסכת שכזו יכולה הייתה להיכתב גם בזמנו של הרמב"ם אומנם עם "קביים" של משורורים או חסידים אחרים. הסתר הפנים שמהתורה איננו במוקדו בפורים פורים היה איום ערטילאי שלא התממש בבחינת "היסתר של רגע .... ההיסתר הפנים של התורה מכוון לטרגדיה ההיסטורית שהתממשה בפועל לשואה האיומה עליה גם מנבא אבי הנביאים בבחינת : "הרעה של אחרית הימים" ואשר מבטיח משה כי תתקיים ככזו . "הרעה של אחרית הימים" היא היא השואה של דורותינו האחרונים.שגם לא בכדי לאחריה ניצנצה והינצה התקומה אם היסטורית היה כותב רב ידוע במאות הקודמות כי התורה מנבא שואה איומה בטרם התקומה בדרך לגאולה השלמה [אחרית הימים] כי אז אני מניח שהכותב הנכבד היה מסובב את דבריו קצת

3
משה אהרון
10.09.21

נחמות של "ליך" כי יש גם "ויבא" ״וילך משה וידבר את הדברים האלה אל כל ישראל״ (דברים לא',א') - =============================================== הלך משה וחיתת רגליו אל כל אחד ואחד מישראל. להפרד ממנו אישית ולומר לו אישית את האחרית :פ את עתיד של אחרית הימים : השואה והתקומה. בדרך לגאולה השלמה. שמשה החל את פתיחת המעגל. ומשה ביקש טרם הסתלקותו לסוגרו וכגולת הכותרת לשליחותו - כאבי הנביאים משה אהרון הליכתו של משה היא הליכה עד הנצח =============================== הליכתו של משה אין בה כלום מהליכה אישית של "לך לך". כשם שכל כולו היה בעבור עם ישראל . כך גם כל הליכותיו היו ויהיו בעבור עם ישראל. והנה בפסוק וילך משה אל כל ישראל יש רמז . שהליכתו של משה נמשכת עד הנצח. ללוות את כל ישראל, שיהיו בכל דור ודור. עד התקיים כנאמר בהמשך :"וילך משה ויהשוע" . דהיינו עד ביאת מושיעם האחרון של ישראל . שמשה ישוב ללוות את המשיח הנו