ארה"ב תעביר חצי מיליון חיסוני קורונה לפלסטינים - סרוגים

ארה"ב תעביר חצי מיליון חיסוני קורונה לפלסטינים

הבית הלבן הודיע כי הממשל האמריקני יעביר 500 אלף חיסוני קורונה לפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה, במסגרת תכנית האו"ם וארגון הבריאות העולמי

author-image
ארה"ב תעביר חצי מיליון חיסוני קורונה לפלסטינים
  (צילום: וויסאם חאשלאמון\פלאש 90)

רגע לפני הביקור של ראש הממשלה נפתלי בנט בארה"ב, הבית הלבן הודיע היום (שלישי) כי הממשל יעביר 500 אלף חיסוני קורונה של חברת מודרנה לפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה. לפי הודעת האמריקנים, החיסונים יועברו דרך תכנית "Covax" של האו"ם וארגון הבריאות העולמי.

זו הפעם השנייה שבה נעשה נסיון להעביר חיסוני קורונה לפלסטינים, אך הפעם מדובר ביוזמה אמריקנית ולא ישראלית. כזכור, ביוני האחרון סוכם כי ישראל תעביר כמיליון מנות חיסון לרשות הפלסטינית, ובתמורה תקבל ישראל את המשלוח הבא שייעדה פייזר למשרד הבריאות של רשות הפלסטינית בספטמבר ואוקטובר 2021. עם זאת, ברשות הפלסטינית חזרו בהם מההסכמים והודיעו כי הם לא מעוניינים בקבלת החיסונים מישראל.

עוד באותו נושא

מבצע החיסונים מתרחב: גיל החיסון יורד ל-30

אמש מנהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) הודיע כי החליט להעניק אישור מלא לחיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר. מדובר בחיסון הראשון לקורונה שמקבל אישור מלא, ולא רק אישור חירום זמני – כפי שפייזר ושאר יצרניות החיסונים קיבלו במקור.

לפי הודעתו של מנכל פייזר אלברט בורלא, ההחלטה על הענקת האישור המלא התקבלה לאחר שפייזר הגישה נתונים עדכניים מחצי השנה האחרונה על מצבם הבריאותי של המתחסנים, לצד נתונים על בטיחות החיסון ותופעות הלוואי. בשלב הזה האישור המלא ניתן רק לאנשים מגיל 16, אך בני נוער בגילאי 12-15 עדיין יוכלו להתחסן לפי אישור החירום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו