"קרן אחד לאחד הרימה את קרנה של הציוניות הדתית" - סרוגים

"קרן אחד לאחד הרימה את קרנה של הציוניות הדתית"

ראשי ישיבות בציונות הדתית מדגישים את חשיבותה של קרן "אחד לאחד", שמטרתה לתמוך ולחזק את אברכי הציונות הדתית בכל הישיבות בארץ: "גולת הכותרת - העמדת התורה במרכז סדר היום"

author-image
"קרן אחד לאחד הרימה את קרנה של הציוניות הדתית"

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב והרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, מסבירים על חשיבותה של קרן "אחד לאחד" בתוך ההוואי הציוני דתי במדינת ישראל.

הרב יעקב שפירא: "גולת הכותרת בקרן "אחד לאחד" היא לא הסיוע הכלכלי לאברכים כדי שימשיכו ללמוד תורה, אלא העמדת התורה במרכז סדר היום. קרן "אחד לאחד" פועלת רבות לחיזוקם ואחזקתם של אברכים השוקדים על תלמודם ומאפשרת להם לגדול בתורה וחלקם אף לסיים לימודי דיינות והוראה במנוחת הנפש".
לתרומה ללומדי התורה דרך קרן אחד לאחד לחצו כאן >>

"אולם מעל כל זה, היא הצליחה להציב תמרור שמעמיד על נס את הזכות הגדולה של כל לומדי התורה, לתת להם ולכלל ישראל את המודעות והחשיבות שיש לעניין הזה והוא דבר נעלה וגדול מעל כל עניין התקציבים הנדרשים לשם כך, וירבו כמותם בישראל", מדגיש הרב.

עוד באותו נושא

בראש השנה מחברים את זכות התורה לתקיעת השופר


3

הרב משה לכטנשטיין: "עצם העמדת הוויות אביי ורבא במקום מרכזי ביותר בעולם הדתי דורש המון חיזוק. אני חושב ואני חש שיש נסיגה מסוימת בנקודה הזו. בזה אני חושב שהקרן עושה עבודה חשובה כי היא מנסה כמה שיותר להדגיש את החשיבות של הכיוון הזה".

בעיניי הרב ליכטנשטיין אתגר זה הוא לא רק בישיבות הגבוהות ובישיבות ההסדר, אלא בכל הרבדים בציונות הדתית: "זה האתגר הכי חשוב בישיבות אבל גם עומד בפני ישיבות תיכוניות, מחנכים, בני עקיבא, רבני קהילות, והורים בבתים שלהם. הם צריכים לא לאפשר לאפיקים אחרים לדחוק את לימוד העיון או הגמרא מהמקום הראוי לו כי חוששני שיש שם פחיתות אצל חלק לא מבוטל".
לתרומה ללומדי התורה דרך קרן אחד לאחד לחצו כאן >>

את קרן "אחד לאחד", הקים וייסד הרב יצחק נריה ומטרתה לתמוך ולחזק את אברכי הציונות הדתית בכל הישיבות בארץ ומכל הגוונים. הקרן תומכת באברכים במספר דרכים, כגון חלוקת מיליון שקלים לקראת החגים לכ-1,000 משפחות של לומדי תורה בכלל הישיבות והיא תומכת גם באברכים מצטיינים באלפי שקלים בחודש במטרה להפוך אותם לדור העתיד של הרבנים בציונות הדתית.

