החל מהיום: ילדים עם תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק - סרוגים

החל מהיום: ילדים עם תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק

ועדת החוקה אישרה כי החל מהיום כלל הילדים בעלי תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק, ולא רק אלו שבעלי תו נכה המקנה פטור מבידוד. עוד אושר להאריך את תוקף הבדיקות לשבוע החג

author-image
החל מהיום: ילדים עם תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק
  (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

הקלות נוספות במגבלות הקורונה: ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (ראשון) כי החל מהיום כלל הילדים בעלי תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק. מדובר בהרחבה של התקנה הקיימת עד היום, שנתנה פטור רק לילד עם תעודת נכה שמקנה פטור מתור.

לפי התקנות שאישרה הוועדה: בדיקת PCR של "מגן חינוך" לילדים תהיה תקפה לצורך תו ירוק למשך שבוע, במקום 72 שעות. התקנות גם מבהירות כי בית תפילה הפועל בתו סגול (עד 50 מתפללים) אינו חייב לפעול לפי הגבלת התפוסה של אדם אחד ל-7 מ"ר, אך כן כפוף להגבלת התקהלות (50 במבנה, 100 בשטח פתוח).

(צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

התקנות מאשרות גם את מתווה הממשלה לתפילות בכותל, הכוללת מגבלת תפוסה של 8,000 אנשים שיחולקו ל-15 קפסולות לפחות. האחריות לוויסות הנכנסים תוטל על הקרן למורשת הכותל המערבי שהוגדרה להיות "המפעיל". בנוסף הקרן תמנה סדרנים שיידעו את השוהים במקום על החובה לעטות מסיכה.

עוד באותו נושא

אלקין ושקד הצביעו נגד מגבלות הקורונה בכותל


13

במהלך הדיון, משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר הוועדה גלעד קריב להזהיר את הבאים לרחבת הכותל כי התפילות לא ייערכו בתו ירוק. "עוד לא מאוחר לייצר מתווה תפילות ברחבה שחלקו בתו ירוק וחלקו בקפסולות ללא תו ירוק" אמר קריב יחד עם ח"כ שמחה רוטמן.

(צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

בלחץ הוועדה התחייב משרד הבריאות כי כמות תחנות הבדיקות הפרוסות ברחבי הארץ בערב החג ובחג לא תפחת מכמות התחנות הפועלות בסופי שבוע בשגרה, כי שעות הפעילות שעות יורחבו והן יתוגברו בעת הצורך. כמו כן, המשטרה התחייבה שלא תהיה אכיפה בררנית ולא יינתנו הקלות באכיפה ביחס למנייני התפילה בחגים, וזאת בהמשך לשאלת יו"ר הוועדה חה"כ קריב לגבי פרסומים בתקשורת אודות פגישת מפכ"ל המשטרה עם נציגי הציבור החרדי בנושא.

עוד כוללות התקנות הוראת שעה PCR ציבורי לילדים בתפילות בימי החג (6.9.21 עד 8.9.21), לפיה תתאפשר בדיקת PCR במימון ציבורי בכניסה לתפילות במקום שפועל בתו ירוק לילד או מנוע חיסון. הוראת שעה נוספת מאריכה את תוקף בדיקות ה-PCR בראש השנה (7.9.21 עד 9.9.21), כך שתוקפן של כל בדיקות ה-PCR (ציבוריות ופרטיות) יהיה 96 שעות במקום 72. זאת מאחר שבחג עלולות התוצאות להתעכב, וכן יש בכך לתת מענה גם למי שמגיע למלון יום אחרי החג, ב-9.9.21 ולא יכול לנסוע להיבדק במהלך ימי החג.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו