קיפוד החולות הלבקן: הכירו את צח - סרוגים

קיפוד החולות הלבקן: הכירו את צח

בישראל, בטבע שלנו, חיים מעט מאוד קיפודים לבקנים שנדיר מאוד לראותם, אחד מהם הגיע לטיפול בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים

קיפוד החולות הלבקן: הכירו את צח
  (צילום: באדיבות הספארי)

בימים האחרונים לאחר מותו, עלה שוב לכותרות סיפורו של הקיפוד הלבקן "צנובר" שהשתתף בסדרה "שעת נעילה" הקיפוד צנובר היה קיפוד אפריקני שהוא אינו חיית בר ארצישראלית ואסור לגידול בארץ למעט בגני חיות או באמצעות היתר מיוחד של רשות הטבע והגנים.

עוד באותו נושא

הלך לעולמו 'צנובר', הקיפוד שכיכב ב"שעת נעילה"


12

 

קיפוד החולות הלבקן נמצא ברמת השרון עוד כשהיה קטנטן ובבדיקות שנערכו לו בבית החולים לחיות בר, התברר כי הוא סובל ממחלת הסקאביאס. מחלת העור גרמה לכך שהוא הגיע ללא קוצים ורק כשהקוצים החלו לצמוח, המטפלים שמו לב כי הקוצים שלו בהירים מאוד ושבועות אחדים לאחר מכן שהוא צימח את כולם התברר כי מדובר בקיפוד חולות לבקן.

(צילום: באדיבות הספארי)

מצבו היה רע מאוד והסיכויים להחלמתו היו קטנים בעיקר כשהתברר שהוא סובל גם מווירוס נוסף. במשך חודשיים עמלו סביבו הווטרינרים והמטפלים והקפידו לתת לו מזון מתאים, חימום, ויטמינים ונוזלים וגם להוציאו לאמבטיות שמש. מכיוון שמדובר בקיפוד לבקן היה חשוב לא לחשוף אותו לשמש ישירה ולעשות זאת בזמן קצוב. בימים האחרונים ניכר עליו שהוא מרגיש הרבה יותר טוב וכל התסמינים חלפו.

הוא גם גדל והתחזק ובקרוב ישוב אל הטבע. ולגבי בעיית הלבקנות, המזל הגדול שלו, שהוא פעיל לילה ולכן גם בטבע הוא לא ייחשף כמעט לאור השמש.

עיריית רמת גן מתגייסת להסברה

זו הזדמנות להעלות שוב למודעות את בעייתם החמורה של הקיפודים שסובלים תדיר ממחלת עור בשל האכלת חתולים מסיבית ולא מבוקרת. אנשי הספארי ועיריית רמת גן בראשותו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן יצאו לאחרונה בקמפיין נרחב שבו בקשו מתושבי העיר "תרימו" את המזון של החתולים והניחו אותו על חומות או אזורים שהקיפודים לא יכולים לטפס אליהם אך החתולים יכולים.

הספארי (צילום: יונתן זינדל\ פלאש90)

העיר רמת גן התמלאה בשלטים רבים וחינניים של קיפודים שמבקשים בתחינה "תרימו" ואנו מקווים כי ההבנה בנושא תלך ותעמיק אצל התושבים בעיר ואצל כלל אזרחי ישראל.  גם בחצרות הבתים הפרטיים, יש להקפיד להניח את מזון החתולים כך שקיפודים שמגיעים לחצר לא יוכלו לאכול את מזונם של החתולים שאינו בריא עבורם. כאמור, אנחנו מקווים כי צח החמוד יוכל בקרוב לשוב אל הטבע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו