לפני דיון הקבינט: מחלוקת על פתיחת שנת הלימודים - סרוגים

לפני דיון הקבינט: מחלוקת על פתיחת שנת הלימודים

קבינט הקורונה יתכנס הערב לדיון שבו יוכרע מתי תיפתח שנת הלימודים. למרות שההערכה המסתמנת היא שבתי הספר יפתחו ב-1 בספטמבר, חלק מהשרים עדיין מעדיפים לחכות לאחרי החגים

לפני דיון הקבינט: מחלוקת על פתיחת שנת הלימודים
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מגיעים להכרעה: קבינט הקורונה יתכנס הערב (ראשון) בשעה 18:00 לדיון מכריע בעניין מערכת החינוך, כשעל הפרק יעמדו שתי סוגיות מרכזיות שנמצאות במחלוקת בשבועות האחרונים: מתי ואיך תיפתח שנת הלימודים, והאם התלמידים יחוסנו במהלך שעות הלימודים.

השרים צפויים לאשר את המתווה של משרדי הבריאות והחינוך לפתיחת הלימודים, לפיו כיתות ח'-י"ב בערים אדומות ילמדו מרחוק במידה והיקף המתחסנים בכיתה יהיה פחות מ-70 אחוז. עוד סוכם במתווה על בדיקות סרולוגיות נרחבות לתלמידים, בדיקות מהירות לאיתור חולי קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, מודל "כיתה ירוקה" שנועד לצמצם את מספר הילדים שנכנסים לבידוד בכיתות שבהם התגלה חולה מאומת (באמצעות בדיקות קורונה במשך 7 ימים). כמו סן נקבע תכנית "מגן חינוך" לבדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה, שיתקיימו בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים.

למרות שההערכה המסתמנת היא ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, האפשרות לדחייה עדיין אפשרית, כאשר חלק מהשרים עדיין מתנגדים לפתיחת הלימודים בשבוע הבא – ביניהם זאב אלקין, עמר בר לב ובני גנץ. אלו מציעים לדחות את פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר, מכיוון שממילא יש מספר מועט של ימי לימוד בספטמבר עקב החגים – כך שהפגיעה במקרה כזה תהיה מינימלית.

אפשרות נוספת שהועלתה היא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות הגבוהות כרגיל, אך לדחות את פתיחת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים עד ה-8 בספטמבר – כלומר, מיד אחרי ראש השנה. המטרה במהלך הזה היא שהילדים לא ילכו לבית הספר ל-3 ימים ואז יסתכנו בהדבקת המשפחות באירועי החג. אחת התומכות בדחיה כזו היא שרת הפנים איילת שקד, שאמרה הבוקר כי "כבר הוחלט וברור שהתיכונים ייפתחו כרגיל. בעניין היסודי והגנים – יהיה דיון, ודעתי שצריך לפתוח אחרי ראש השנה. החג הוא מאוד משפחתי וחשוב שנרוויח עוד ימי חיסון".

עוד באותו נושא

בנט: עוד לא החלטנו מתי תיפתח שנת הלימודים


18

חלק מהגורמים במשרד הבריאות העדיפו לדחות את ההחלטה לאמצע או סוף השבוע הקרוב, אך ראש הממשלה נפתלי בנט פסל את האפשרות הזו והבהיר כי הוא רוצה לקבל החלטה סופית כבר היום כדי לתת לציבור מספיק זמן להתארגן בהתאם. במשרד החינוך לא פוסלים את האפשרות של דחייה בפתיחת הלימודים, אך מעוניינים לפתוח את שנת הלימודים בשבוע הבא כדי להימנע מפגיעה נוספת בתלמידים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הבהירה הבוקר כי "אציג את חשיבות פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לכל הגילים מגיל גן ועד י"ב, למען תחושת היציבות והוודאות של התלמידים, המורים וההורים – כפי שאמרתי לכל אורך הדרך. אנו נעשה זאת באחריות ועם תוכנית סדורה שגובשה יחד עם משרד הבריאות. שרי הקבינט ישמעו באופן ישיר את נציגי ההורים, המורים, התלמידים ואנשי המקצוע מתחום החינוך אשר ישתתפו בישיבת הקבינט וישקפו את עמדתם לגבי הסוגיות השונות כפי שעולה מהשטח בשנה וחצי האחרונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עסקת חבילה
נחמיה | 22-08-2021 9:47
לאשר את פתיחת שנת הלימודים בספטמבר, בתנאי שמשרד החינוך יקבל על עצמו לא רק להסכים, אלא לעודד ולדחוף את מבצע החיסונים בבית הספר עצמו בזמן הלימודים. ככה נגיע לאוקטובר כשהרבה תלמידים כבר מחוסנים בשתי מנות.
2
אם יש להם...
Ld | 22-08-2021 15:03
אם יש להם שכל שיפתחו באוקטובר מיד אחרי החגים עד אז כולם יתחסנו
3
אפצ'י
אבי | 23-08-2021 5:07
מחקר בריטי מ-2015 אומר שחיסון לא מושלם יכול להגביר הדבקה בפתוגנים מסוכנים יותר. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens זוכה פרס נובל 2008 לרפואה לוק מונטנייה התראיין וקבע כי המוטציות החדשות הן תוצר ותוצאה של החיסונים. בנוסף אמר בכל מדינה, אחרי הגרף של החיסונים מגיע הגרף של הנפטרים.