אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

עימות סוער בשידור: "ברית מילה זה אקט ברברי". האזינו

יריב אופנהיימר הסביר מדוע אינו שש לערוך לבנו טקס ברית מילה: "אני יהודי בחלקים שאני מאמין בהם" • ינון הזדעק: "אתה לא מתבייש? זו הפרת דבר השם". האזינו

עימות סוער בשידור: "ברית מילה זה אקט ברברי". האזינו
  (צילום: משה שי/ פלאש90)

איש השמאל יריב אופנהיימר, התעמת עם שותפו להגשה ברדיו 103FM, ינון מגל, סביב הולדת בנו והדילמה האם לערוך לו ברית מילה.

עוד באותו נושא

"בין תפוח לחברון": הפדיחה של יריב אופנהיימר. האזינו


4

אופנהיימר גילה כי חלפו 3 שבועות מהולדת בנו אך הם עדיים לא ערכו לו ברית מילה ונתנו לו שם "קיום ברית מילה הוא פולחן, כמו הנחת תפילין. גם אם לא נעשה לילד ברית, הוא יהיה יהודי כי אמו יהודייה. אנחנו לא מסתכלים על יהדות כאל פולחן, אלא על הערכים האוניברסליים שלה. אני יהודי בחלקים שאני מאמין בהם".

מגל וכספית בשידור ברדיו 103FM. ארכיון

מגל התעצבן על אופנהיימר ואמר לו: "אז במה אתה יהודי? אתה יכול להיוולד לאם יהודייה ולהתבולל. יש דברים שאני לא עושה, אך אני לא ממציא שזו יהדות חדשה. אתם לא מתביישים? לאן הגעתם? אתה פועל נגד דבר השם".

השניים המשיכו להתעמת בנושא היהדות וקיום המצוות. אופנהיימר ציין כי הוא מקיים רק את מה שהוא מאמין בו. מגל המשיך לתקוף אותו ואמר: "יש יהודי ולא יהודי. זה פשוט. ויהודי מצווה לעשות ברית מילה. זה דבר השם. וזהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
58 תגובות - 33 דיונים מיין לפי
1
איבוד הזהות היהודית
יהודי | 22-08-2021 17:49
איבוד הזהות היהודית מביאה לאיבוד צדקת הדרך ואיבוד אחיזתנו בארץ. הליברלים מקרסמים בכל מה שיקר וטוב וקרובים לגרום לנישול שלנו מארצנו.
שדווקא הם
נראה לי יותר | 23-08-2021 23:00
בדרך לחופש ולאמת.
2
לצערי
אחד העם | 22-08-2021 17:55
לצערי אני צופה חזות קשה,כחלק ממסע הכניעה וההתרפסות של אנשי הכיפות הסרוגות לתרבות הזימה של השמאל הרדיקאלי ,בהמשך התהליך הם לא יכניסו את בניהם בבריתו של אברהם אבינו, זה כנראה יהיה סופם של חלקים אלו מתוך הציונות הדתית, שמנהלים עכשיו מלחמת חורמה בכשרות ,בשבת קודש, בקדושת וטהרת המשפחה, ובלימוד התורה, הם בדרך לתהום
3
טיעון טיפשי של ינון מגל
אבי | 22-08-2021 17:58
אם זה דבר ה' אז למה שחילוניים יעשו ברית מילה?
הוא מדבר מתוך הנפש
מישהו | 22-08-2021 18:06
לא משהו הגיוני שכלי. דבר שהיה על לא מזמן מצוי אצל הפשוטים בבני ישראל, כאלה שלא למדו ולא שנו כלום. אבל הגיעה הרפורמה, הגיעו התנועות הליברליות ההרסניות, הגעה הזימה וההפקרות ורוצים להיות מופקרים כמו כולם, לא רוצים להיות ישראל. יריב צריך לדעת שאולי הבן שלו יהיה יהודי, אבל הנכד כבר לא!
4
יריב כשמו כן...
אני | 22-08-2021 18:08
יריב כשמו כן הוא מחפש לריב עם דבר ה'..אין לך מושג כמה אתה טועה ואין לך מושג כמה אתה לא בסדר..לך העיקר הוריך עשו כשהייתי בן 8 ימים ואתה בלי בושה מונע את זה מבנך כאשר בגיל גדול יותר כשהוא ירצה לעשות את זה זה יהיה בחדר ניתוח...
5
למה יהודי שמגדיר...
יואב | 22-08-2021 18:15
למה יהודי שמגדיר את עצמו חילוני צריך להיות מחוייב לדבר השם?
6
אפנחימר
מולאים משה | 22-08-2021 18:21
אנחנו קרובים לזה בעזרת השם אותו ודעות שלו יעלוב באש בקרוב וגם אנשים כמהו
. ...
שומר נפשו ירחק מדת | 24-08-2021 12:27
.
, אנשים...
אש התמיד תוקד בו | 22-08-2021 19:34
, אנשים כמוהו יעלו באש ? מזכיר את האינקויזיציה בספרד. טירוף מוחלט. אנשים משתגעים לגמרי. כל הדתות מתחילות בקריאה לאהבה ולשלום, ומסיימות במלחמות ובמדורות בהן שורפים מי שלא מאמין בהן.
7
עצוב לי...
ציקו תגר | 22-08-2021 18:32
עצוב לי עליו אבא שלו מהול הוא מהול והבן שלו יסבול כל חייו מהטעות של ההורים שלו
במה הוא...
ליאת | 23-08-2021 13:02
במה הוא מהול? יין ומים? אומרים נימול
הוא הוריד...
נתי | 22-08-2021 20:48
הוא הוריד לעולם יצור בדיוק כמוהו, אז לא כזה ביג דיל. ודי למבין...
מי אתם בכלל??...
משה אמת ותורתו אמת | 22-08-2021 20:46
מי אתם בכלל?? מיעוט שבמיעוט, ראש הממשלה הוא דתי עם כיפה, רוב מנהלי המדינה אנשי מסורת
8
שחצנות ועוד איך
מיכל | 22-08-2021 18:35
אני יהודי בחלקים, שאני מאמין בה. כלומר השכל האנושי המוגבל שלו הוא שקובע.
(-: ...
תקף ל"שכל האנושי המוגבל" של כולם (גם של היהודומטרים מטעם עצמם) | 23-08-2021 17:43
(-:
9
את מחמוד אובנהיימר צריכם לגרש לעזה.
דורון שטאובר | 22-08-2021 18:43
את מחמוד אובנהיימר צריכם לגרש לעזה. כל דקה שהיודנרט העלוב הזה חי על אדמת ארץ ישראל זה ביזיון. בממשלה הציונית הבאה, יש לגרש אותו ואת כל יצורי תעיוש, את כל אנשי כניעה עכשיו, את כל אנשי מרצ, לחוקק פסקת התגברות על בית המשפט ה0מאלני העליון, ופתרנו את הבעיה הקיומית של עם ישראל.
מזל שלא...
דורון שטאובר | 23-08-2021 16:56
מזל שלא מעניין אותי מדעותיך ומדעותיהם של מי שחושב כמוך. מי שלא בעד עם ישראל והיהדות, מבחינתי יודנרט. שווה ערך למנוולים ששיתפו פעולה עם הנאצים. לא מוצא חן בעיניך? לא בעיה שלי.
, מי שחושב...
לדורון שרחוק מלהיות מתנה למישהו | 23-08-2021 5:47
, מי שחושב כיודנרט זה אתה. רוצה לגרש ולהשמיד את כל מי ששונה ממך. קרא את מה שבעצמך כתבת...זה שאתה מכנה אחרים יודנרט - לא ממש מסתיר את דיעותיך ולא ממש מהווה טיעון ענייני.
סע סע יודנרט
דורון שטאובר | 22-08-2021 22:38
סע סע יודנרט, עם יונדרטים כמוך לא צריכים אויבים.
, ברור....
בלי בגצ ובצלם | 22-08-2021 19:29
, ברור. נישאר עם כל נמוכי המצח כמוך. רפואה ברמה של סודן, זכויות אזרח כמו באפגניסטן, מדע כמו בסוריה ותרבות כמו באיראן. איזה כיף יהיה פה....
10
חחח מה יש...
אבי | 22-08-2021 19:23
חחח מה יש להתרגש הוא לא יהודי בכלל
11
ושינון כותב הודעות...
דתי | 22-08-2021 19:57
ושינון כותב הודעות זימה בפייסבוק לנשים דתיות (לפחות כך פורסם), זו לא הפרת דבר השם?
באיסלם ובנצרות...
קובי | 23-08-2021 20:53
באיסלם ובנצרות אן דתי,יש מאמין באלילים זה מה שאתה חולה נפש,מעניין אם יש לך מישהו בבית?או שהוא ריק מתוכן,ההומואים שגידלו אותך עדין נושמים?
אסור להאמין...
ח | 23-08-2021 15:43
אסור להאמין ללשון הרע, בטח שלא כשהתקשורת שידועה בשקריה ובמערומיה על הציבור מפרסמת את זה.
לשון הרע...
כוכי בר | 23-08-2021 7:42
לשון הרע רוע לב שקר דיבה
12
מילים כדורבנות. אמת...
יעל | 22-08-2021 20:35
מילים כדורבנות. אמת יפה וטהורה. תבורך...
13
גם כשילד נולד עם 6 אצבעות או שפה שסועה
אבנט | 22-08-2021 22:42
אז עושים לו פרוצדורה ניתוחית בשביל לתקן את זה. ברית מילה היא בדיוק דבר כזה, ואפילו יותר.
14
עליו נאמר: תנו...
החרדי מגבעתיים | 22-08-2021 23:02
עליו נאמר: תנו לחיות לחיות. לשיטת השמאל ההזוי, ברית מילה זה אקט ברברי. קעקועים על כל הגוף בעיני אנשים מסוגו זה שיא התרבות. כואב הלב על הילד היהודי שיש לו הורה אכזרי וערל לב.
15
הוא לא רוצה...
בוריס | 22-08-2021 23:43
הוא לא רוצה להיות יהודי . מה אתם רוצים ממנו.רק שלא יגיד שהוא יהודי אחר.
16
עזבו אותו בסך...
רון | 23-08-2021 1:59
עזבו אותו בסך הכל בן אדם מסכן לא צריך על כל ציוץ שלו להתקומם קצת רחמים יש אנשים שלא מודעים מי הקים את העולם ומה משמעות הולדת האדם תנו לו לומר מה הוא רוצה פשוט תעברו לידו ותמשיכו הלאה
