נחמן אש: "צופה ירידה בתחלואה בימים הקרובים" - סרוגים

נחמן אש: "צופה ירידה בתחלואה בימים הקרובים"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לנתוני התחלואה ואמר כי "נראה שיש ירידה במספר המאומתים, אבל אני לא יכול להגיד את זה בוודאות. לדבריו, בימים הקרובים "ההשפעה של החיסונים תגבר על ההשפעה של פתיחת שנת הלימודים"

author-image
נחמן אש: "צופה ירידה בתחלואה בימים הקרובים"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

סיבה לאופטימיות? מנכ"ל משרד הבריאות' פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר כי הוא מצפה שנראה ירידה בתחלואת הקורונה בימים הקרובים, כשלדבריו "ההשפעה של החיסונים תגבר על ההשפעה של פתיחת שנת הלימודים". עם זאת, אש הבהיר כי הדבר עדיין לא וודאי, וצריך לבחון את הנתונים בימים הבאים.

"נראה שיש ירידה במספר המאומתים. אמנם אנחנו עדיין מודאגים מהמגפה, התחלואה הגבוהה והעומסים בבתי החולים – אבל אנחנו בקצב התחסנות לא רע" אמר בראיון  ל-103FM. "אני מקווה שזה מה שיוביל לירידה בתחלואה, אבל אני לא יכול להגיד את זה בוודאות".

עם זאת, אש קרא לציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות – בעיקר בתקופת החגים, שעדיין מדאיגה את משרד הבריאות. "כשהמשק פתוח בצורה כזאת האחריות האישית גוברת" הבהיר. "זו לא מחלה פשוטה, אנחנו לא יודעים מה ההשפעות לטווח הארוך, וזה יכול לעלות בחיי אדם. יש לנו תקופה, אני מקווה לא ארוכה, שצריך להקפיד על הדברים כדי שנצא מהגל הזה".

עוד התייחס לביקורת הנרחבת סביב קיום פסטיבל ה"פאנג'ויה" באילת בסוף השבוע האחרון, שעורר זעם רב עקב חוסר ההקפדה על עטיית מסיכות והתמונות של התקהלויות גדולות. "האירועים האלה נעשים בהתאם לחוק, בהתאם לתקנות, אבל בחוסר אחריות של החוגגים" תקף. "הייתי מצפה לגלות יותר אחריות. ראיתי את התמונות, הן ודאי לא תמונות מעודדות".

עוד באותו נושא

כמעט 10,000 חולי קורונה ביום, עליה בחולים הקשים

לדבריו, "בתחום האכיפה השתפרנו מאוד בשבועות האחרונים אבל אתה לא יכול להגיע לכל מקום, כנראה שזה לא מספיק. גם ב'פאנג'ויה' הייתה אמורה להיות אכיפה, אבל בפועל אני לא יודע מה היה, נלמד זאת היום. אני מבין את הכעס של ההורים, שבמקביל לכך שתלמידים בבידוד יש חגיגות, זה עניין של איזונים וצריך לעשות סדרי עדיפויות".

"החינוך צריך להיות במקום הגבוה ביותר, לכן אפשרנו לפתוח את מערכת החינוך. לעומת זאת אפשר לוותר על דברים אחרים ועל המסיבות האלה באופן עקרוני אפשר לוותר" אמר אש בסיכום דבריו. "ההחלטה לא להגביל אירועים כאלה נובעת משיקולים כלכליים, אבל אפשר לצפות לאחריות של האנשים עצמם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צופה
בן גיגי | 05-09-2021 9:46
צופה נתתיך לגויים
2
עד שתגיע מוטציה...
גלית מור | 05-09-2021 12:03
עד שתגיע מוטציה חדשה שתהיה עמידה לחיסון
3
חחח כמה שילמו...
תקוה | 05-09-2021 14:24
חחח כמה שילמו לך. לשקר לא מאמינים
4
חחח שקרן כמה...
תקוה טיאר | 05-09-2021 14:26
חחח שקרן כמה שילמו לך לשקר
5
שום ירידה ...
אין עוד מלבדו | 05-09-2021 15:34
שום ירידה ושום נעלים. הולך להיות וירוסים ועוד וירוסים בלי סוף לא אתה ואף אחד לא יוכל לעצור את זה רק בורא עולם. אין עוד מלבדו