עוד באותו נושא

תרמו עכשיו: כך תעזרו ללומדי התורה בחג הקרוב

הרב יצחק נריה, יו"ר קרן "אחד לאחד": "קרן "אחד לאחד" יצרה בעצם אחריות משני הצדדים, גם הציבור שתורם ועוזר ללומדי התורה מכיר בתורה הציונית דתית ותומך בה, וגם מצד האברכים יש אחריות כבדה על זמנם ואיכות לימוד התורה שלהם כי על כתפיהם מונחים התומכים בהם שמאמינים בלימוד התורה שלהם, במבחן התוצאה הקרן נותנת לציבור את האחריות ללומדי התורה".
לתרומה ללומדי התורה דרך קרן אחד לאחד לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לתמוך באברכים?
עמדין | 06-09-2021 0:32
השתגעתם?י צאתם מדעתכם? אתם מטורפים? הרי זה איסור חמור ,הרמבם אוסר על אברכים להיות נתמכים,תעיינו בכל הטוקבקים של הסרוגים כשיש כתבות שקשורות לחרדים,זה הרי פרזיטיות, טפילות,עלוקות ,כמיטב הניסוחים של אוהבי ישראל תלמידי הרב קוק האם הרמבם סייג את דבריו שכוונתו רק לחרדים? אם כן, אפשר מקורות?
אתה והרמב"ם - מתכבד להגשים את כל חזונו
מעריץ הרמב"ם | 19-09-2021 19:05
כשתלך בעקבות הרמבם ותהיה בעל אומנות שלומד שלש שעות ביום ולומד תשע (הל' תלמוד תורה א' יב - אמנם דוגמא אבל ברור מתוכה מה הפרפורציות שהוא משוה לנגד עיניו) ועוסק בהם בתורה שבכתב ובעל פה ותשכיל אחרית דבר מראשיתו (שם, הל' יא), אז נדבר. ואם הינך כה להוט על הרמבם, שים לב שהוא מצפה מאדם המתפרנס מיגיע כפיו להמית עצמו באהלה של תורה במיעוט שינה וצער הגוף ומבלי לבטל לילה אחד מן הלימוד (הל' תלמוד תורה ג:י'-יג). אם אפילו תשתדל להגיע לכך, ביקורתך תעשה רושם ותתקבל באהבה.
הרמבם שייך...
חייל | 06-09-2021 0:50
הרמבם שייך לשבט השני, לכן אין הם מקלים דבריו. אההה והם אוהבי כסף, כסף וכסף.
2
הרימה את קרנה של הציונות הדתית
עמדין | 06-09-2021 0:44
מה? לציונות הדתית יש קרן? מה זה ושתי? סתם בדיחת קרש לא צריך להתעצבן, לא בריא
3
שאלת רב?
הרב הפוסק | 06-09-2021 1:25
שאלה לכבוד הרב, מי שחטא בחטא הכי חמור בתורה, ותמך לא עלינו רחמנא לצלן באברכים, מה יעשה והתכפר לו? תשובה, יעלה להר הבית ,רצוי גם להצטלם
תשובת רב אחר
שני סרוגים בעיר אחת | 06-09-2021 2:03
לפי דברי מרן הרב באורות התשובה אין תשובה מועלת למי שתמך באברכים,וזאת מפני שזה נוגד את שלושת העקרונות, תורת ישראל, ארץ ישראל, ועם ישראל, אלא שחכמי הסרוגים בדורנו תיקנו תשובה מפני תקנת השבים ,1תשובה תתאה זה לעלות להר הבית ,אבל יש גם תשובה עילאה וזה צעדה במצעד הגאווה בתל אביב
4
הרמבם בעצמו נתמך...
עמי | 06-09-2021 7:58
הרמבם בעצמו נתמך על ידי אחיו . אין בעיה להיתמך על ידי אדם פרטי בהסכם יששכר וזבולון הבעיה היא כפי שהרמבם כותב בהישענות על הציבור
הצביעות חוגגת
אחד העם | 06-09-2021 12:25
עמי כותב לך בשיא הצביעות ,שהרמבם אוסר תמיכה ציבורית,לא רק שהם מקבלים תמיכה מהמדינה ,אלא שהם בתקציב הנוכחי ניסו להחריג שרק הם הדתיים לאומיים ייקבלו תמיכה, הצעתי לדתיים לאומיים לקבל על עצמם לשנה החדשה ,להיות קצת פחות צבועים, הרי רשעים אתם תמשיכו להיות בכל מקרה ,אז לפחות להוריד במשהו את רף הצביעות הגבוהה שלכם ,בהצלחה
את זה תספר
את זה | 06-09-2021 11:14
את זה תספר לשופט הסרוג אליקים רובינשטיין ,שסיפר בעצמו בגאווה עצומה ,איך הוא התעלל באברך דלפון שביקש ממנו תרומה ,ואז כמו סרוג מצוי כנראה הרגיש גאווה וסיפוק כמו טווס נפוח, הכולל של נריה מקבל משרד הדתות בדיוק כמו הכוללים החרדיים ,כך שטענתך זו צביעות דתית לאומית אופיינית, לגופו של עניין אין בעיה הלכתית להיתמך מהציבור כפי שפסק הכסף משנה בהלכות תלמוד תורהפרק ג הלכה י שם האריך לחלוק על הרמבם ודחה את כל ראיותיו אחת לאחת, וסיים את דברי קודשו במילים אלו ,קיימא לן כל מקום שהלכה רופפת בידך הלך אחר המנהג,וראינו כל חכמי ישראל קודם זמן רבינו ואחריו נוהגים ליטול שכרם מן הציבור, אפשר שהסכימו כן כל חכמי הדורות משום עת לעשות לה הפרו תורתך ,שאילו לא היתה פרנסת הלומדים מצויה לא היו יכולים לטרוח לעסוק בתורה כראוי ,והיתה התורה משתכחת חס ושלום ,ובהיותה מצויה יוכלו לעסוק וידיל תורה ויאדיר,אולי תפנה לנציג שלך רב אלוף רפורמי מתן כהנא ולרב הראשי המיועד סתיו ולרבנים מלמד ולבנון ושטרן שישללו את כושר ההוראה של הכסף משנה שלא מתאימה לאגנדה הניאורפורמית של הממשלה הנבחרת ושל הליסטים המזויין הנוכל הסרוג העומד בראשה ,עוד הערה הרמבם כתב את דבריו בתקופתו ,שאף אחד לא קיבל תמיכה ממשלתית לא אוניברסיטאות, לא אומנים ,ולא ספורטאים ,ולא הוזרמו מיליארדים להתנחלויות ,ואפילו מחמוד עבאס לא קיבל שוחד מהסרוגים של 52 מיליארד ,בתקופתנו גם הרמבם היה מודה שמותר ,ולא תהיה כהנת כפונדקאית?
5
תמימים, חושבים שמילגה...
רב חיים | 08-09-2021 22:45
תמימים, חושבים שמילגה גבוהה תייצר תלמידי חכמים, לא יהיו תלמידי חכמים סרוגים בזכות כסף, שהרי פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן.