ראש הממשלה בנט בקריאה לחברה הערבית: "רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ"

ראש הממשלה בנט בקריאה לחברה הערבית: "רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ"

ראש הממשלה אמר במתחם חיסונים בחברה הערבית, בה הנתונים עדיין נמוכים: "בני הנוער - אתם הכי מדבקים. אם אתם מתחסנים ועוטים מסכה, אתם שומרים על החיים של סבא וסבתא"

author-image
בנט בקריאה לחברה הערבית: "רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ"
  צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר הבוקר במתחם חיסוני הקורונה בעיר טייבה, כחלק ממאמצי עידוד ההתחסנות במגזר הערבי.

בנט: "באתי לטייבה הבוקר כי אכפת לי מהבריאות שלכם. כי אני דואג לחיים של ההורים, של סבא וסבתא, כי החיים הסכנה. יש הרבה "פייק ניוז". האמת היא שאנשים מתים מהקורונה, לא מתופעות הלוואי המועטות מאוד של החיסונים הנפלאים. החיים שלכם חשובים לי. לכו להתחסן – רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ."

צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

בביקור השתתפו בין היתר השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ראש העיר טייבה, ממונה הקורונה לחברה הערבית, איימן סייף. במהלך הביקור התחסנו בחיסון השלישי האימאם של טייבה, ג'וואד מסאוורה, ומנהל קופת החולים מאוחדת בטייבה, ד"ר ראיד יחיא.

"מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמעניקה את החיסון השלישי ברגעים האלה. אתמול ארה"ב הודיעה שבעוד חודש היא תעניק את זה לכל הגילאים. זכינו בזה שיש לנו כלי להגן על עצמנו, אז בואו נשתמש בו. אבל, זה דורש אחריות אישית, ואני מבקש מכם, מנהיגי הציבור, האימאם שעושה מעשה חשוב, ראש העיר היקר – לשבת על הטלפון, לשכנע אנשים ולהציל חיים."

"לצאת עכשיו למאבק על הצלת החיים"

"אין דבר קדוש יותר מלהציל חיי אדם. תתפסו את סבא וסבתא, קחו אותם לקופת החולים ותצילו אותם. אני פונה לנוער: הדבר המקודש ביותר הוא לשמור על הכבוד ועל החיים של סבא וסבתא, של אמא ואבא."

עוד באותו נושא

בדרך להתייצבות? ירידה באחוז תחלואת הקורונה


6

"בני הנוער – אתם הכי מדבקים. אם אתם מתחסנים ועוטים מסכה, אתם שומרים על החיים של סבא וסבתא. זה לא לנצח, זה עוד כמה שבועות של מאמץ קל וזוכים לעוד הרבה שנים של נחת עם המשפחה."

לכן, אני פונה לכל מנהיגי הציבור בחברה הערבית ומבקש מכם לצאת עכשיו למאבק על הצלת החיים. החיים שלכם חשובים לי. לכו להתחסן – רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ."

סטילס: קובי גדעון/ לע"מ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הוא נסע לטייבה בשליחות עבאס,לא מטעמו הוא.
ג.כ. | 19-08-2021 11:07
קיבל איום מעבאס שאם לא יסע,הוא יפיל הממשלה.
2
מה אמרתי לכם...
דני | 19-08-2021 11:16
מה אמרתי לכם הארור הזה הוא עבד כנעני בן של שיפחה כנענית ארורה,יודע את השפה של הזבל המוסלמי על בוריה,ולא צריך יותר מיזה,שקרן, נוכל וסתם חלאה תת אנושי,
3
עדין הזבל הזה...
רוני | 19-08-2021 11:33
עדין הזבל הזה לא יהודי ואתר סרוגים פשוט מוחק הודעות של ימנים שאומרים את האמת על הזבל הכנעני בן של השיפחה כנענית ארורה,וממשיכים להציג תגובות אוהדות לבן השיפחה הארור,אז עבד כנעני יודע את השפה על בוריה של בני דודיו הזבל המוסלמי,לא פלא שהוא מיסתדר איתם, וגם את החגים של המוסלמים הוא חוגג,חוץ מרמדן,שם קשה לעבד לא לאכול הוא ימות, רק היכן שיש כבש בהשגחת המנגליסט עבאסון בונפרטה,שם הוא טורף הזבל הכנעני,בקרוב קבורתך קבורת חמור זבל כנעני
4
חיקוי של אבו יאיר
חיקוי | 19-08-2021 11:44
מה שנתניהו עשה והיה אסור לעשות הוא עושה ומותר לו לעשות.... פשוט בן אדם בדיחה אחד גדולה
5
שילכו להתעווז. ...
טיבי טיזי | 19-08-2021 13:53
שילכו להתעווז.
6
מאת תגובה שראיתי...
אמיר | 19-08-2021 13:56
מאת תגובה שראיתי והייתי חייב לשתף לקרוא הכל קצת ארוך: חובה לקרוא את האמת: הספין העלוב של בנט הוא ליצור מצב בינארי, לכאורה, שבו הוויכוח הוא בין חובבי סגרים (ביבי ושות') לבין אנשים אחראיים כמותו, שלא רק דואגים לחייהם של האזרחים אלא גם לפרנסתם. הוויכוח כיום,של אדון פשלונר, לגמרי אינו זה. כל מה שהייה צריך לעשות (כמובן ללא סגרים, וגם ביבי במצב הנוכחי לא מציע ללכת לסגר) הוא להתחיל בחיסון השלישי מוקדם מכפי שהתחיל, כפי שביבי הציע; לאסור התקהלויות גדולות (מה שעד היום לא עשה); ללכת בצורה רצינית עם התו הירוק (ולא התו השמח, שהוא לא יותר מבדיחה עלובה) והסגול (וגם זה נעשה רק בימים האחרונים ובצורה חלקית ולא מספקת); ולהגביר את האכיפה בצורה משמעותית (כשעד לשבוע האחרון זה כמעט לא נעשה). צעדים אלה לא מרסקים את הכלכלה אין בינם לסגר דבר וחצי דבר, ורק עקב חידלון נורא שלו הם לא נעשו. הוויכוח הוא גם בין מי שטען בצורה מפורשת פעם אחרי פעם שאפשר להדביר לגמרי את המגפה בשלושה, ארבעה או חמישה שבועות בלי סגרים ומגבלות קשות (ועתה המציאות מתנפצת לו בפרצוף), כשלא הזכיר בספרו המהולל את המילה חיסונים; לבין מי שטען כבר מתחילת הדרך שהגיים צ'יינג'ר של המגפה הוא החיסונים (ביבי). הוויכוח הוא גם אם ניתן היה להשתלט על המגפה כשלא היו חיסונים ולמנוע את קריסת בתי החולים ומתים נערמים ללא סגרים. הוא טען בנחרצות שכן, נתן מרשם רווי בהמלצות, שאפילו את מקצתן לא אימץ, גם משום שהבין בדיעבד שאינם ישימים וגם משום שמרביתם הם לא פחות מכוסות רוח למת. בתנאים ששרו אז, ללא חיסונים, זה היה בלתי אפשרי, ולא לחינם רובן ככולן של מדינות המערב הלכו בדרך הסגר. כשנכנס לתפקיד לפני כחודשיים הוא קיבל מצב לאין ערוך טוב מזה שניצב לפני ביבי במארס 2020: היו לו חיסונים, לא היה לו מצב כאוטי של אי-ודאות ניכרת כפי שהיה אז, היה לו ידע נצבר למכביר, והמערכת הבריאותית הייתה מוכנה הרבה יותר טוב מאשר במארס 2020. ומה קיבלנו בתמורה? עלייה מטורפת (הגבוהה בעולם) בשיעור המאומתים מאז שנכנס לתפקיד (ממספר מאומתים יומי חד-ספרתי למספר של כ-8,000 ביום, כשאנחנו נמצאים בשלישייה המובילה בעולם בפרמטר זה), גידול ניכר במספר החולים קשה (מפחות מחולה חדש קשה אחד ביום ביוני לכ-100 באמצע אוגוסט) והמתים (שמונה בכל יוני, לעומת כ-230 רק בשבועיים האחרונים), והימור מטורף שלו על החיסונים. זאת כשלאורך כל תקופתו באופוזיציה מיעט ככל יכולתו במשקלם (אמר שזו טעות קשה לתלות את יהבנו בחיסונים), ואולי רק פעם או פעמיים קרא לציבור לצאת ולהתחסן, וזאת רק אחרי ביקורת תקשורתית על כך שהאופוזיציה נמנעת מלהמליץ להתחסן. אילו היה לו קמצוץ של כבוד עצמי, הייה שם את המפתחות עוד היום, ועף הביתה - ולא מראה עוד את הפרצוף שלו בפומבי לעד.
7
עשית הסכם עים...
חיים אלכסנדר | 19-08-2021 14:02
עשית הסכם עים ערבים עכשיו אתה מדבר בערבית הצעד הבא להוריד את הכיפה ולעטות כאפיה
8
בנט אתה מדבר...
בלה | 19-08-2021 15:16
בנט אתה מדבר איתם בערבית אתה חושב הם מאמינים לך כמו אנחנו לא מאמינים באף מילה שלך הם גם לא
מ.ת מצאתה...
מנטור באברבנאל,לחולים כמוך | 19-08-2021 18:15
מ.ת מצאתה לך ראשי תיבות שמתאימות לטינופת כמוך,מ.מפגר,ת.תמידי,אז טיפול כבר לא יעזור חולה נפש ארור
לביבי האמנתה???...
Mt | 19-08-2021 16:15
לביבי האמנתה???
9
מזל שביבי לא...
Mt | 19-08-2021 16:17
מזל שביבי לא ראש ממשלה.. אחרת היתה תחרות בין הדתיים לערבים על תקציבים שביבי היה מחלק . העיקר להיות ראש ממשלה..
10
היהודים אומרים לבנט...
פלוני | 19-08-2021 18:52
היהודים אומרים לבנט יאללללה רוח מן הון