הטליבאן: "לא מעוניינים בנקמה, האיבה הסתיימה" - סרוגים

הטליבאן: "לא מעוניינים בנקמה, האיבה הסתיימה"

במסיבת עיתונאים ראשונה מאז הכיבוש של אפגניסטן, דובר הטליבאן טען כי לא יפעלו נגד אלו שלחמו נגדם: "אנחנו לא מעוניינים בנקמה, האיבה הסתיימה. אנחנו רוצים להבטיח שאפגניסטן כבר לא תהיה שדה קרב"

author-image
הטליבאן: "לא מעוניינים בנקמה, האיבה הסתיימה"
  (צילום מסך)

הדרמה באפגניסטן: יומיים לאחר שהשתלטו על המדינה ועלו מחדש לשלטון, ארגון הטליבאן ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בבירה קאבול ופנה לעם האפגני בפעם הראשונה. בהצהרתו דובר הטליבאן טען כי ארגון הטרור לא מעוניין בהמשך הלחימה או בנקמה באלו שתמכו בממשל הקודם ובכוחות האמריקנים.

"אחרי 20 שנה של מאבק הצלחנו לשחרר את המדינה ולגרש ממנה את הזרים" אמר דובר הארגון, זביהוללה מוג'היד. "אני מברך את כל האפגנים על הניצחון המשמעותי הזה. זה רגע של גאווה לאומה כולה".

עוד פנה לאלו ששיתפו פעולה עם הממשלה האפגנית, והבהיר כי "אנחנו לא מעוניינים בנקמה. אף אחד מהארגון לא יפגע בכם, אף אחד לא ידפוק על הדלתות שלכם, ואף אחד לא יחקור אתכם". כשנשאל על מאות המשפחות שנהרו ביומיים האחרונים לשדה התעופה בקאבול כדי לעזוב את המדינה, מוג'היד אמר כי הוא "קורא לכולם לחזור הביתה. אף אחד לא יפגע במשפחות הללו, הם יהיו בטוחים כאן".

עוד באותו נושא

ביידן: "אפגניסטן לא רצתה להילחם, הצבא הרים ידיים"


3

מוג'היד גם נשאל על החשש הנרחב בקרב הנשים האפגניות מחזרת הטליבאן לשלטון, זאת לאחר שבכהונה הקודמת הארגון אסר על נשים ללמוד ולעבוד במקצועות רבים והכריח אותן ללבוש בורקה ולצאת מהבית רק בליווי גבר. לטענתו, הטליבאן יכבד את זכויות הנשים בהתאם לחוק האיסלאמי. "כל הנשים שלנו מוסלמיות, והן ישמחו לחיות תחת חוקי השריעה" טען. "נשים יהיו רשאיות לעבוד וללמוד, ויהיו פעילות מאד בחברה – אך בהתאם למסגרת האיסלאם".

בסיכום הצהרתו מוג'היד הדגיש את הקו החדש של הטליבאן – המנסה להציג את עצמו כארגון פחות קיצוני ממה שהיה בתקופת שלטונו הקודמת מ-1996 עד 2001. "אנחנו רוצים להבטיח שאפגניסטן כבר לא תהיה שדה קרב או מוקד סכסוך אינסופי" טען. "האיבה הסתיימה, והענקנו חנינה לכל מי שנלחמו נגדנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שאלה למשפטנים
אחד העם | 17-08-2021 19:40
האם בנט יכול לצרף לקואליציה שלו גם את אנשי הטליבאן בכדי להגדיל את מספר החברים לשם יציבות הקואליציה ולצןרך העברת התקציב? אם התשובה חיובית ,ברצוני לדעת כמה כסף מותר חוקית לבנט ולחובשי הכיפות הסרוגות לשלם לטליבאן לצורך חשוב זה? חשוב להדגיש ,שאם חלילה לא נצליח בהעברת התקציב, נאלץ ללכת לבחירות חדשות ובכך להפר הבטחה ליבתית
2
לפחות הם מודים ביחס שלהם לנשים
אני | 18-08-2021 11:03
עכשיו במקום שיגידו איראן זה כאן יגידו אפגניסטאן זה כאן