17
יריב גוגלהיימר... ...
חיים | 23-08-2021 2:32
יריב גוגלהיימר...
18
הרציונאל האנושי אינו יכול להכתיב בכל.
משה אהרון | 23-08-2021 10:51
ייאמר מיד ינון מגל המתלהם הכרוני ,הוא האחרון שהייתי רוצה שייצג את היהדות. ויריב הוא סתם אומלל כי הוא יודע שכאדם כמה הוא מוגבל ואם יש אחיזה בחיים זה לא ברציונאל האישי אלא בשרשרת. שגם אם היא שגויה בעינך חוכמת החיים היא להמשיך ולהתמיד בה באדני היסוד המוכרזים שלה.שאחרת האדם נוטל לעצמו סמכות מוחלטת על האמת והוא האדם לעולם לא מסוגל להשיג בה עד תום .במילים אחרות אי אפשר להחליט אם זה פולחן ואם הוא שקרי כמו שאי אפשר להוכיח את ההפך. חכמת הדורות הנערמת הצביעה על עשייה ונוצרה שרשרת וכך ראוי לעשות . אחד מתוך אמונה ואחת מתוך אי ידיעה ואי השגה או אפילו מתוך מחשבה שלא לפגום בשרשרת . משה אהרון
לחבר מהדיאלקטיקה
משה אהרון | 23-08-2021 23:03
1. אני כמאמין די ספקן. האמונה והספק אצלי שלובים בי . 2. אני מכריע בשילוב שכבר ציינתי ותמיד פתוח לשינוי אפשרי ככל שזה פרקטית כבר לא מאוחר. 3. מסכים. אני נגד כפיית דעות. וודאי נגד כפיית אמונות . 4. אני מפעיל את הסוברניות העצמאית שלי .אותה שנתנה לי מבראשית ובכל הכלים . אני כמאמין ושומר תורה ומצוות. משליך מאחורי גווי לא מעט מסורות שבעיניי מקורם שגוי . כמו למשל פולחן הקברים והמתים . כמו למשל השיעבוד והביטול בפני אותם הקרויים צדיקים. כמו למשל כל אותם המסורות הנגועות באלמנטים של מה שקרוי עם נבחר., או המבדילים בין אדם לאדם. ויש עוד
1. אנחנו...
דיאלקטיקה | 23-08-2021 22:17
1. אנחנו חלוקים. אין לספק שום משמעות (כאילו שאינו קיים) כל עוד אחד ממשיך להתמיד בפרקטיקה שלטעמו שגויה. נסכים שלא להסכים. 2. אז כיצד אתה מכריע בין אמת לכזב? על פי אינטואיציה? אינטואיציה זו יכולת טובה לקבלת החלטות בשבריר שניה, כשאין ברירה אחרת, אבל הרבה פעמים מטעה ופחות טובה להכרעה בין אמת לכזב. 3. אמונה אינה נזקקת לראיות כל עוד המאמינים אינם באים בתביעות ללא מאמינים/ספקנים. מרגע שמאמין (ולא משנה במה) בא בתביעות לזולתו הלא מאמין/ספקן האחרון ידרוש ממנו הצדקות וביסוסים לתביעותיו (ובצק). טענות יוצאות מגדר הרגיל דורשות ראיות יוצאות מגדר הרגיל. 4. שוב, אם לא כל מסורת ראויה כיצד אתה מכריע איזו ראויה ואיזו לא? אינטואיציה? אתנוצנטריות (המסורת שלי/של עמי ראויה ושל אחרים לא)?
לך לישון...
פיני | 23-08-2021 20:50
לך לישון על האף חולה נפש גרמני ארור,
אתה לא...
בוני | 23-08-2021 20:49
אתה לא יהודי,סתם ערימת אשפה שנישכחה בקרן זוית,ומישהוא הכניס הביתה,רק דבר אחד שהקורונה תבקר אותך היום,יחד עם כל הבנטיסטים הארורים,והזבל בעצמו גם בנט הארור,
הרכבה ופירוק
משה אהרון | 23-08-2021 19:49
