
יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך, פתח את ישיבת הוועדה בהסבר על צום גדליה שחל היום. אורבך הסביר על מה התקינו חכמים את הצום ואמר כי גדליה בן אחיקם נרצח על ידי ישמעאל בן נתניהו. אך אורבך קלט את המשמעות ותיקן מיד.
ואכן בספר ירמיהו במספר פעמים כתוב נתניה, ונתניהו. כך למשל בירמיהו מ פסוק ח' נאמר: "וַיָּבֹאוּ אֶל-גְּדַלְיָה, הַמִּצְפָּתָה; וְיִשְׁמָעֵאל בֶּן-נְתַנְיָהוּ וְיוֹחָנָן וְיוֹנָתָן בְּנֵי-קָרֵחַ וּשְׂרָיָה בֶן-תַּנְחֻמֶת וּבְנֵי עופי (עֵיפַי) הַנְּטֹפָתִי, וִיזַנְיָהוּ בֶּן-הַמַּעֲכָתִי–הֵמָּה, וְאַנְשֵׁיהֶם". ובפרק מ"ב פסוק ט' כתוב: "הַבּוֹר אֲשֶׁר הִשְׁלִיךְ שָׁם יִשְׁמָעֵאל אֵת כָּל פִּגְרֵי הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הִכָּה בְּיַד גְּדַלְיָהוּ הוּא אֲשֶׁר עָשָׂה הַמֶּלֶךְ אָסָא מִפְּנֵי בַּעְשָׁא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל אֹתוֹ מִלֵּא יִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָהוּ חֲלָלִים"






תגובות
כנראה הוא התכוון לבנט. שחבר למלך עמון
פליטה פרוידיינית. השנאה לביבי מושרשת ומגעילה
תפתח תנך ביביסט עילג ותבין שהוא צדק
ואתה נאציסט שונא ישראל
מה לך וליהודים? תנך אתה לא מכיר, עברית בקושי, עובד עבודה זרה שמתשתחווה לבן נתניהו צורר היהודים
מושרשת בתנ"ך....
אורבך עלוב נפש, עילג ובור, בושה איך אדם כל כך רדוד, עילג וחסר כהשכלה יכול היה להגיע לתפקידים כאלה? בושה לציונות הדתית, שזאת הרמה שלה...
פשוט היה עוזרו של בנט הנוכל בתחילת דרכו זה הכל חוץ מזה אין בו כלום.
הלוואי שהיית מכיר אותו טוב יותר. הבן אדם גאון. פליטות פה קורות גם לאנשים משכילים וטובים כמוך. על אף שלא טעה כ"כ תפתח תנ"ך ותלמד משהו חדש