בצל המשבר: פולין שוקלת לעצור את המסעות מישראל - סרוגים

בצל המשבר: פולין שוקלת לעצור את המסעות מישראל

בעקבות המשבר הדיפלומטי סביב אישור "חוק הרכוש", ממשלת פולין שוקלת לעצור את נסיעת המשלחות מישראל למדינה. לטענתם, המסעות הפכו ל"מקור תעמולה ושנאה לפולנים - נבחן את העניין"

בצל המשבר: פולין שוקלת לעצור את המסעות מישראל
  גטו ורשה בפולין (צילום: שאטרסטוק)

המשבר מחריף: בממשלת פולין שוקלים לעצור את נסיעת המשלחות מישראל למדינה, זאת כחלק מהתגובה להחלטות הישראלות על רקע אישור "חוק הרכוש" הפולני בשבוע שעבר. לטענתם, הסיורים הפך ל"מקור תעמולה ושנאה לפולנים".

"טיולי הלימודים מישראל לפולין אינם מתקיימים כראוי, והשנאה לפולין מחלחלת לעיתים לראשם של צעירים" אמר סגן שר החוץ הפולני, פאול יבלונסקי, בראיון לאתר "קרסי". "נקבל את ההחלטות בנוגע לטיולים אלה, ונבחן את העניין – כי ברור שהאופן שבו הם מתקיימים אלה אינו הדרך הנכונה".

לטעת סגן השר, "אנחנו מתמודדים בשנים האחרונות עם אנטי-פולניות קשה בישראל, ואחת הסיבות למצב הזה הוא הצורה שבה מחנכים ומגדלים את הנוער הישראלי. זו תעמולה שמטפטפים מגיל בית ספר צעיר".

עוד באותו נושא

פולין מגיבה: "רואים לשלילה את הפעולות של ישראל"


12

ממוזיאון השואה 'בית העדות' נמסר בתגובה כי: "המסעות לפולין מציגים לנוער את התמונה המורכבת של התנהגות העם הפולני בתקופת השואה. אנחנו מציעים לממשלת פולין להתעמק בחינוך הנוער הפולני על לקחי העבר ומניעת אנטישמיות ולא להתערב בתכנים החינוכיים של המסעות הישראליים.בתקופת הקורונה פסקו המסעות הללו וזו הזדמנות למצוא פתרונות יצירתיים חדשים בהעברת המורשת והזוועות שהתרחשו על אדמת אירופה לנוער הישראלי".

כזכור, אמש משרד החוץ הפולני אמר כי הממשל בוורשה "רואה לשלילה את הפעולות בהן נקט משרד החוץ הישראלי, וההחלטה חסרת הבסיס לצמצם את הנציגות הדיפלומטית של המדינה בוורשה" נאמר בהצהרה. "הצעדים של ישראל פוגעים ביחסים בין המדינות שלנו". עוד אמרו כי "ממשלת פולין תנקוט בצעדים פוליטיים ודיפלומטיים הולמים, ותיקח בחשבון את עקרון הסימטריה הרלוונטי ליחסים דיפלומטיים דו צדדיים".

בסוף השבוע האחרון שר החוץ יאיר לפיד הודיע כי השגריר הישראלי בפולין יוחזר להתייעצויות, והבהיר כי ישראל וארה"ב דנים על תגובה נוספת בהמשך. "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. היא הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית, לא ליברלית, שאינה מכבדת את הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית" תקף לפיד. "לעולם אסור לשתוק. ישראל והעם היהודי בוודאי לא ישתקו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כששר החוץ טוען...
זלמן | 16-08-2021 16:44
כששר החוץ טוען שאנטישמיות היא לעקוף בתור בסופר, אז יכולים הפולנים לטעון מה אתם באים לכאן הרי לפי שר החוץ שלכם יש הרבה אנטישציות בישראל קודם תגמרו אצלכן אחר כך תבואו לכאן.
2
מסעות ביזוי
לוחם | 16-08-2021 17:05
שנים אני טוען שיש להפסיק עם המסעות האלו למדינה שרצחה ככ הרבה יהודים ועכשיו גם נהנית מהכסף הרב שנכנס מתיירות הרצח שביצעו. הם מבינים שהשתלם לרצוח יהודים כי זה הופך למקור פרנסה.
3
הלך הדרכון .רק...
את הכסף | 16-08-2021 17:28
הלך הדרכון .רק שיחזירו
4
טוב מאוד. הגיע...
פאפו הבאבו | 16-08-2021 17:58
טוב מאוד. הגיע הזמן להפסיק לממן אותם
5
מעולה הגיע הזמן...
מיקי | 16-08-2021 20:43
מעולה הגיע הזמן לעצור את המסעות שעולית להורים הרבה כסף
6
לא מאיימים על יונה עם יין
יוסי | 16-08-2021 21:58
הפולנים שמוצצים את הכסף של אותם מסעות לא יוותרו כל כך מהר. אני באופן אישי לא נסעתי לפולין כי עד היום אני לא מבין את ההיגיון בלשלם להם כסף כדי לראות איך הם רצחו אותנו. ועם כל זה אגיד ששר החוץ שלנו הוא נבלה בן טרפה שעושה הכול כדי לבודד את ישראל בעולם המעשה הזה הוא בכוונת מכון משום שפולין היא המדינה היחידה שהגנה עלינו באירופה נגד הפלסטנים. ומי שאמר שהוא קיבל 300 מליון יורו מהארופים מבין עכשיו למה
7
הצחקתם אותח. בלי...
אבי | 16-08-2021 22:26
הצחקתם אותח. בלי מסעות לא יהיה כסף למדינה הכושלת הזאת
אתה לא...
דורון | 17-08-2021 9:49
אתה לא מעודכן כנראה.שיעור הצמיחה הכלכלית בפולין גבוה מבין הגבוהים באירופה,ממש יכולים כעת לוותר על משלחות מישראל שזה כסף קטן, לעומת התיירות הנכנסת מהעולם.