יריית פתיחה: חוק המסגרת לתקציב עבר בקריאה ראשונה - סרוגים

יריית פתיחה: חוק המסגרת לתקציב עבר בקריאה ראשונה

הקואליציה צלחה את המבחן, והצליחה להעביר את תקציב המדינה בקריאה ראשונה ברוב של 59 מול 53. כעת עובר הדיון לחוק ההסדרים שם עדיין יש התנגדות מתוך הקואליציה

יריית פתיחה: חוק המסגרת לתקציב עבר בקריאה ראשונה
  (מארק ישראל סאלם/פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנת 2021-2022 בקריאה ראשונה. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 59 חברי כנסת מול 53 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון. הצעת חוק התקציב עצמה ויתר ההצעות במסגרת חוק ההסדרים יובאו להצבעה בהמשך היום.

הקרב האמיתי הוא על חוק ההסדרים, שם עדיין יש התנגדות של גורמים בתוך הקואליציה כשגם היועצים המשפטיים של הכנסת מתנגדים לחלק מהחוקים שהוצמדו אליו.

לקואליציה יש 72 יום כדי להעביר את התקציב בקריאה שנייה ושלישית.

עוד באותו נושא

במרצ מחריפים את המאבק בחוק ההסדרים


4

ליברמן: תם עידן הטרלול וחזרה לנורמליות

שר האוצר אביגדור ליברמן הציג את עיקרי התקציב ואמר: "זהו יום חגיגי, אחרי שלוש וחצי שנים זו הפעם הראשונה שהבית הזה מקיים דיון על תקציב. שלוש וחצי שנים לא התקיים במליאה דיון אמיתי על תקציב המדינה זה דבר חסר תקדים. אני יושב בבית הזה הרבה שנים ואני לא זוכר תקופה כזו. התקציב זה סדר העדיפויות של הממשלה, הדיון היום מסמל יותר מכל את תום עידן הטרלול וחזרה לנורמליות. זו הוכחה שהממשלה מתפקדת והקואליציה מתפקדת.

הכניסה שלנו למשבר הזה התחילה מנקודה מאוד לא טובה ולכן המשבר הזה הביא אותנו בשיא לגירעון חסר תקדים של 11.6%, מהגבוהים בעולם. ניהול המשבר, לפי דו"ח מבקר המדינה בנושא ניהול הקורונה זה טירוף מוחלט, זרקו כסף מהמסוק, שרפו 6 מיליארד ₪ על מענק לכל אזרח, רצו לקנות מכונות הנשמה שלא השתמשו בהם. כשאתה מסתכל על ניהול משבר הקורונה אתה מבין איך הגענו למצב הזה.

זה התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל והייתי מעורב בכל התקציבים מאז שנת 96. יש תוספת לכל המשרדים החברתיים.

עוד באותו נושא

"תקציב המדינה לא יהיה כפי שאושר בממשלה"


7

אדלשטיין: לפרק את חוק ההסדרים

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד): "שבע שנים פגשתי כאן את חוק ההסדרים בתפקידי כיושב-ראש הכנסת. צריך לדעת שבחוק ההסדרים אתה יכול למצוא אולי דברים טובים, הצעות טובות, רפורמות טובות. אבל אני שואל: אלוקים אדירים, מה הקשר של ההצעות האלה לתקציב המדינה? אולי בכלל, אדוני היושב-ראש, נעשה נוהג חדש: פעם אחת בשנה, בתחילת השנה, תבוא הממשלה לכנסת, תביא איזה 150, 200 חוקים, תשים את הכול על השולחן, תגיד לכנסת: יש לכם עכשיו חודש לדון בזה ונצביע כמקשה אחת על רפורמה בקולנוע ועל העלאת מסים, על צער בעלי חיים ועל רפורמה בתחבורה. למה לא? הרי זה בדיוק, זה בדיוק מה שקורה."

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "זו ממשלת שינוי? זו ממשלת מינוי – כזו שכל קיומה מבוסס על מינויים וג'ובים. מינויים לטובת מה? לטובת צדק חברתי? לטובת שוויון? לטובת סיום הכיבוש והאפרטהייד והשגת שלום צודק? לא, ולא ולא. הממשלה הנוכחית הפכה מאמצעי להשגת יעדיו של דמגוג ועבריין נמלט למטרה בפני עצמה, וכך גם התקציב וחוק ההסדרים האנטי הדמוקרטי הנלווה אליו הפכו ללא יותר מאשר כלים לשימור הסטטוס קוו הימני הקיצוני ביותר, סטטוס קוו של טיהור אתני בשטחים הכבושים, של פגיעה במעמדות המנוצלים ובשכבות המוחלשות, של אפליה כלפי האזרחים הערבים, של קיפוח נשים ושל ניפוח כיסיהם של הטייקונים."

"הממשלה הסקטוריאלית ביותר מאז קום המדינה"

ח"כ ינון אזולאי: "אני שמח מאוד מאוד שסוף-סוף, לאחר מספר חודשים שהמשטרה הכריזה עליו כנעדר, אנחנו רואים אותו פה. שר האוצר שנעדר מהמליאה קרוב לשלושה חודשים, הנה הגיע לפה. הגיע לפה עם גזרות שהן נגד החלשים, גזרות שהן נגד אותם אנשים מסכנים ומוחלשים, ועומד פה ומספר לנו סיפורים. יכול להיות שעכשיו אתם חוגגים על תקציב, אבל אני אומר לכם דבר אחד: התקציב הזה הוא רע. זה עוד יחזור לכם בפנים, עם ישראל לא יסלח לכם."

ח"כ ישראל אייכלר: "הממשלה הסקטוריאלית ביותר מאז קום המדינה היא הממשלה הזאת. היא בנויה מכמה וכמה סקציות, והיא עושה סלקציה בין הסקטורים השונים. רוב הגזירות של חוק ההסדרים מכוונות נגד המגזר החרדי, נגד משפחות ברוכות ילדים, שמשתמשים בכלים חד פעמיים, נגד אימהות חרדיות ששולחות ילדים למעונות, נגד תקציבי חינוך הילדים, נגד שתיה מתוקה של ילדים קטנים ובעד השתייה החריפה המשכרת והמסוכנת."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ברוך השם סוף סוף יש ממשלה מתפקדת בישראל
אביעד | 02-09-2021 15:17
ברוך השם סוף סוף יש ממשלה מתפקדת בישראל