חרד"לים! זה הזמן לחשבון נפש ולבקשת סליחה | דעה - סרוגים

חרד"לים! זה הזמן לחשבון נפש ולבקשת סליחה | דעה

רוב העם ימני בעמדותיו וחשובה לו ביותר היהדות והמסורת אבל באותה נשימה עם ישראל מורכב ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות שמקבלות את ילדיהם הלהט"בים. ההתלהמות כלפי להט"בים, פמיניסטים וגם שמאל, זה למעשה לפגוע בעם שלך ממש

author-image
חרד"לים! זה הזמן לחשבון נפש ולבקשת סליחה | דעה
  אילוסטרציה למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אהרון קורן/ פלאש 90) תמונה קטנה, אילסטרציה (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

משהו עובר על הציבור החרד"לי. השיח הכמעט אלים של רבנים ואישי ציבור כנגד מה שנתפס כאיום ממשי על ערכי המשפחה תופס שיח מרכזי. הסתכלתי השבוע על הריאיון שנתן הרב אלי סדן לדנה ויס בזמנו. מה שלכד את עיני באותו ראיון הם לא עמדותיו הידועות או הנחישות של ויס לאתגר אותו. אלא דווקא פניו הרושפות של הרב.

רמת הזעם כלפי המראיינת הלכה וגברה ככל שזו המשיכה לשאול באופן נוקב. השיא היה שבשלב מסוים העיר לה שהיא מתנהגת כמו גבר. "את נלחמת בי במקום להקשיב לי". כאן ראו את פניו שהביעו כמעט עלבון. הוא בער מזעם על מה שנתפס בעיניו כאתגור כל הערכים הכי בסיסיים שעליהם חינך. כמה אירוני היה לשמוע אח"כ את בנות המדרשה נושאות עיניים בהערצה אל אותו הרב שקרא לאשה "גבר" רק כי התעצבן.

עוד באותו נושא

מתי ואיך צמח המושג חרד"לים?


24

אך זעמו של הרב הוא רק מראה. משהו קורה לרבנים החרד"ליים. אלו שגדלו והתחנכו על מורשת הרב צבי יהודה בנו של הרב קוק. הרב יהושוע שפירא מכנה להט"בים כחולי הולך ומתפשט. הרב טאו מוציא מניפסטים שכל אדם מסורתי וחילוני שנתקל בהם מוכה בתדהמה על רמת הבוז וישנם אחרים שיאמרו: שנאה. ועוד לא דיברנו על "פורום הארגונים למען המשפחה" אשר עיתון הארץ פרסם לא מזמן תחקיר חשוב על הפרצופים שם, והארגונים העומדים מאחורי התאגדות זו והזיקה שלהם לפורום קהלת. השיא כמובן היא הקמת מפלגת "נעם", אשר במהלך הקמפיין שלה דאגה לתלות שלטים במרחב תל אביב כדי להזכיר לעם ישראל שמשפחה זה רק אמא ואבא ועל הדרך לעקוץ ולעלוב בפומבי במי שמחליט לחיות אחרת.

צילומסך חדשות סוף השבוע/ חדשות 12

נראה למסתכל מהצד כי החרד"לים בפאניקה עצומה. הם זועקים על מה שמבחינתם נתפס כסכנה: חורבן לאומי. לכן מבחינתם יש לעצור מיד את החוקים נגד טיפולי המרה לקטינים, להילחם נגד אג'נדות "שמאל פרוגרסיביות" הגוזלות מאשה את זכותה להיות אם ואגב גם את החקיקה שהובילה הממשלה כנגד אלימות כלכלית. רמת בוז, עלבון, וטינה שלא נראתה ככה אפילו בימי ההתנתקות הקשים. נראה שמשהו שם, בצלקות שהתקופה ההיא השאירה, הותיר חותם. לא עוד "אהבת ישראל" בכל מחיר. לא עוד שיח מדלת אל דלת, קירוב לבבות והכלת השונה, אלא – נחישות ותקיפות! "עמידה איתנה" לא רק על ארץ ישראל אלא גם על מוסר ותורה. בחזקת: אנו אלא ששומרים על עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. אנחנו יודעים מה טוב לעם ישראל. עלינו להצילו מגזרת שמד של ה"שמאל".

למרות המסורתיות – יש בריחה מהזרם

אך שיטת הלוחמה בה בחרו ואליה יצאו עם אידיאלים לאומיים נראה שלא כל כך עובדת. אם בעבר הציבור הדתי לאומי, "המזרחי" כמו שנהגו לכנות, היה מקור להשראה, אידאלים וקירוב לבבות, היום, בשל פירוק החברה הדתית לחרד"לים, דתיים לאומיים וקבוצות עצמאיות, אנו נראה סלידה הולכת ומתעצמת מהחרד"לים. למעשה, האמירה של החרד"לים כי רוב הציבור מסורתי רוצה במסורת ישראל כנראה נכונה, אבל המציאות מראה כי ישנם יותר ויותר תופעות של "ויברח" מהזרם החרד"לי.

גם רשתות גרעיני התורה שהקימו ברחבי הארץ לא מצליחים כל כך לגייס את הציבור לשמוע את הרעיון הדתי ציוני ולהצטרף למאבקם באג'נדות ו"הנדסת התודעה" של תרבות המערב. קהילות מסוימות אף רואות בגרעינים אלו כאיום על הציביון השכונתי. אם הציבור רוצה ללמוד, להתקרב, לשמוע, הוא יפנה אל עבר הזרמים החרדיים או תתי קבוצות עצמאיות. אז למה זה קורה? התשובה נמצאת באותם ערכים לאומיים אידיאליים שבשמם החרד"לים נאבקים.

החרד"לניקים מצידם קושרים כמעט כל מאבק ללאומיות. כלפי חוץ המלחמה שלהם מוצגת כמלחמה נגד פירוק מוסד המשפחה, שכאמור עלול להוות "איום ממשי וחורבן של עם ישראל", לכן כביכול קל להם להתעמת עם להט"בים, פמיניסטים ושמאלנים.

כינוס פוליטי של מפלגת נעם (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

החרדה הלא מודעת העומדת בבסיס המאבק החרד"ל היא דווקא עם ישראל עצמו. עם ישראל המורכב ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות שלא כל כך נבהלים. משפחות דתיות ומסורתיות שמקבלות את ילדיהם הלהט"בים. קהילות דתיות שמאפשרות ללהט"בים מחוץ לארון להיות שליחי ציבור. נשים דתיות שבוחרות ללכת לצבא כדתיות ולא ללכת לשירות לאומי כמצופה מהן ונשים הבוחרות ללכת ולפתח את עצמן תעסוקתית ולא לקבל על עצמן "תפקיד לאומי וחברתי לחיזוק הילודה בארץ ישראל". לא החריגים והשונים מפחידים את החרד"ל, אלא העם עצמו שמכיל יותר ויותר חלקים בתוכו.

אפילו בהתנחלויות אנו רואים תופעות של להט"בים החיים בזוגיות בתוך קהילה דתית. לא מצעד הגאווה מעצבן, אלא שמגיעים אליו רבע מיליון, שרובם אגב סטרייטים לחלוטין. מצעד הגאווה בירושלים אולי מכעיס, אבל לראות שם דתיים רוקדים ושרים "עם ישראל חי"?, או נשים, אימהות, עם כיסוי ראש מלא באים ללוות את ילדיהם במצעד? זה כבר איבוד שליטה על הציבור.

האנשים ה"חוטאים" שלא מוותרים על שייכות למסורת ישראל

אנו רואים את זה גם בסקרים שונים שעולים בשנים האחרונות. רוב הציבור הישראלי רוצה במסורת ולשמור על הערכים הדתיים, אך גם מכיל במקביל את מי שבוחר לחיות אחרת. רוב העם ימני בעמדותיו וחשובה לו ביותר היהדות והמסורת אבל באותה נשימה מחבק גייז, ורוצה לזרוק על הטלוויזיה משהו כשהוא שומע את הרב לוינשטיין מכנה את הילדים שלהם "בעיות" שצריך להדביר. הדבר הבלתי נתפס, אלו האנשים ה"חוטאים" שלא מוותרים על שייכות למסורת ישראל.

להט"בים עשו כביכול משהו בלתי נתפס. הם גם מגדירים את עצמם הומואים-דתיים וגם דורשים להיות חלק מהקהילה. מבחינת החרד"ל היה קל להתמודד עם להט"ב חילוני שמאלני. ככה אפשר לייצר: "הם ואנחנו". להיות להט"ב דתי – לדידם זו תופעה בעייתית. זה שעם ישראל מאפשר לזה לקרות – זה מבחינתם כבר ממש מסוכן. לא סתם הם המציאו את הכינוי "טרור להט"בי", "הנדסת תודעה של תרבות המערב" . "טרור" בעגה הישראלית משוייך לדבר שהוא לאומי. הפאניקה היא לא מהלהט"ב, אלא מכך שעם ישראל מכיל זאת ולכן נמצא בסכנה.

מצעד הגאווה (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

וזה הזמן לומר – באופן חד וברור – שאולי החרד"ל מצליחים היטב פוליטית לעגן את שמירת הארץ וכביכול את תורת ישראל, אך הם מרחק שמיים וארץ מעם ישראל. כאן החטא הגדול של החרד"לניקים. הקללות, ההטחות וההתלהמות כלפי להט"בים, פמיניסטים וגם שמאל, זה למעשה לפגוע בעם שלך ממש.

עוד באותו נושא

אבי מעוז: נגד פריימריז מאוחד של כל המגזר


15

מה קורה לדעתכם למשפחה דתית ששומעת מהרב שהבן שלה לא מוסרי. שהוא חוטא ומחטיא. שהוא הורס את העם. עכשיו דמיינו גם משפחות חילוניות, חברים, קולגות לעבודה, וסתם מכרים וחברים קרובים. הם בוודאי לא יגיבו כמו החרד"ל הממוצע: אנו אוהבים אתכם, אך דרככם היא לא דרכנו. אנו אוהבים אתכם אך לא את מעשיכם (שקר מכובס). מה שהעם יאמר זה: אנחנו אוהבים אתכם ואתם חלק מאיתנו. זה האיום האמיתי שבגללו החרד"לניקים משתוללים. כמובן שחרד"לים תמיד יחפשו את האשם המרכזי. התקשורת, תרבות המערב ו"פרופגנדה להט"בית" שמהנדסים תודעה. אך מה לעשות, עם ישראל מורכב מלהט"בים גאים לחלוטין. הם עושים צבא, חלקם שומרי מסורת, וכן יהיו כאלה שילכו למצעד, לבית כנסת בשישי ולטבילה במקווה, בדיוק כמו מי שחשוב לו לעשות קידוש ביום שישי ואח"כ לצאת למסיבה. לכן באנלוגיה קצת אירונית אפשר לומר שמה שמאיים על החרד"לים הם לא הלהט"ב, אלא עם ישראל עצמו, המשתנה לנגד עיניהם.

כאן ראוי לציין דווקא את הציבור החרדי, ארגון רבני צהר, וקבוצות דתיות עצמאיות שעשו כברת דרך. הרבה פחות התלהמות בשם ה"לאומיות" והרבה יותר צניעות. קירוב לבבות אמיתי, שיח אוהב וחיזוק הקהילה ההטרוגנית. לכן אנחנו יכולים לראות אצל ר' נחמן בראש השנה עשרות אלפים. מקום שכמעט הפך לסמל לאומי השייך לכולם, לעומת מצעד הדגלים שכמעט כולו הומוגני ומורכב בעיקר מהציבור החרד"לי. מזל שהיה את שומר החומות שיזכיר לעם שיש בכלל "יום ירושלים". כך אותו הציבור שהתיימר ללכת בדרכו של הרב קוק, למעשה יצר מרחק, סלידה וריחוק. כמעט יותר מכל ציבור דתי אחר בארץ.

לחרד"לים יש חשבון נפש אדיר לעשות. מרוב אידאלים כבר לא רואים את האדם, ואם לא רואים אדם, גם לא רואים קהילה ולא רואים עם. כמה שישמע אולי מוזר – דווקא את הסליחה השנתית הרבנים החרד"ליים צריכים לא רק לבקש מכל אלה שהפגיעה בהם כביכול גלויה (כן, לקרוא להומואים "חולים", "טרוריסטים", "מסכנים", "זקוקים לחמלה" זה פוגע), אלא דווקא מהעם עצמו. מעם ישראל.

 

ג' (השם המלא שמור במערכת), הוא בחור מקהילת הלהט"ב אוהב העם הארץ ואלוהי ישראל

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
94 תגובות - 63 דיונים מיין לפי
1
מה נעשה. לפעמים...
אוהב אותך | 25-08-2021 11:24
מה נעשה. לפעמים האמת מרה, אבל זה לא הופך אותה לפחות אמיתית.
הלהטבים מיואשים ומחפשים בכוח לקבל אישור
אני אני | 25-08-2021 23:09
לא תצליחו נשמות. הפרוגרסיביות היא שקר ומדינת ישראל מקום ראשון בעולם בחיפוש בגוגל טיפול לשינוי נטייה, למרות כל הסרטים הדוקומנטריים והפרופגנדה שלכם. אז תנוחו ותפסיקו לצוץ לנו מכל חור
יש לך יצר רע: תתגבר!
תתגבר! | 25-08-2021 12:41
מה זה הקשקוש הזה? תעשה אתה חשבון נפש ואל תטיף מוסר למי ששומר על התורה וחשוב לו לשמור על התורה! ורוב העם נגעל ממעשי הטומאה האלו: מי שמשווק אותם זה קומץ ערב רב שרוצה לייבא לפה אחר כך גם 80% התבוללות בדיוק עם אותה רמת טיעונים כמו שלך. ואם אתה סובל מהנטיה הזו: אם היה בך טיפה לב טוב - היית קורא לסבסד טיפולים פסיכולוגיים לילדים כדי שיברחו מהנטיה הזו - בדיוק כמו שאדם עם לב טוב שסובל ממחלת נפש אחרת יקרא לסבסד טיפולים שיצילו ילדים מהמחלה שלו.
2
"ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא".
אתה תועבה. נקודה!!!! | 25-08-2021 11:35
ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא. אתה תועבה נקודה! זה דבר התורה.
רון: הליצנות , הזלזול והחוצפה שלך לא יעזרו לך
אוראור זהבי | 06-06-2022 21:11
- והמבין יבין. תתבייש לך!!!!!!!!!!
אצלכם הרבנים...
רון | 26-08-2021 11:18
אצלכם הרבנים אונסים נשים וילדים ואתם עדיין מעריצים אותם - עיין ערך הרב שיינרמן, הרב אלון, האב קופולוביץ ואחרים אתם פשוט חבורת צבועים עלובה
איך "אוהב אלוהים" אם עושה הפוך ממה שציווה?
יעקב כהן ארכיה | 25-08-2021 23:13
איזה אלוהים אתה אוהב? אלוהי הפרוגרסיביים? שזו בעצם אלוהימה הקדושה? אלוהי ישראל זה לא, חביבי
לא "אתה תועבה" אך בהחלט מעשיך תועבה, ודי לטשט
שיר | 25-08-2021 21:02
די לטשטש, לא אנחנו המצאנו את התורה, זכינו בתורה אלוקית!!! ודבר ה' יקום לעולם! עם כל התרבויות ההולכות ומבלבלות ואח''כ נעלמות, דבר ה' יקום לעולם!
3
באמת קשה לקבל...
אוהב ולכן מוכיח | 25-08-2021 11:44
באמת קשה לקבל האמת ממי שאמרה.. ואם חשבת לשמוע אותה בצורה כיפית מחליקה וכאילו מתחנפת.. אז לא. האמת חייבת להאמר חד וחלק הכי ברור שיש! ודווקא בגלל אהבתם את עם ישראל וגם את חוטאים וגם אותך כותב יקר.. הם יוכיחו! 'את אשר יאהב יוכיח'! ו'חוסך שבטו שונא בנו'!
לחנן
עמדין | 25-08-2021 18:34
חתיכה נעשית נבלה היית בחופש?
לחרדלים רגשי נחיתות מול הפרימיטיביות החרדית
חנן | 25-08-2021 13:26
עליהם להכיר במחלה,לפנות לטפול ולהתפלל שהקבה ירפא אותם.
4
לכותב בעילום שם....
שימי | 25-08-2021 11:45
לכותב בעילום שם. חזרה בתשובה אדם תובע מעצמו. לא מאחרים. ומה תעשה כשתהיה סנהדרין? הרי יסקלו אותך.
למה רק...
רון | 26-08-2021 11:14
למה רק לסקול? אפשר לסרוק את בשרם במסרקות של ברזל כמו שהרומאים עשו, אפשר להקים אינקיוידציה כמו הנוצרים ולענות כל מי שלא מסכים איתך, אפשר לנהל טקסי סקילה כמו אצל המוסלמים באפגניסטן, אפשר אפילו להקים תאי גזים כמו שהנאצים עשו להומוסקסואלים ... באמת שיש לכם הרבה אפשרויות לתענוגות סאדיסטים שיעזרו לכם לשכוח את הפחדים הקיומיים שלכם
סנהדרין זה...
אתה מתייוון | 25-08-2021 19:02
סנהדרין זה מועצה ביוונית עתיקה.
5
אינך מוכן לחשוף...
חרדל גאה | 25-08-2021 11:46
אינך מוכן לחשוף את שמך פשוט מראה שאינך מוכן להתמודד ישירות מול החולקים עליך.
מרוב גאווה...
רון | 26-08-2021 11:17
מרוב גאווה שכחת לספר לנו איך קוראים לך...
6
עוד סמרטוט שמנסה לתת לגיטימציה ליצרים שלו
יהודי | 25-08-2021 11:49
כמה נח...נח להאשים את החרדלים ששמים לך מראה, נח לחשוב שהם הלא בסדר - יש מדרש שכותב - לא נחתם גזר דינם של דור המבול עד שהתחילו לתת כתובה לזכר - כן, להטב חילוני הוא פחות בעיה, גם דתי שנופל בזה - פחות בעיה. הבעיה מתחילה כשנותנים לגיטימציה לדבר, כשהולכים במצעד סוטה, כמקיימים חתונה בין גברים...זה חטאי דור המבול ואתה חלק מזה. בגלל אנשים כמוך בא מבול לעולם. בזכות חרדלים שנלחמים בדיעות המעוותות שלכם - יש קצת נחת רוח. לא על הנפילה עם היצר הם כובלים - אלא על ההצדקה וההכרה הממסדית ברעה החולה הזו.
7
למה לתת לו במה?
גיא מרדכי חסיד | 25-08-2021 11:51
אני באמת לא מבין מה נהיה מהאתר הזה? זה נראלכם לגיטימי לתת לו במה? מאמר הזוי, כפרני ואידיוטי.
טירוף
ממש | 25-08-2021 21:03
טירוף
8
זה שאתה עדיין מפחד לפרסם את שמך ,....
גלעד | 25-08-2021 11:51
מוכיח שעם ישראל עדיין בריא....
9
הכותב מלא בשנאה בעצמו ובא להטיף מוסר לאחרים?
מישהו | 25-08-2021 11:52
רואים כמה בוז אתה רוחש לחרדלים אל תדבר על אהבת ישראל. כשאתה רוצה לאחוז את החבל מכל הקצוות בסוף תקרע אותו. מה לעשות, תורת ישראל אינה נצרות ואיננה תוכנית כבקשתך. הפרוגרסיבים רוצים להרוס הכל, זאת עובדה ורואים את זה בכל העולם. לכם, זה נוח. אתם נכנסים למשבצת הזאת בקלות, אנחנו לא!! אין לי בעיה שכל אחד יחיה את חייו, אבל אל תשווק לי את חייך לא מעוניין הם.אין לי אלא לרחם עליך שאלו הם חייך ולהתפלל לחזרתך בתשובה ולרפוש.
10
צ
יהודי | 25-08-2021 11:55
ראשית, כדאי טיפה אומץ לב ותחשוף מי אתה אחר תוכחה כזו. שנית, אתה מערבב בין ניכור ושנאה לאחים לבין מאבק על הפרצוף הלאומי והאישי של העם השוכן בציון אהבה לא אומרת לקבל כל עיוות נוראי.........האמת, חשבון נפש זה תמיד טוב לעשות אך אין ספק שהציבור הקרוי לייטי וכו...צריך לעשות חשבון נפש ענק עד לאן הגענו...הכל מתפורר....אך אפילו הדברים אותם הרמתם על נס התבררו ככישלון מחפיר...הונאה וסחיטה בקני מידה לאומי המביא לדיקטטורה...הם לא אצילות נפש הם לא מידות טובות ודרך ארץ.........אז איך אמרת קצת חשבון נפש............
11
הרבנים כואבים מאוד...
מלכי | 25-08-2021 12:00
הרבנים כואבים מאוד , מה שלך ממש ממש לא אכפת. לכן אין סיכוי שתבין, אלא רק תצטרף ללהקת המסיתים. הרבנים כואבים ונלחמים על עם ישראל, על שמירת עם ישראל כעם ה'. הלהטב נלחמים בכל הכלים להשפיע על עם ישראל, לעצב את דעתו בניגוד בניגוד גמור לריבונו של עולם ותורתו. אפשר לרמות את עצמך ואחרים ולומר אני עובד ה', ולהטב העושה מעשים בניגוד לה' (אם אינך עושה מעשים אתה באמת צדיק). לא אכנס עכשו לשיטה של ברסלב ולמה הם לא נאבקים על עיצוב פני המדינה. מה שבטוח, מי שזועק - כואב לו באמת. מי שמסית נגדם - מעדיף שעם ישראל יהיה הפקר ביד היצר.
12
אוהב העם והארץ?
יהודי פשוט | 25-08-2021 12:01
אם אתה אוהב ישראל העם והארץ אז תפסיק עם משכבי הזכר, אחרת זה לא מסתדר עם הכתוב בתורה, שבגלל התועבות האלו ה' זרק אותנו מהארץ.
13
פחדן
דתי | 25-08-2021 12:01
קודם תזדהה לפני שאתה מגבב כל כך הרבה שטויות ואז תבוא ותתעמת עם האמת. מאחל לך בעיקר בריאות הנפש.
14
אהבת ישראל
קרית ארבע | 25-08-2021 12:10
אנו אוהבים את כולם, כולל הלהטבים, וגם יכול הוא להיות שליח ציבור, בתנאי שמתגבר על הנטיה המינית שלו ולא עובר על איסורי תורה, ועוד מתגאה בו.זוהי לא חרדליות ,זהו הבסיס היסודי לקיום העולם ולהמשך קיומו.הנטיה המינית נועדה להיות מאיץ בריא לרצון הקדוש של כל יהודי לפרות ןלרבות, ולא מהווה בשום פנים ואופן מטרה לכשעצמה.לכן אנו מקדשים את הזיווג בין האיש והאשה בבחינת והיו לבשר אחד.
יפה כתבת
משה | 25-08-2021 21:04
מחזק דבריך
15
שחרר אחי שחרר...
יוני | 25-08-2021 12:13
שחרר אחי שחרר
16
התורה אמרה תועבה, אבל נ לא מסכים. כן נ בכבודו
התורה אמרה תועבה | 25-08-2021 12:19
התורה אמרה תועבה, אבל נ לא מסכים. כן נ בכבודו ובעצמו. אוי נ אתה אפס.
17
תורת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש?
צבי יהודה | 25-08-2021 12:21
האם תורת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש?האם התנאים והאמוראים צריכים לעשות חשבון נפש?האם משה רבינו צריך לעשות חשבון נפש?האם יהושע בן נון צריך לעשות חשבון נפש?האם ראשי הסנדראות אמורים לעשות חשבון נפש?האם החסידים והישרים והתמימים שמסרו נפשם על קידוש השם על קוצו של יוד צריכים לעשות חשבון נפש?האם הבעשט ותלמידיו צריכים לעשות חשבון נפש?האם הגאון מוילנא ותלמידיו צריך לעשות חשבון נפש?האם רבי ישראל מסלנט ותלמידיו ותלמידי תלמידיו הסבא מקלם ורבי ירוחם רבי אליהו לופיאן ורבי יחזקאל לוינשטיין והרב אליהו אליעזר דסלר ומרן הרב קוק צריכים חשבון נפש?ומי לא צריך לעשות חשבון נפש, ?שבתי צבי והפרנקיסטים ,הם ורק הם לא צריכים לעשות חשבון נפש,ולמההשבתאים והפרנקיסטים לא צריכם חשבון נפש ?כי מעשי הפריצות ופירוק חיי המשפחה הנורמליים. שהם כל כך דגלו בו מתאמים לדעותיו של הכותב ,מתאימים לעיתונאית וייס ,ומתאימים לאינטרסים של בנט כהנא ואורבך .מתאימים לטרוף הדתילוני לחבור לזוהמה של השמאל הרדיקאלי ,כך נראה מסע התשובה והחשבון נפש של אלול בתקופה חשוכה ונוראית זו ,קוראים לשארית הפליטה לעשות חשבון נפש מדוע הם לא מיישרים קו עם סדום ועמורה ,אוי מה היה לנו
לרון
צבי יהודה | 26-08-2021 21:04
אני לא מדבר על חטאים פרטיים,אדם נופל בחטא שיעשה תשובה ,אם לא הוא יישא במחיר,אני מדבר על הכרה ציבורית הגמרא במסכת חולין אומרת שאחד מהשלשה דברים שבזכותם יש קיום לאומות העולם ,הוא מפני שלא כותבים כתובה לזכרים ,דהיינו, אפילו שהם פרוצים במשכב זכר ,אין להם לכך הכרה מימסדית, אגב הדבר השני שמזכירה הגמרא הוא שמכבדין את התורה ,הדתיים לאומיים של היום גרועים מהאומות הפרימטביות העתיקות ,הם גם מבזים את עמל התורה ו,הם גם דוחפים להכרה מימסדית במעשי סדום ועמורה ,ערב סליחות עשו חשבון נפש
וואו, תגובה...
דניאל | 26-08-2021 17:18
וואו, תגובה של חמור.
יש הרבה...
רון | 26-08-2021 11:23
יש הרבה חשבון נפש לעשות. איך זה שנואף ידוע כמו נתניהו הפך לידיד ה'? איך זה שהבן הסוטה שלו מבלה לילות שבת במועדני זימה ברכב *רישמי** של מדינת ישראל עם מאבטחים ונהג שכולם עובדי מדינה ועדיין יאיר נתניהו הוא גיבור תרבות חרדלי? איך זה שאין התנערות מרבנים כמו מוטי אלון שאנסו צעירים? התשובה היא שכמו תמיד בהיסטוריה יש מאבק כח וכמו שהיטלר לימד אותנו השנאה היא מכפיל כח ענק. אז חרדלים צבועים מצאו נושא למקד את השנאה הבוערת בליבם השחור כדי להגדיל את כוחם
18
אנשים תורניים חיים...
בבר מבבר שבע | 25-08-2021 12:22
אנשים תורניים חיים ע''פ התורה. ובה כתוב ואת זכר לא תשכב משכבי אשה, ועוד הוסיפה התורה וכינתה זאת תועבה. אז הפנה תלונותיך לנותן התורה. והעיקר תעזוב אותנו בשקט
התורה גם...
רון | 26-08-2021 11:16
התורה גם אסרה ניאוף אבל נואפיהו הוא הגיבור הנערץ של החרדלים. יש שיכנו התנהגות זאת - צביעות
19
הכל מאת ה'...
ציפי | 25-08-2021 12:29
הכל מאת ה' גם הנטיות המיניות.
כנראה שציפי מאמינה יותר
אחד העם | 25-08-2021 18:37
כנראה שהאמונה שלך כל כך חזקה יותר מתנאים ואמוראים שקבעו הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, כשיש לך קשיים בריאותיים וכלכליים גם אז האמונה שלך כל כך חזקה?
גם החטאים......
חן | 25-08-2021 13:49
גם החטאים... אז יאללה נתפרע
20
הסיבה שמסורתיים שרוצים להתקרב הולכים לחרדים..
שמעון | 25-08-2021 12:41
בגלל הפשרנות של אנשים בציבור הדתי לאומי (פייק דתי) שהכותב כל כך מיצג.
21
חוטא ומחטיא דופק על החזה של אחרים.
N | 25-08-2021 12:41
ואם הביקורת הקשה. לא תאמין, אפשר לשנוא מעשים ולאהוב בני אדם. אוהבים אותכם כבני עמנו, ומתפללים שתבריאו במהרה.
22
הנה כמה אלטרנטיבות...
סראקזם | 25-08-2021 12:48
הנה כמה אלטרנטיבות לעוד דברים שאני לא מבין למה לא מקבלים בציבור החרדלי אני נמשך לנשים נשואות אני לא שומר שבת אני לא יכול בלי חמץ בפסח אני מכור לפורנו אני לא חושב שצריך להתפלל אלוקים מקבל אותי כמו שאני ואני לא מבין איך הציבור החשוך הזה לא מקבל אותי ונותן לגיטימציה לחטאים שלי הם אמנם אמפתיים כלפיי (כן הם מביעים אמפתיה כולל הרב לווינשטיין ואבי מעוז ומי שאומר הפוך פשוט דמגוג) אבל למה לעזאזל הם לא מבטלים את העקרונות החשוכים של לשמור שבת פסח לא תנאף תפילה ושמירת העיניים??!!
23
מאמר שמתאים לפורים ולא לראש השנה.
חרדל | 25-08-2021 12:51
ישר כוח לחרדלים אשר יוצאים נגד עושי מעשה תועבה (לפי הגדרתו שלהקבה כפי שמופיע בתורתו). אתם מקיימים את דבר השם. החרדלים עושים את שליחותם – צועקים את דבר השם. עם זו יצרתי ליתהילתי יספרו. כי מלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים. ישר כוח לחרדלים הצועקים נגד מעשי סדום ועמורה עי עושי מעשה בהמה מתועבים...
24
אם אתה אוהב...
חיפאי | 25-08-2021 12:52
אם אתה אוהב השם אז תתגבר על אהבה פרטית שלך ומצומצמת. אין דבר כזה להטב דתי זה כל הפייק. אהבת השם היא מקור כל האהבות ומתוכה נגזרות אהבות פרטיות. גם מסורתי כמוני (מסורתי מזרחי) מבין שאהב. השם היא מעל הכל אלא שאני חלש בנקודות מסוימות ועליהן אני אומר סליחות. אבל אני לא מתיימר לומר שזוהי דרך השם וקבלו את מסורתיותי כהגדרה המיטבית. ופה בדיוק ההבדל
25
ואהבת ישבן רעך!
ניר | 25-08-2021 12:56
יהדות מקרבת
מצחיק מאוד - מאוד בוגר....
אוראור זהבי | 06-06-2022 21:12
המבין יבין!!!!!!!!!!!!!
26
אותי חינכו לא...
אלי | 25-08-2021 13:07
אותי חינכו לא לעשות חולשות אדיאלוגיות. חוץ מזה בדוק עצמך לפני שאתה מטיל מוסר לאחרים.
27
סרוגים, מה קורה לכם???
elyasiv | 25-08-2021 13:24
חלאס עם השטויות!! .... לא צריך לתת לכל מה שזז במה.....
28
מילא היית שייך...
שלמה | 25-08-2021 14:04
מילא היית שייך לציבור הזה, לאורך כל הטקסט לא זיהית את עצמך כחלק ממנו. כל אחד צריך לעשות חשבון נפש ולהגיד לציבור מסוים שאתה לא חלק ממנו לעשות זאת - זה פשוט לא חכמה גדולה. ועוד משהו בקטנה, הכי קל זה להסתתר מאחורי המקלדת ולא להזדהות בשם. אם יש לך משהו להגיד - תאמר אותו בראש מורם בהזדהות מלאה, אם לא אז פשוט תחסוך מכולם.
29
אל תהיה שטחי...
שכל ישר | 25-08-2021 14:15
אל תהיה שטחי ותפריד בין אמפתיה ללגיטימציה בין להפוך חולשות לאידיאלים בין לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה לבין לאחוז את החבל בשתי קצותיו בין הנטיה למימוש הנטיה אי אפשר לממש נטיה למשכב זכר וגם להיקרא דתי אתה לא יכול להיקרא אדם שאכפת לו ממה שהתורה אומרת אם אתה משתין עליה בקשת
30
אתם תועבה!! ...
משה | 25-08-2021 14:43
אתם תועבה!! בגלל אנשים כמוך היה מבול!! אתם אנשי סדום ועמורה מגלי עריות עזי פנים. זוהי דעת תורתנו הקדושה. ולמי שיש השגות על כך, יש לו השגות על תורת בורא עולם. אני מתפלא שנתנו לתועבה כמוך במה בערוץ יהודי. בושה וחרפה
31
אם אתה לא מספיק אמיץ לכתוב את השם שלך אז
אוריאל | 25-08-2021 15:08
מוזר שאפילו אתר מכובד כמו סרוגים החליטו לפרסם את דבריך תהיה גבר ותתמודד עם התגובות
32
מצעדי הגאווה המאיסו...
אף | 25-08-2021 15:42
מצעדי הגאווה המאיסו אותם עלינו. כל זמן שחיו כפי שחיו ללא ידיעתנו- בעייה שלהם, הם מנסים לכפות עלינו את חייהם, והורסים את התמימות של ילדינו.ולא כל דבר צריך להכיל, גם אם אנחנו אותו עם.
33
לא נוהג להגיב...
אור | 25-08-2021 15:45
לא נוהג להגיב בדרך כלל. אבל עצם התגובה היא מתן לגיטמציה לכתבה ברור לכם שיש כאן כיוון שעורכי האתר מעוניינים לקדם ואליהם בעיקר ראוי לפנות אז לכל אוהבי ה' ויראי שמו תתעסקו בקרבת האלוקים שלכם ולא בשל אחרים. ברכה והצלחה
יש את...
מלכח | 26-08-2021 7:46
יש את נח, ויש את אברהם אבינו. אנחנו לא רוצים להיות כמו נח אלא כמו אברהם אבינו
34
יש לי בעיה...
עבריינים לכל דבר | 25-08-2021 15:55
יש לי בעיה עם טרנסג'נדרים שמתחפשים לנשים או עוברים ניתוח לשינוי מין ולא מידעים גברים שנפגשים עימם כולל קיום יחסי מין או במקרים שבדרך כלל קראו בחול התחתנו עם סטרייטים ולא ידעו אותם שעברו ניתוח לשינוי מין והם לא יכולים להביא ילדים לעולם יש כאן הונאה פושעת יש כאן מצב פלילי לחלוטין ובעיות מוסריות אך זה שלא ממצים איתם את הדין
, זו...
משטרת ישראל | 25-08-2021 16:03
, זו הבעיה היחידה שמטרידה אותך ? אם רימו אותך, תגיש תלונה....
35
הצד האלים הוא הצד הלהטבי
עוד כתבת טראפיק סרת | 25-08-2021 16:12
שכופה את עצמו ואת מוחצנותו בכל מקום ועוד מאשים את החרים באלימות. אם היה מצעד גאווה של סטרייטים גם היינו מוחים נגדו, ומכאן ההוכחה לגבי מה מפריע לנו. אנו לא מכנים אף אחד בכינויי גנאי - רק אומרים אמת. ואנו מחוברים לעם ישראל הרבה יותר מהקהילה הנל
36
כותב המאמר מוזמן להתנצל
שלמה | 25-08-2021 16:46
בושה שמפרסמים מאמר כזה. הוא לא שווה לא פרסום ולא התייחסות
37
תגובה ל-ג'
מ' | 25-08-2021 17:00
רציתי להגיד לך ש-ד' וגם ח'. למרות ש-ק' גדול מ-מ'
38
במילים אחרות תנו...
זלמן | 25-08-2021 17:09
במילים אחרות תנו לי לחיות כמו קוף על העץ ואל תפריעו לי ואם יש כמה קיצונים שעדיין מחליטים לשמור על תורה ומצוות צריך להיפטר מהם כמה שיותר כי הם מפריעים לי ומכחישים את דברי שאפשר להיות דתי ולעבור את כל העבירות האפשריות.
39
חזק ואמץ. התגובות...
אחד העם | 25-08-2021 17:41
חזק ואמץ. התגובות האוטומטיות כאן מאששות את חשיבות דבריך
התגובות מוכיחות שעם ישראל נשאר בריא
נפתלי | 29-08-2021 4:13
ולא נופל בפח של הציבור הלהטבי האלים
אפס העם...
לאהטב | 27-08-2021 15:36
אפס העם
(-: ...
רפלקס פבלובי | 25-08-2021 18:40
(-:
40
אני תוהה מה...
שלום | 25-08-2021 18:04
אני תוהה מה מעצבן אותי יותר האם העובדה שמפרסמים מאמר כביכול חתרני ואמיץ בעילום שם או זה שהוא מנסה להוציא את עצמו טהור? דת משמעה התמודדות. מה שהוא עושה בהגדרתו הומו דתי זה לרקוד על שתי החתונות וזה לא עובד
לעשות הפוך...
א | 26-08-2021 21:05
לעשות הפוך מהתורה זה נורא ואיום. זה הדבר הראשון שמי שהתורה חשובה לו צריך לחשוב עליו. אז להטב דתי צריך להסביר איך הוא מסתדר עם התורה. מסורתיים לא מנסים להסתדר איתה.. אם אתם ממש רוצים תמציאו איזו קבוצה אחרת... אבל להיות נאמן לתורה ולהגדיר את עצמך להטב בכוונה ובזדון מתמשך ולהתגאות בזה? סותר את התוק רה לחלוטין
למבזי ההלכה...
מלכי | 26-08-2021 7:42
למבזי ההלכה שכמוך יש להזכיר -כמו הנבואה שחזרנו לארץ התקיימה, גם הנבואה על מלכות בית דוד תתקיים.
לא חמוד...
ד ש | 25-08-2021 19:50
לא חמוד שלי זה לא לרקוד על שתי חתונות. כשם שיש מאמינים ומסורתיים ששומרים מסורת אך לא בדיוק שומרים את כל המצוות ואף יחללו שבת בלי שזה בעיניהם חילול קודש אז יש גם מאמינים שהם להטבים וקרוב לוודאי שנטייה זו היא מאלוהים. מדינת הלכה אסור שלעולם תקום. זה איראן וטאליבן כאן.
41
מדוע מלאה הארץ...
ד ש | 25-08-2021 19:55
מדוע מלאה הארץ פינצ'רים? לפני שהקבה הגיע לאברהם אבינו הוא פנה לפינצ'רים ואמר להם פינצ'רים פינצ'רים באתי לתת לכם את התורה. אמרו לו אוקיי הקבה הבה נשמע..ואז הם שומעים כרת שריפה סקילה תליה בית דין..אמרו זה השתגע זה אנחנו פינצ'רים לא בנויים לדברים כאלה. אמרו לו תראה הקבה זה לא ככ בשבילנו..אז הקבה התעצבן וצעק מה איך אתם מעזים אני אשמיד את העולם אז אמרו תראה הקבה תעשה כרצונך אבל יש בחור צעיר בשם אברם באור כשדים..הוא גם מחפש את המנהל..והסוף הרע והמר של ישראל ידוע
42
אייך הומו דתי...
יבגני | 25-08-2021 19:58
אייך הומו דתי ? עובר התורה .
43
הטרור והשנאה האמייתים...
אברהם | 25-08-2021 20:10
הטרור והשנאה האמייתים הם של הלטהבים הרגישים כלפי כל מי שמעז לדבר נגדם
44
איזה כתב מתנשא
דוד | 25-08-2021 23:20
איזה כתב מתנשא
45
כמו שמחלל שבת...
דני | 26-08-2021 1:09
כמו שמחלל שבת הוא לא דתי ככה להט''ב הוא לא דתי.. אני לא מדבר על משיכה אלא על ההגדרה של להטב. יש אנשים עם נטיות הפוכות והם דתיים. מעבר לך אתה מתנשא.. איך אתה מעז בכלל לבוא וללמד את החרדלים מוסר?? המוסר שלך נובע מהתרבות הגויית.. המוסר שלהם נובע מהתורה.
46
הכותב הזכיר לי בדיחה יהודית אמריקאית
שי | 26-08-2021 8:43
רב צעיר מכין את הדרשה הראשונה שלו. נשיא בית הכנסת מתעניין בנושא הדרשה. הלכות שבת, עונה הרב. הנשיא מכחכח בגרונו: תשמע, אמנם זה מאוד חשוב, אבל יש לנו חברי קהילה מאוד עשירים ונדיבים שעובדים קשה ובשבת נוסעים לים. הרב מסכים לשנות את נושא להלכות כשרות, אבל הנשיא נאנח שוב: יש לנו חברי קהילה שמדי פעם מרשים לעצמם לאכול שרימפס. אבל הם תורמים לבית הכנסת בעין יפה. הרב מציע לדבר על איסור נישואי תערובת, והנשיא מסביר שלא ייתכן, כי בין הנדבנים שי כאלה שנשואים לגויות. אז על מה אני יכול לדבר?!, תוהה הרב. על היהדות, עונה הנשיא. אז כותב הטור מטיף מוסר לחרדלים על זה שהם לא רוצים לשמור יהדות ערטילאית, אלא יהדות קונקרטית עם מצוות עשה ולא תעשה. נו שוין.
47
קבל אמת ממי...
ח | 26-08-2021 9:30
קבל אמת ממי שאמרה- הלהטבים שמתגאים בזה הם סוטים חולי נפש ולא יעזור כלום, גם לא תמיכה ציבורית כי תורה היא ספר מצוות של אלוקים ולא של בני אדם. בן אדם שמתמודד עם היצר כולם אומרים לו כל הכבוד ומעריכים אותו, בן אדם שמחליט להתגאות בזה שהוא גיי ושהכל נורמלי אצלו הוא כמו רוצח או בן אדם שרוצה לרצוח שמתגאה בזה- זה בדיוק חולה נפש .
מסורת זה...
ד ש | 26-08-2021 11:39
מסורת זה בסדר אבל דווקא הדת היא מחלת נפש. החרדים שרוצים מדינת הלכה הרי הם בעצם רוצים לשרוף לסקול ולתלות את מי שלא שומר מצוות. כמובן שיהיו יוצאים מהכלל שמקורבים לדיין ופה ושם איזה דיין שיורה לשרוף מישהו בגלל סכסוך אישי. התורה נכתבה בידי אנשים ולא מאלוהים. גם המוסלמים חושבים שהקוראן מאלוהים וזה ממש לא כך. מי שיקבל את התורה כמקשה אחת שכל אות בה אמת יאלץ לדחות אותה כמקשה אחת. אלוהים הוא לא הצדקת רבת החסדים שהכל עושה מטוב ליבו וחסדו הגדול אלא הוא רוע ואנוכיות שבלתי ניתנים לתאור. ניקח את יציאת מצרים שהרי עד היום מודים לו על חסדיו הגדולים ונבין מה באמת היה שם. בני יעקב ירדו למצרים בגלל רעב גדול בארץ כנען ומכיוון שהוא הרי שולט בכל הוא זה שיצר את הרעב כדי שיירדו למצרים על מנת שיהיו עבדים כדי שאחכ יגאל אותם לעיני כל ויקנה לו שם בעולם. דורות שלמים עם מיליוני אנשים ידעו רק חיי סבל ועבדוצ אך ורק כדי שיקנה לעצמו שם בגאולתם. זה רוע ואנוכיות שבלתי ניתנים לתאור. ולא התפילות לא טסות לכותל ומשם היישר לקבה. הוא לא מחכה כל בוקר למיליון איש שאחרי שביקרו בבית שימוש מתפללים ברוב אווילותם להתנצל ולהודות לו על השימוש בשרותים ולבקש שמחר יוכלו שוב להשתמש בשרותים וזה כמובן טס לכותל ומשם לקבה שמיד מנחית הוראות למלאכיו לתת להם להשתמש בשרותים
48
מרשים ...
טליה | 26-08-2021 12:37
מרשים
49
*בכתבה אתה כותב...
מ.כ | 26-08-2021 16:55
*בכתבה אתה כותב שישנו בעיה לציבור הציוני דתי (חרדלי בשבילך) של שנאה או בוז או זעם כלפי כל דבר שנוגד את עמדותיהם, ובפרט ללהטבים שלפעמים נתפסים כאנשים חולים ומסוכנים. לדעתי אתה טועה כמו המון אנשים שנתפסים על מילה או שניים, התהגות מסויימת שרב כלשהו אומר ועושה.. לדעתי זה מאוד הגיוני שתחשוב כך, בהתייחס לעובדה שהתקשורת או כל גוף פרסומי כלשהו מקצין דברים לפעמים בשביל הרייטינג. הרב סתיו, ראש ארגון צהר ואחד הרבנים המשפיעים בציונות הדתית הליברלית, הסביר פעם לאיזה כתבת שהבעיה אצל הרבנים מהציונות הדתית זה שהם לא מבטאים את עצמם ולא שוקלים כל אמירה שהם אומרים בהקשר של הלהטב- בזה אני מסכים במאה אחוז, אבל לומר שהם מתעבים עד כדי שנאה?! חבל להוציא את הציבור הזה ככזה. * הציונות הדתית (ולדעתי גם הליברלים שבציבור), מגדירים את המדינה כדבר קדוש! עד כדי כך. ועוד יותר מזה, הרב אלי סדן בעצמו (אם כבר מדברים עליו) אמר על הדמוקרטיה שצריך לחבק אותה, לאהוב ולהעריך אותה בשל העובדה שבעזרתה היהודים התאגדו ביחד מכל מיני ארצות והקימו מדינה בארץ ישראל! הרב אומר שרק מדיניות של דמוקטיה אמיתית הייתה מאחדת בין כלכך הרבה אנשים שונים עם דעות אחרות ומגוונות. אז אני שואל אותך שאלה.. אתה חושב שהרבנים צריכים לשתוק ולא להילחם בחוק חתונה אזרחית שנותן לגיטמציה ענקית ללהטבים להתחתן ולעבור על איסור תורה?! אז ברור שמי שרוצה להתחתן בצורה הזאת יעשה את זה בסוף בדרך לא דרך וברור שאחרי שהם יעשו את זה הרבנים יתנו להם לחיות כרגיל (חיה ותן לחיות לא?). אבל איך הציונות הדתית, זאת שמחשיבה את המדינה לקדושה וזו שאומרת שממלכתיות, כלומר, הקשבה אדוקה ויישום עיקש לחוקי המדינה זה ערך עליון לקבה, יקבלו את זה שהמדינה אומרת הפוך מהתורה?! איך הם יעמדו מול הילדים שלהם כשישאלו אותם 'למה שנלך לפי חוקי המדינה אם זה סותר את התורה?' ?! * בלי קשר לרבנים, אני שואל אותך איך אפשר לקיים תורה ומצוות ובאותו הזמן לשכב עם גבר? עד איפה הליברליזם ילך? יש גבול נשמה. כן, אין בעיה להימשך לגבר, לדעתי לפחות זה טבעי בשביל אנשים מסויימים.. אך לגבר שיש משיכה לגבר או אשה שיש לה משיכה לאשה והיא מקבלת עליה את התורה והמצוות, היא חייבת וצריכה להתגבר, ואני בטוח שמי שעושה את זה הקבה אוהב אותו יותר. אולי גלשתי לדברים שלא דיברת עליהם אבל זה פשוט ישב לי על הלב אז סליחה.
50
שתול של הקרנות...
יהודי גאה | 26-08-2021 20:21
שתול של הקרנות הנוצריות- כמו כל האתר, שממומן על ידי נוצרים. תפנים ותפנימו..משה אמת ותורתו אמת. עם ישראל חי. חזרנו לכאן לתקן את שקלקלו השחיתו והתעיבו אבותינו לפני אלפיים שנה. עברנו את אחאב ועומרי הושע ומנשה.. נעבור גם את בנט ושקד כהנא אורבך וכו.. תתן אמת ליעקב,חסד לאברהם...
מישו
מישו | 26-08-2021 20:43
נפלא ועקור
51
לא מבין את הכותב...
א | 26-08-2021 20:36
עזוב שאתה עושה להם מה שאתה טוען שהם עושים לך, מה אתה רוצה, שישנו את הערכים? שישנו את התורה? לא הם המציאות שזוגיות בין בני אותו המין היא דבר פסול - זה מופיע במפורש במקורות. מי שאוהב את אלקי ישראל, לא מתעלם מהמסורת שהונחלה ממנו. מי שמבין מה זו אהבת ישראל, לא רואה במשפט כמו אנו אוהבים אתכם אך לא את מעשיכם שקר מכובס. בעבר עם ישראל הכיל המון תופעות שליליות - עבודה זרה, גילוי עריות ואפילו שפיכות דמים. מספיק לפתוח תנך לראות מה עמדת הנביאים כלפי הכלה כזו... וְהִשְׁאַרְתִּי בְיִשְׂרָאֵל שִׁבְעַת אֲלָפִים כָּל הַבִּרְכַּיִם אֲשֶׁר לֹא כָרְעוּ לַבַּעַל וְכָל הַפֶּה אֲשֶׁר לֹא נָשַׁק לוֹ. (מלכים א יט יח). נראה לי שהפסוק הזה מדבר בעד עצמו לגבי העמדה האלקית. בפועל יתמו חטאים ולא חוטאים. אז מה מפריע לך שיש מי שתוקוף תופעות פסולות בדיוק כפי שהנביאים תקפו??? שמתי לב לשלט ואהבת לרעך כמוך. פרופ' לייבוביץ' בצדק היה מזכיר שנוטים לשכוח את הסיפא אני ה'!. זו לא מצווה הומאנית אלא מצוות דתית - בדיוק כמו שאר המצוות באותה פרשה - כולל איסורי עריות. אי אפשר לצטט מהתורה תוך כדי קריאת תמיכה במה שמנוגד לה. זה שאנשים טוענים שהם רוצים להיות דבוקים במסורת לא מאפשר להם לשנות אותה. זה שאנשים חובשי כיפה לא אומרשכל דבר שהם עושים מתיישר עם המסורת. אליהו הנביא התלונן שהעם רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים. או תרבות המערב או מסורת ישראל. לא כלאיים. אין בעיה עם מסורת ישראל במרכז ולקחת את הטוב שבתרבות המערב, אבל בפועל זה מרגיש שאנשים חיים את תרבות המערב כסולם הערכים ולוקחים מהיהדות מה שמתאים לאותו סולם... אז תחליט - אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו, ואם המערב הוא האלוהים - לכו אחריו! ותפסיק להתלונן כלפי מי שנאבק עבור מסורת ישראל כפי שמצויה בתורה שהוא נגד עם ישראל, כי אם כך, אתה טוען שהנביאים, החשמונאים וחזל וכל שאר הנאבקים על המסורת הם נגד עם ישראל!
52
למערכת סרוגים! לצערי ,אני...
אליעזר | 27-08-2021 3:40
למערכת סרוגים! לצערי ,אני לא יכול להגדיר את עצמי כחרדלי.יש לי מה לשפר כדי להגיע לרמה זו. ציפיתי מכם שלקראת ימים נוראים,לפחות ,האתר הזה יפרסם דברים פחות מתריסים ויותר מחברים. מחר בערב,מוצש,אמורים גם האשכנזים להתחיל סליחות. שכל אחד יכה בחזהו על חטאיו שלו! ועם כל הכבוד לג' שאוהב העם והארץ ואלוקי ישראל (סליחה שכתבתי עם ק),הייתי מציע לו ,לא להכות בחזה של אחרים. ולגבי טענותיו: חלק מהרבנים החרדלים מתעסקים ביום יום שלהם גם בטיפול בנוער להטב. לא מדובר בטיפולי המרה.מדובר בהקשבה,אמפטיה ועזרת נפשית וגם חומרית.יודעים שמדובר בנפש ולכן הטיפול הוא מסור , ובעיקר,עם הצניעות הראויה לנושא העדין הזה. כשכתבת מנסה להכניס מילים או להכריח רב להגיד מה שהיא רוצה שהוא יגיד,אפשר להבין למה הוא מתקומם.לא מטיחים האשמות סרק! אני מניח שההצלחה בטיפול הלהטבים,כרגע ,היא חלקית.ובכל זאת צריכים להבין שיש הרבה אינטרסנטים להתסיס האווירה. חייבים לא לתת יד למתסיסים ולחפש את החיבור. בבית כנסת שאני מתפלל ,לדוגמא,מבטיח שיתנו עליה לכל אחד בלי לבדוק נטיותיו! כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!
53
כאבך מובן ואיני...
ניצבת | 27-08-2021 5:58
כאבך מובן ואיני דן אותך על הנטיה. אפילו לא על הדברים שכתבת מתוך תסכול מובן. אך דמיין לעצמך שכל קושי בקיום מצווה יועצם בהפגנתיות שהיא אינה נגד הרבנים אלא נגד מי שבשמו הם מוחים, הקבה! אם קשה לי לשמור שבת, אקים תנועת מחאה שאני דתי גאה חוץ משבת?! אם הינך אדם מאמין, תעשה את הכל( מאמין שאתה עושה) לקיים את כל המצוות ואל תקים דת חדשה/ תגרום לאחרים לקבל את התופעה בפרהסיה. אינני חושב שאתה סוטה. הראיה, שהתורה אסרה את מעשיך הטבעיים שקיימים כנראה בחלק רשום מהאוכלוסיה. אומר לך לסיום שאני מזדהה עם התסכול שלך, לא עם דרך ההתמודדות שלך, להטיח באחרים שמוחים כנגד גאווה על עקירת מצווה מהתורה. אז לא אבוש בהביטי אל כל מצוותיך חיבוק כן ואמיתי לאח מתמודד.
54
מצחיק.. אתה לא...
ישראל | 27-08-2021 11:02
מצחיק.. אתה לא מקבל את הדעה שלהם, למה שהם יקבלו את שלך (שזה בסדר) בא פשוט נישאר באי הסכמה (בלי שנאה כמובן)
55
שקרן רוב העם אוהב יהודים ושונא להטביות ומחלות
אזור תל אביב והמרכז | 27-08-2021 11:16
חוצפן, הרבנים הגדולים עומדים בשבילך ובשביל כולם ושומרים על הגלובליזציה מפני הריקבון הפוסטמודרני ובכללו הלהטבי אתה ושכמותך מפיצים שנאה וחושך בעולם. הטענות של הרבנים וכל העולם הנאור והשפוי הוא נד האג'נדה הלהטבית לא נגד האנשים עצמם עם הנטיות ההפוכות. אחח אני פשוט נפעם מהאתר הזה שנותן לך במה ודברים ההזויים האלה. אפילו תינוק מבין את החילוק הנל.
56
חברים יקרים עקב...
איציק | 27-08-2021 13:53
חברים יקרים עקב כך שאתר סרוגים נותן במה ללהטב כולם לעזוב את האתר סרוגים
57
אם היה לי חלילה בן להטב הייתי זורק אותו מהבית
אברהם אבא של ישמעאל | 29-08-2021 4:11
ומהר. ואחר כך הולך להקיא בשירותים
58
ג' = גאוותן...
דור חדש | 30-08-2021 14:49
ג' = גאוותן ממדריגה ראשונה.
59
לא מסכים בכלל
יהונתן | 31-08-2021 16:08
היית במצעד הדגלים בכלל גבר? אתה כותב שטויות. מזמן זה לא רק הציבור החרדלי, ככ הרבה אנשים היו שם! דתיים וחילונים, לייטים וחרדלניקים, כולם יחד חגגו את שחרור ירושלים.. מתנצל גבר, התורה חד משמעית בנושא להטב. תועה אתה בה. כמעשה ארץ מצרים אסור לנו לעשות ואסור לקבל. ואני איני חרדלניק, אלא לייט. יש תורה. ויש חובה לקיים את כל תריג מצוותיה. אלו שאהובות עליך, ואלו שקשות.
60
יאהבל מה אתה...
משה | 31-08-2021 20:29
יאהבל מה אתה מצפה מרבנים בישראל לשקר נגד מה שכתוב בתורה.מה זה קשור לחרדלים או לייטים . כנראה התאהבתם בשקר כמו בנט ושקד ולפיד וכל החבורה הזו
61
תגובות השנאה כאן רק תומכות במה שנאמר בכתבה...
אחת העם | 01-09-2021 13:15
בטוחים שאתם יהודים ולא מוסלמים בהסוואה???
אם את מעדיפה לא לראות את האמת - זאת בעיה שלך.
אוראור זהבי | 06-06-2022 21:13
האמת כואבת - אז תשלימי עם זה. המבין יבין.
62
''ואיש אשר ישכב...
אברהם בטיטו | 19-05-2022 23:01
''ואיש אשר ישכב עם זכר... מות יומת'' כך כתוב בתןרתינו הקדושה. ומי שלא מוצא חן בעיניו שיעוף לכל הרוחות. תפסיקו עם המושג''אהבת המעוות המחניף לנותן לחמו החילוני - החולני - ''אהבת חינם''.
63
אתה פחדן - שלא ברא השטן:
אוראור זהבי | 06-06-2022 21:15
כתבת פה מאמר שלם - מלא בבילבולי שכל ובהטפות מוסר - אבל את שמך אינך מעיז לכתוב פה. מה קרה - ממה אתה פוחד? מה מנע ממך לכתוב פה את שמך - יא מוג לב?????????