1. כן. בתנאי שתמיד תשאיר מקום לספק. 2. אנחנו כולנו חיים בבואה יחסית של אמת היכרחית נצרכת. והאמונה שלי שיש גם אמת מוחלטת מחוצה לנו ומי שנשען רק על לוגיקה אין חלקי עימו. 3. לא מבין מדוע אמונה נזקקת ליסודות של אמת [הוכחות וראיות]. למרות זאת אני דוחה פולחן שקרי . וכן מה זה פולחן שקרי ? - מסקנה במדד המעורב של רציו ורגש. 4. החיים זה לא לוגיקה והאדם המתנהל על פי מדד זה אומל שבאומללים. החיים הם מכלולו של ערכים מעורבים גם לוגיים אותם הנערמים מדור לדור ושיני הזמן לא נוגסים בהם. ולמרות זאת אני מסכים לא כל מסורת ככזו - ראויה.
1. להתמיד...
מאיפה להתחיל? (פירוק והרכבה) | 23-08-2021 17:07
1. להתמיד במשהו שאתה סבור שהוא שגוי זו חוכמה? (אני חושב שלא) 2. האדם, כל אדם, אינו נוטל לעצמו סמכות מוחלטת על האמת אלא היא אינהרנטית לו, כן, גם לאדם שמשליך את אותה סמכות על משהו חיצוני לו (הורה, גורו, רב, טקסט דתי כלשהו, ממסד דתי כלשהו וכו') ולסברה שלעולם האמת חסרה/חלקית אין רלוונטיות לכך. 3. אין צורך להוכיח שהפולחן שקרי על מנת לדחות אותו, מי שטוען לאמת מסוימת (מגל במקרה הזה) עליו נטל ההוכחה. מה שנטען ללא ראיות נדחה ללא נימוקים (תערו של היצ׳נס). 4. הטענה שמשהו ראוי משום שהוא מסורת היא כשל לוגי בשם 'אד אנטיקוויטאטם' (בשם המסורת).
19
מי שהמציא יהדות חדשה זה החרדים והדתיים
אלישע בן אבוייה | 23-08-2021 22:58
ביהדות האמיתית ההשתייכות האתנית נקבעת לפי האב ולא האם. לדוגמה ראובן היה בן של בלהה השפחה. והיא לא מוזכרת כאחת האימהות. וחוץ מזה גם משה רבינו הגדול לא מיהר למול את בנו.
20
חבל שלא סירסו...
סס | 24-08-2021 0:54
חבל שלא סירסו אותך ....מה ההבדל בין בייקון לפרה..אין הבדל בין אופנהיימר לחזיר!
מנקודת מוצא...
מנקודת המוצא של אופנהיימר זו שאלה טובה | 24-08-2021 11:03
מנקודת מוצא אתאיסטית חילונית אין הבדל מבחינה מוסרית בין אכילת פרה ואכילת חזיר. הכעס רק מראה שאין לשאלה הזאת תשובה טובה.
21
הצעת שידוך לבן הערל
בן גיגי | 24-08-2021 8:41
אולי את הבת של שליין ומירב מיכאלי, אה בעצם זה בן, טוב, לא נורא ,גם זה יכול לעבור
22
חולה נפש רוצה...
יוסי | 24-08-2021 12:25
חולה נפש רוצה צומת לב
23
תגיד אופנהיימר אתה...
שושנה | 24-08-2021 12:41
תגיד אופנהיימר אתה בכלל יהודי? נראה לי אתה מוסלמי מתאים לך מאוד.
או לפחות...
אם הוא אוכל בייקון כנראה שהוא לא מוסלמי | 24-08-2021 12:54
או לפחות לא מוסלמי טוב (-:
24
מה יש שם...
זקי | 24-08-2021 12:54
מה יש שם לחתוך?
25
סתם הוא לא...
בנימין | 24-08-2021 13:18
סתם הוא לא אחריאי אם הים נוצרים הבינו את התועלת של הברית טיפשוט פשוט הוא בעצמו הורג את בנו השם השמור הוא יגדל והוי לאבא כזה
26
אקט ברברי ומיותר...
יריב בר סלע | 24-08-2021 16:15
אקט ברברי ומיותר שבא להטיל מום באיברי מין של תינוקות לצורך פולחן דתי. תתקדמו
27
בע"ה ימול את בנו. ומרגש לשמוע את ינון
א | 26-08-2021 3:03
