השריפה בהרי ירושלים: בשל התגברות הרוחות מתלקחים מוקדי אש רבים

השריפה בהרי ירושלים: בשל התגברות הרוחות מתלקחים מוקדי אש רבים

נמשכים מאמצי הכיבוי בהרי ירושלים של מוקדי השריפות בדגש על נחל כיסלון, גבעת יערים והר הטייסים. על פי הערכות נכון לעתה מאמצי הכיבוי יימשכו גם בימים הקרובים בשל השריפה הנרחבת

בשל התגברות הרוחות מתלקחים מוקדי אש רבים
  (צילום: חיים גולדברג)

השריפה בהרי ירושלים: מאמצי הכיבוי ביישובי פרוזדור ירושלים הנמשכים זה 22 שעות. בשל התגברות הרוחות מתלקחים מוקדי אש רבים בשטח בדגש על נחל כיסלון, גבעת יערים והר הטייסים. בגזרות השונות פועלים 65 צוותי כיבוי קרקעיים בסיוע 6 מטוסי כיבוי ( מטען מעכבי בעירה) ומסוק כיבוי תלה מטען.

עוד באותו נושא

אותרו שני הנעדרים מהשריפה בירושלים

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הגיע למקום והביעה את הערכתה לנחישותם ומקצועיותם של לוחמי האש שביחד עם טייסת הכיבוי הצילו לדבריה ישובים רבים. כמו כן השרה הביעה דאגתה נוכח הנזק הסביבתי הרב שנגרם.

בטרם הגיע לשם אמרה השרה זנדברג בדיון בכנסת: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר אקלים שיש לו השפעות חריפות על הסביבה", אמרה זנברג. "ובשנתיים האחרונות בעיצומו של משבר בריאותי שלא נראה באופק. משרד הגנת הסביבה אמון על החזרת התושבים לבתיהם, אך אנו בודקים את החליקים באוויר. חלק מהיישובים שבו לבתיהם, חלק לא. בתוך הכנסת הרגשתי את הריח, וזה לא מקום שאסור".

מוקד בעירה במדרון הדרומי בשמורת הר טייסים. (צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים)

אלפי בעלי חיים נפגעו מהשריפה

למאמץ מצטרפים גם עשרות פקחים של רשות הטבע והגנים אשר ממשיכים לפעול גם עתה בריכוז מאמץ בשמורות הר הטייסים והמסרק ובגן הלאומי הרי יהודה במאמצי הכיבוי יחד עם לוחמי האש וכוחות כיבוי נוספים. פעולות הכיבוי מתבצעות בתיאום ישיר ושוטף עם החפ"ק המרכזי של כוחות הכיבוי.

התלקחויות נוספות בשטח (צילום: חיים גולדברג)

רוב פקחי רשות הטבע והגנים מרוכזים כרגע באזור שמורת הר הטייסים בכיבוי מוקדי בעירה ומניעת התחדשות והתפשטות האש לאזורים נוספים.

על פי הערכות נכון לעתה מאמצי הכיבוי יימשכו גם בימים הקרובים בשל השריפה הנרחבת. ההערכה היא שאלפי בעלי חיים בהם מיני זוחלים, מכרסמים, חרקים ואף יונקים ממאות מינים שונים נפגעו או מתו כתוצאה מהשריפה.

בתוך כך, בשל השריפה ונזקיה נסגרו לטיול שבילי הטיול הבאים: ציר הטיול האדום והכחול מכביש 38, שבילי הטיול מנחל כיסלון לכיוון איתנים – בסימון אדום כחול ושביל ישראל, שמורת המסרק ושמורת הר טייסים כולה. ככלל יש להימנע בשלב זה מטיול בשטחים הפתוחים באזורי השריפה באזור הרי יהודה ולהתעדכן בשוטף דרך ערוצי התקשורת ומוקד רשות הטבע והטבע והגנים שמספרו 3639* באפשרויות או הגבלות הטיול באזורים אלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה אתם לא...
אני | 16-08-2021 18:02
למה אתם לא חותכים עצים כדי לנתק אזורים ממקור השריפה???