הממשלה אישרה: אכיפת בידוד באמצעות אפליקציה - סרוגים

הממשלה אישרה: אכיפת בידוד באמצעות אפליקציה

הממשלה אישרה את השימוש באפליקציית "הסכמון", המאפשרת למשטרה לפקח על אלו ששבים מחו"ל ונדרשים לבידוד. הפיקוח נעשה רק בהסכמת המשתמש, ולא פוגע בפרטיות המידע של המבודדים

author-image
הממשלה אישרה: אכיפת בידוד באמצעות אפליקציה
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הדרך החדשה לאכיפת הבידוד: הממשלה אישרה היום (ראשון) את השימוש באפליקציית "הסכמון", שתשמש לאכיפת הבידודים בקרב תושבים ששבים מחו"ל. השימוש באפליקציה אושר לאחר שבשבועיים האחרונים נערך פיילוט לבחינת האפליקציה, בו השתתפו כ-3,000 איש שנחתו בארץ לאחר שחזרו ממדינות בסיכון גבוה.

מדובר באפליקציה לסמארטפון שפותחה על ידי המשטרה ומאפשרת לפקח על מיקום המשתמשים במהלך ימי הבידוד שלהם. הפיקוח נעשה רק בהסכמת המשתמש, כאשר הנוחתים ממדינות שהוגדרו כסיכון גבוה יקבלו הודעת סמס עם קישור להורדת האפליקציה. אלו שיתקינו את ה"הסכמון" תוך שעה מקבלת ההודעה יתנו בכך את הסכמתם לפיקוח.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות: אלה המדינות החייבות בידוד

במהלך ימי הבידוד, המשטרה תצליב את המידע העולה מה"הסכמון" עם כתובת מגוריו של המשתמש, או לחילופין עם הכתובת שהוא הצהיר עליה עם נחיתתו בארץ. בכך יוכלו לוודא שהמשתמש נמצא בכתובת הבידוד, ללא צורך בשיחות טלפון או ביקורי פתע כפי שהמשטרה עשתה עד כה. עם זאת, אלו שיסרבו להשתמש באפליקציה עדיין יהיו נתונים לפיקוח הפיזי.

במשרד לבטחון הפנים הדגישו שלאחר שיתוף המיקום נסגרת האפשרות למעקב. כמו כן, ההסכמון אינו מאפשר צפייה או כל חדירה אחרת למכשיר הסלולרי ולפרטיות חייבי הבידוד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כן...בטח ! ...
הסכם ממון | 22-08-2021 15:58
כן...בטח !