מחשש להתפרעויות: צה"ל מתגברים כוחות בגבול עזה - סרוגים

מחשש להתפרעויות: צה"ל מתגברים כוחות בגבול עזה

לקראת הפגנת הענק של חמאס בגבול עזה, צה"ל החליט להציב כוחות מתוגברים באזור במטרה למנוע התפרעויות. בצה"ל חוששים מפני הסלמה שתוביל לאלימות, כפי שקרה במוצ"ש עם פציעתו של בראל חדריה שמואלי

author-image
מחשש להתפרעויות: צה"ל מתגברים כוחות בגבול עזה
  (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

המתיחות בדרום: בצה"ל הציבו כוחות מתוגברים בגבול רצועת עזה, זאת לקראת הפגנת הענק של חמאס שתתקיים הערב (רביעי) במטרה להפעיל לחץ על ישראל. הכוחות הוצבו במטרה למנוע הסלמה והתפרעויות בגדר, כפי שקרה במוצ"ש האחרון באירוע שהוביל לפציעתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי.

הכוחות הנוספים שנשלחו לאוגדת עזה כוללים שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וצלפים מיחידות שונות. בימים האחרונים נערכו הכוחות להתמודדות עם הפרות סדר המוניות, כשבין השאר בוצע אישור תוכניות ובוצעו תרגולים בשטח. במהלך ההפגנה הכוחות יהיו פרוסים בשטח, לאחר הפקת לקחים בפיקוד הדרום בעקבות האירועים בשבת.

עוד באותו נושא

גנץ: "אנחנו פועלים לחיזוק הרשות הפלסטינית ביו"ש"


12

על פי ההערכות, אלפי פלסטינים צפויים להשתתף בצעדת המחאה הערב, שתצא מח'זאעה בדרום רצועת עזה ותמשיך לאורך הגבול. לצד קריאות ברשתות החברתיות, ארגוני הטרור יוציאו הסעות מהצמתים המרכזיים והמסגדים במטרה להביא כמה שיותר אנשים להפגנה. בחמאס הזהירו מפני אלימות כלפי המפגינים, ואיימו כי "ישראל תישא באחריות המלאה על כל פגיעה בעם הפלסטיני".

כבר בשעות הצהריים ממאות פלסטינים הגיעו לאוהלים מחאן יונס, שם הועברו דרשות של אנשי דת, ולאחר מכן הם צפויים לצעוד לאורך הגדר. בצה"ל העבירו אזהרות בכלי התקשורת הפלסטינים וקראו למפגינים שלא להתקרב לגדר, ובמקביל דווח כי חמאס התחייב לצד המצרי לשמור על כך שהעצרת תתקיים באופן מסודר וללא עימותים עם כוחות צה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה לקחים למדו...
מ.ו | 25-08-2021 19:08
איזה לקחים למדו מה למדו כמה לומדים חבורת לומדים עם דם על הידיים