צועק בפשטות - זה דבר ה'. מה זה משנה לחילוני תשאלו. הנשמה שלו שומעת. בדיוק כמו סיפורים על גדולי ישראל שעמדו ליד נהג בשבת ואמרו לו בכאב- שבת, ואותו אדם חזר בתשובה. שידע כל מתלבט, כ-3000 שנה נושאים את הלפיד, דור אחרי דור, מוסרים נפש כדי לשמור עליו דולק. לכבות אפשר ברגע, אבל כדאי לחשוב טוב טוב לפני שעושים זאת. כל יהודי ששומע שלאורך כל ההיסטוריה העתיקה והמודרנית אסרו עלינו אויבנו למול את בנינו. צריך ב'דווקא' לערוך ברית מילה. איך אפשר לשמוע את הסיפור על האישה בשואה שביקשה מהנאצי סכין, והוא נתן לה כי היה בטוח שרוצה להתאבד, ולפתע מול עיניו הוציאה מתוך הסמרטוטים תינוק ומלה אותו. ולהגיד אני לא אמול את בני...
28
לאופנהיימר.....
משה אהרון | 26-08-2021 8:22
אם אתה לא מאמין שאלוהים ברא את האדם . תתקשה להבין את שנכתב לעיל - על דם של עור כבוסטר לשמירת דם הנפש . משה אהרון
תגובה תלושה כי הקודמת צןנזרה
משה אהרון | 26-08-2021 8:44
תגובה זו תלושה משום שהיא הייתה המשך לתגובה קודמת , שמשום מה צונזרה על ידי המערכת
29
דם של עור כבוסטר למנוע דם של הנפש.
משה אהרון . | 26-08-2021 8:39
בסד.  הניתוח הראשון באדם להקיז בו דם ודווקא במקום מסויים בא גם להרתיע מדם. שהכאב הראשון יצרוב בתודעתו של האדם להירתע מלהכאיב לאחרים.לא לחינם אחרי : לא תרצח בא : לא תנאף . שיצר הניאוף באדם מתגלגל גם לרציחת נפש האדם [גם בעצם מעשה אונס]. בא הקבה ואמר  בראתי עולם בשבעה ימים  ובניזרו האדם  . אשאיר דבר מה לאדם לברוא ולהשלים את בריאתו שלו.שמכאן ואילך כל הבריאה עומדת על נפש האדם והיא מופקדת ביד האדם  שחורבנו של העולם הוא בשפיכות דמים .וכשנולד אדם יהודי  מעשה הברית עם האלוהים הוא במתן בוסטר של רתיעה מדם בהקזת דם דווקא באותו האיבר הרגיש מכל בחינה.  שבכוונת מכוון  הקבה הסתיר אותו בעור  מיותר,שהאדם כחלק מהברית עם האלוהים יסיר את העורלה לנטוע בנפש היהודי או בנפש כל אדם שנימול  - אורלה לנפש .שאור זה ילווה לשמור על נפשו ונפש כל אדם. הנה אם כן הברית של האלוהים עם האיש היהודי  היא ברית של הסרת גולת הכותרת, העורלה להקיז במעשה יותר מסמלי  -  דם קליל ,של עור על מנת לשמור דם של הנפש - להרבות אורלה לנפש האדם. משה אהרון
30
מה זה עניינכם...
מוריה | 27-08-2021 16:37
מה זה עניינכם מה הוא עושה או לא עושה? זה לא נותן לכם לגיטימציה להגיב בצורה ככ מגעילה. תשמרו רק שהבנות שלכם לא תתחתנה איתו.אפשר להסביר אבל לא לקלל
31
שונא עם ישראל עם קבלות.????
השרפרף | 29-08-2021 20:05
נסיון למחוק את עם ישראל בהנחה שהוא יהודי. ששונא את כל מה שלטובת עם ישראל. ה' גדול ואתה עוד ניסיון שלא הצלחתי לעמוד בו. אבל אנשים כמוך הם זמניים בהחלט. היהדות תנצח ובגדול.ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו.
32
קעקועים ופירסינג זה...
יהודיה | 29-08-2021 23:51
קעקועים ופירסינג זה אקט ברברי. ברית מילה הוא ציווי אמוני שיש בט בסיס בריאותי . אז לכל מי שעוכר יהדות וישרטל מוזמן לעיין בערך הבריאותי ולא ההלכתי של ברית המילה. בדיוק כמו אכיחת חזיר ומחלות משונות בשל אכילת שרצים
@זכותו של אדם...
אנה | 30-08-2021 1:47
@זכותו של אדם לעשות כרצונו בבנו שנולד ללא ברית מילה.
33
הרבי
נועם | 08-10-2021 6:37
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף