אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הח"כ הסרוג: "תחבורה ציבורית בשבת - אינטרס של כולם"

ח"כ משה טור פז (יש עתיד) הסביר בדיון בוועדה בכנסת למה הוא כאדם דתי-לאומי תומך במהלך: "תחבורה ציבורית מפחיתה חילול שבת"

הח"כ הסרוג: "תחב"צ בשבת - אינטרס של כולם"

בדיון בוועדה החדשה לענייני מיזמי תשתית לאומית ושירותי הדת יהודיים, אמר ח"כ משה (קינלי) טור פז מסיעת יש עתיד כי הוא תומך בקידום תחבורה ציבורית בשבת, ואף שלמגזר הדתי-לאומי צריך לתמוך בכך.

לדברי ח"כ טור פז: "תחבורה ציבורית בשבת במדינת ישראל היא קריטית. וכאדם דתי אני חושב שהיא קריטית פעמיים: פעם אחת היא קריטית לאלו שלא שומרים שבת, שבסוף אלו רוב המדינה, אבל גם לאנשים דתיים ששומרים שבת".

עוד הוא הוסיף: "תחבורה ציבורית מפחיתה חילול שבת ולכן זה אינטרס של כולם. איך הנושא הזה הפך להיות ויכוח של דת ומדינה, בכנות כאדם דתי, אני לא מבין את זה".

עוד באותו נושא

אשרי הקהילה שיש בה מי שהולך לקאנטרי בשבת


32

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
75 תגובות - 54 דיונים מיין לפי
1
רפואיים. בושה. וחרפה כל...
נוק | 16-08-2021 13:43
רפואיים. בושה. וחרפה כל הצרות של העם היהודי נגרם מתוך עם ישראל שפירשו את התורה בצורה מודרנית.
אם הסרוגים הלו היו בקאפו.לא היו נותרים יהודים
סרוג בכנסת = עמלקי | 17-08-2021 17:01
הסרוגים בכנסת גרועים מהצדוקים ימח שמם
גועל נפש, באמת שיש לי בחילה..
מישהו | 16-08-2021 21:01
אין לאנשים בושה
אוי לנו עם...
אביב | 16-08-2021 14:08
אוי לנו עם דתיים כמוך
עוד בוגר מטורלל של
ירון | 16-08-2021 14:06
הר עציון.
2
וואוו - איזה בנאדם דפוק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי | 16-08-2021 13:46
לא ידעתי שאפשר להיות טיפש כזה. בור ועם הארץ מדאורייתא לכולי עלמא. עוד דתיים כאלה ואבדנו...
3
בושה ...
יוסי | 16-08-2021 13:48
בושה
4
אם אתה חושב שאתה דתי ואינך מבין את זה
יאיר | 16-08-2021 13:51
מסתבר שיש לך בעיה אמיתית בהגדרה מה זה אדם דתי , מהי שמירת שבת ומה חשיבותם במדינה יהודית בארץישראל. אבל העובדה שאתה נציג במפלגה יש עתיד מקדימה ומגדירה את בעיית הזהות שלך
5
נמשיך עם ההיגיון הזה: חילול שבת זה טוב, כי...
ישי | 16-08-2021 13:57
אם כל עם ישראל יחלל שתי שבתות, המשיח יבוא. נו, דלים, הגיע זמן שתבקשו סליחה מהחרדים, הם צדקו בכל פסיק כשהתנגדו לציונות הדתית ולאנשיה.
6
סרוג-מילה נרדפת לחילוני
אלישבע | 16-08-2021 14:03
כן, זה המצב. לפי רוח האתר ולפי השקפות של אותם סרוגים.
7
עוד דתי כמוך...
אביב | 16-08-2021 14:05
עוד דתי כמוך ואבדנו בושה לנו עם חברי כנסת כמוך כמה רפורמים כבר ישנם בכנסת הזאת אוי לנו
8
זה ברצינות? או בדיחה?
ירושלמית | 16-08-2021 14:26
כנראה המרחק בינך לבין דת הוא גדול.
9
מטורלל האמת
צבי | 16-08-2021 14:27
זה שהוא ביש עתיד אומר הכל העיקר שיש לו כיפה והחילונים לא מבדילים בין קודש לחול
10
אז תפתח בתי...
זלמן | 16-08-2021 14:29
אז תפתח בתי בושת של נשים פנויות שטובלות ואז תקטין את הניאוף... הגיון עקום.
11
אוי לנו מכל...
אן ברוך | 16-08-2021 14:49
אוי לנו מכל האנשים המגיבים פה, שלא מכירים את המושג חיו ותנו לחיות. מי אתם שתכפו עלינו , החילונים, את השקפת עולמכם. צאו לנו מהשבת. על אפכם ועל חמתכם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, כמו בכל מדינה חופשית.
סע לנו...
אמיר | 16-08-2021 22:40
סע לנו מהעיניים אתה יכול לגור בלונדון בפריס או בסן פרנסיסקו. פה זה ארץ ישראל אל תתבלבל.. זה שהציונות רצתה לעקור את היהדות ולהיות עם חופשי בארצנו הכוונה ללא תורה ומצוות ..ציטוט מההמנון המהולל.. זה לא אומר שלא צריך לכבד. עכשיו יש ליהודים יותר כח ועם ישראל חוזר למקורותיו. ללא תורה ומצוות ובטח ללא שמירת שבת אין לנו זכות קיום פה בארץ הקדושה. ועוד יותר גרוע עם יהיה עידוד ממלכתי לחילול שבת בפרהסיה.
אין ברוך או מקור הברכה?
עמדין | 16-08-2021 16:17
אוי לנו מאנשים כמו אין ברוך שאין בהם ברכה אלא קללה ,שרוצים לפגוע לנו בשבת שהיא מקור הברכה ,מה שהאתאיסטים של פעם כמו ביאליק שחיבר את ספר השבת או אחד העם שהביא לעולם את הביטוי הנשגב יותר משישראל שמרו את השבת השבת שמרה על ישראל ,לא מבינים הדתיים לאומיים של היום שנלחמים בכל כוחם בשבת ,בקדושת הנישואין ,בטהרת המשפחה, ובכשרות ,לא רק שהגותו של הרב קוק לא קירבה אפילו מעט יהודים לתורת ישראל אלא ההפך הגמור העמידה לנו דור של כופרים ורשעים חוטאים ומחטיאים חובשי כיפה ,אוי לנו מהם ומהמונם
12
מעוות לחלוטין
ענת | 16-08-2021 15:08
אני אקרין סרטי פורנו בסניף בני עקיבא כי בסופו של דבר יגיעו יותר חניכים??? המטרה לא מקדשת את האמצעים ביהדות, ולהסכים לחילול שבת זה לא ייאמן!
13
עכשיו אני מבינה את מה שדרעי אמר
נועה | 16-08-2021 15:09
הבן אדם עקום לחלוטין
14
עוד "דתי"
יעקב | 16-08-2021 15:22
עדיף שתוריד כיפה. דחוף!!
15
משנת הרב קוק
אחד העם | 16-08-2021 16:09
האמת היא שקראתי רק משפט אחד מהכתבה, תחבורה ציבורית מפחיתה חילולי שבת,אין לי כבר יכולת לקרוא את הגיגיהם של האבמים הדתיים לאומיים זה מעורר בי תחושה של סלידה ובחילה ,אבל בגדול זה מה שהם למדו מהרב קוק ,כפירה זה אמונה ,חושך זה אור[לכן קבציו והגיגיו נקראים אורות]טומאה זה טהרה ,כי מציון תצא תורה זה לא קצות החושן או נתיבות המשפט או משנה ברורה אלא ביקורת המקרא בגבעת רם, או בהר הצופים רשע ופריצות זו קדושה ,תחבורה ציבורית בשבת זו שמירת שבת, כשרות וגיורים זה רפורמים,על תורתו נאמר, את אשר אסרת התרתי ,ואשר התרת אסרתי ,את אשר ריחקת קרבתי ואשר קרבת ריחקתי ,את אשר טימאת טיהרתי ואת אשר טיהרת טימאתי ,את אשר אהבת שנאתי ואשר שנאת אהבתי ,בחודש אלול יום פטירתו הגיע הזמן שתעשו חשבון נפש לאו תורתו דירדרה את המדינה כולה ובעיקר אותכם הדבר הגדול ביותר שאתם יכולים לעשות לעילוי נשמתו זה לקחת תקופת צינון מהגותו וכתביו ולחזור לשתות מספרי היראים האמיתיים באר חפרוה שרים כרוה נדיבי עם
אני הסכמתי...
אמיר | 16-08-2021 22:24
אני הסכמתי איתך כמעט בהכל חוץ מהעניין שאתה מזכיר את הרב קוק. בואו נסדר את העיניינים. הרב קוק קודש קודשים צדיק יסוד עולם . יש אנשים שמפרשים לא נכון הרבה רבנים. ושתדע לך שיש 4 רבנים גדולים שהחזון איש קרע עליהם בגד ואחד מהם היה הרב קוק. תתביישו לכם לדבר עליו. אין קשר בין הכופרים בתורת ה לבין זה שהם תלמידים שהולכים אחריו ולא מפרשים נכון.. אגב זה לא תלמיד.. אולי יש קשר לגבי האשכנזים שבאו מגלות עשיו ששם היה כפירה. ואלו שבאו מגלות ישמעאל לא היה כפירה והם אחינו המזרחים. הזהרו בדבריכם.
לרב שמידע
אחד העם | 16-08-2021 17:14
בעיקרון אני יכול להתווכח איתך מכאן עד להודעה חדשה, אבל מכיוון שניכר מדבריך שאתה מתכוון לשם שמים מה שלצערי כלל לא מצוי בציבור שלך ,אין לי רצון להתווכח איתך להפך אני בטוח שהכוונות הטהורות שלך ייקחו אותך למקומות טובים ,אני יקיים בך ובשכמותך[והלוואי וירבו כמותך]חבר אני לכל אשר יראוך ,ומאי נפקא לך מיניה מיני ומינך יתקלס עילאה ,את עצותיך להרבות בתורה ובתשובה אשתדל לקיים והלוואי ואזכה ,שיהיה לך ולכל בית ישראל כתיבה וחתימה טובה ,שנת גאולה אמיתית[לא גאולה ציונית]וישועה
כשמך כן אתה כמעט שכב אחד העם,שהרב זצ''ל
מתי שמידע | 16-08-2021 16:39
אמר עליו שהוא מעצב הכפירה של כל הדור. ברור שכמו שאת הכתבה קראת רק שתי שורות כך את ספרי הרב זצ''ל קראת שתי שורות בלבד.קצר דעת וקטן אמונה עשה תשובה בימי הרחמים והסליחות ותטבול בים התורה העוסק בתשובה ובפרט באורות התשובה זכותו תגן עליך ועל כללי
16
ההסבר פשוט
יוס שדרות | 16-08-2021 16:10
החשיבה שאתה מציג היא פרטית-גלותית, כלומר תחבורה ציבורית = פחות רכבים פרטיים. מדינה כקולקטיב לא יכולה לאפשר חילול שבת באופן רישמי ומוצהר ככל שהיא מדינה יהודית. כל כך פשוט.
17
הציבור הדתי לאומי צריך להחליט עם מי הוא
כג כג | 16-08-2021 16:30
או עם דרך התורה במאה אחוז כמו 'הר המור' ורבניה ,בלי פשרות. (וזה לא סותר לימוד זכות ואהבת ישראל) או להמשיך לדשדש ופעם להיות בעד תריג מצוות ופעם בעד הרפורמה. כל זה לא בריא.צריך להחליט
18
הוא לא מבין את זה…
בבון ערס | 16-08-2021 16:39
כנראה שהוא לא מבין הרבה דברים, הגוי הזה. ואין מה להתגאות בעובדה שהוא סתום. סתומי כל הארץ - סיתמו פיכם!
19
בור ללא תחתית. עד איפה אפשר לרדת?
חרדי | 16-08-2021 16:43
דתיים לאומיים ירדו לגמרי מהפסים
20
כזה יהלום ב''אין עתיד'' .
דרור | 16-08-2021 16:59
נראה לי שיש לא יותר מדי חורים בכיפה. השכל ברח.... אלא פרחים של גוש.
21
הלוואי שיעשו תחבורה...
מתן | 16-08-2021 17:21
הלוואי שיעשו תחבורה ציבורית בשבת. בינתיים יש הרחקה של לבבות היהודים החילוניים מהדת במקום קירוב. חוץ מזה שיהדות היא לא נצרות, אנחנו לא מיסיונרים ולא כופים
טיפש ומתחנף...
נח | 22-08-2021 21:42
טיפש ומתחנף
צודק ...
יולי | 18-08-2021 15:28
צודק
באמת יש...
יוסי | 17-08-2021 8:05
באמת יש בעיה עם זה. יש חרדים שלא משתמשים במה שמנית בכל ימות השבוע ואפילו חשמל .. יש גנרטור למי שזוכה.
החילול לא...
עמית | 16-08-2021 23:57
החילול לא חייב להיות ממלכתי, זה יכול להיות עם חברות פרטיות. חוץ מזה, אם מדברים על חילול בפרהסיה: חברת חשמל, רדיו, טלויזיה, אינטרנט, להמשיך? ישראל היא אכן מדינה יהודית, אבל לא דתית, יש הבדל
יש הגדרה...
יוחאי | 16-08-2021 22:15
יש הגדרה של צדיק ורשע מאוד ברורים. אתה יכול לעשות מעשים טובים ולהקרא רשע.. צדיק ורשע לא נמדד עם אתה מחייך למשהו ברחוב... זה קשור הכל לתורה למצוות למידות ואמונת ה...
לא זכור...
יוסי | 16-08-2021 22:12
לא זכור לי מתיי ראיתי תגובה כלכך טיפשה! להתיר נסיעה בשבת כדי לקרב לבבות? אין שכל בקודקוד... טיפשות. יש סטטוס קוו. ויש בעיה שעם ישראל העם היהודי ייתן היתר לחילול שבת ממלכתי בפרהסיה. עלק באתה לי עם קירוב לבבות. זה עצה שבאה מעמלק.
ידידי היקר,...
מתן | 16-08-2021 21:13
ידידי היקר, אינך מכיר אותי ואיני מכיר אותך. אך בכל זאת אני יודע שאינך רשע, וגם מתן כהנא (שאיני קרוי על שמו אגב) לא רשע, על אף שאני חולק עליו רבות. החלוקה הפשטנית לטוב ולרע וחוסר היכולת להכיל מורכבות ולנסות להבין את האחר שאתה לא מסכים איתו לא מיטיבה עם אף אחד ואף עלולה להזיק. כל טוב לך ולמשפחתך
, ההרחקה היחידה...
SJ | 16-08-2021 18:46
, ההרחקה היחידה של הציבור הכללי היא מהציבור הסרוג, שמתנהג כמו חזיר, שולח את טלפיו קדימה וצועק כשר אני. כדאי לך לבקר בנתיבות עולם בבני ברק, תראה כמה ציבור כללי נמצאים שם שמצאו את האמת.
איך?
עמדין | 16-08-2021 18:16
איך קוראים לך מתן על שמו של מתן כהנא? והרי אסור לקרוא בשם אדם רשע, שנאמר שם רשעים ירקב ,תראה כמה השם של הרשע שעל שמו אתה קרוי משפיע עליך
22
תן לי לנחש...
חיים | 16-08-2021 17:58
תן לי לנחש שאתה גם תומך בלהטבים. ובקרוב בשחיטת חזיר בהתאם לרפורמה של כהנא בכשרות. סתם שאלה. מותר לשכב עם התורה ?
יש להם...
יוסי | 16-08-2021 22:07
יש להם דגל שמזכיר את דור המבול. הדגל שלהם מזכיר להם שלא יהיה יותר מבול ולא יחרב העולם אז אפשר לעשות מה שרוצים.. כמו שהפרעונים חשבו..
23
אוי מה היה לנו
יהודי ציוני אמיתי | 16-08-2021 18:15
חכמים הזהירו מפני תלמידים שמשו כל צרכם. ואגב הוא לא היחיד. האבות המייסדים של הציונות הדתית כמו הרב ריינס והרב מוהליבר לחמו כאריות למען צביון יהודי ככל האפשר למדינת היהודים. ואלו שלא שימשו כל צרכם, עושים הכל כדי להרוס את הצביון היהודי.
24
רשעים ארורים ...
יבגני | 16-08-2021 19:38
רשעים ארורים
25
זה מה שקורה...
עמיחי | 16-08-2021 19:39
זה מה שקורה אין מפלגות חרדיות שישמרו על מדינה יהודית
אמת לאמיתה
אמת ויציב | 16-08-2021 22:10
אמת ויציב. אמת לאמיתה. החרדים שומרים על המסורת
26
פשוט מתבייש שיש...
אמיר | 16-08-2021 19:45
פשוט מתבייש שיש אנשים שמחליטים איך שבא להם בלי להתייעץ ולשמש תלמידי חכמים אמיתיים. מאיפה הוא מביא את המחשבה הזאת? מהרב ליברמן?
27
מבייש את הצבור הדתי הלאומי
אבי | 16-08-2021 21:24
אתה מבייש את הצבור הדתי לאומי!!!! ראינו איך מערכת החנוך בירושלים היתה נראית בהיותו מנהל מינהל חנוך בירושלים הכל היה חוץ מחינוך ילדי ישראל.
28
כן ורצח ממעיט...
חיים | 16-08-2021 21:41
כן ורצח ממעיט תמותה . אידיוט!!!!
29
סרוג? אנחנו לא מבינים...
סרוג? יש עתיד??? | 16-08-2021 23:12
סרוג? אנחנו לא מבינים איך אתה מגדיר עצמך כאדם דתי וחובר למפלגה וממשלה נגד התורה והמצוות שהם החשובות ביותר לעם היהודי עם ישראל, תורת ישראל בארץ ישראל
30
הפירות הרקובים של...
יעקב | 17-08-2021 3:05
הפירות הרקובים של השיטה המזרחיסטית.
31
ככה מתחילים רפורמים...
רפורמי | 17-08-2021 6:10
ככה מתחילים רפורמים
32
עם הארץ גמור...
דור חדש | 17-08-2021 8:14
עם הארץ גמור
33
אפשר להסתדר עם...
יצחק | 17-08-2021 14:30
אפשר להסתדר עם זה אך אי אפשר לתמוך בזה!!
34
תמיד הזהירו מפני...
ליאורה לוי | 17-08-2021 23:46
תמיד הזהירו מפני כיפות סרוגות
35
ערוץ7 וחילןל שבת
מאיר | 18-08-2021 0:02
אינני מבין מה המטרה של ערוץ7 להביא דעה נוראית כזאת אולי גם הערוץ רוצה להכשיר את השרץ
36
אסכם ב-2 מילים;...
זלמן, גטו לודז' | 18-08-2021 7:33
אסכם ב-2 מילים; פאשטונקענע מזרוחניק
ענק ...
משה | 22-08-2021 21:40
ענק
37
אויי ואבויי תחבורה...
אילי | 18-08-2021 8:22
אויי ואבויי תחבורה בשבת זה בדיוק כמו להדליק אש בשבת יותר טוב הבר כנסת הזה יוריד את הכיפה כי הוא חילוני לא דתי מה קרה התפקיד עיוור את החבר כנסת שכח את חוקות בורא עולם .
38
הוא תומך בתחבורה...
ישראל אנגלמן מיתר | 18-08-2021 15:21
הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת כי הוא ידיוט מבייש את הכיפה
39
טור פז תתבייש...
משה | 18-08-2021 23:04
טור פז תתבייש לך מחלל שם שמיים
40
כחבר כנסת שמתעסק...
דוד | 18-08-2021 23:34
כחבר כנסת שמתעסק בענייני יהדות אתה אמור להתייעץ עם רבנים. ואם אתה חושב שהדעה העצמאית שלך בנושאים כאלה מעניינת מישהו, סימן שאתה לא סרוג אלא רפורמי
41
רשע מרושע שבשבת...
אא | 19-08-2021 14:57
רשע מרושע שבשבת תגבה את הלבונה
42
שליחו של הדיקטטור-אימפרטור...
מוטי יהודי | 19-08-2021 17:17
שליחו של הדיקטטור-אימפרטור של יש עתיד...בלאו-הכי התכרסמו שאריות הסטטוס-קוו המפורסם, שבאמצעותו סברנו לבלום קצת את הכפייה החילונית ולשוות טיפה של יהודיות בפרהסיא של המדינה. והנ קם לו הדתי-התורן, המתייפייף כדי שלפיד וקריב יטפחו לו על השכם, וחושף את פרימת מה שנשאר מהכיפה הסרוגה שלו. בטיעון דבילי, אנטי-הלכתי, הוא מרבה את חילול-השבת והמועד, ועוד הוא מתיימר למנות את עצמו למגן-הדתיים... אבסורד. מצא לך נישה אחרת להפגין כמה מקורית היא הפעילות שלך במסגרת החכיות שלך , ולא להכניס את אפך לסוגיות גדולות עליך.
43
ח"כ טור פז
יונתן הגדול | 19-08-2021 19:16
מהו כלי המדידה עימו אתה מודד את מידת חילול השבת ועל פי איזה קריטריון אתה קובע שתחצ בשבת תפחית את החילול? זה נחמד מצידך לתמוך בתחצ בשבת אבל לא מהסיבה שציינת. יש הרבה סיבות טובות יותר שכנראה לא מענייות אותך
44
כל הדתיים במחנה...
יצחק 11 | 19-08-2021 21:30
כל הדתיים במחנה השמאל מה שמעניין אותם זה.שררה ומשכורת מנופחת. כי אין להם עבודה בשוק החופשי.אז הם מוכנים למסור את ארץ ישראל ואת הדת לאוייב...יבוא יום והם ישלמו בבריאות
45
בור ועם הארץ...
אוחנה ציון | 20-08-2021 12:43
בור ועם הארץ שבת וינפש
46
תוצרת גוש עציון...
מישהו | 20-08-2021 14:22
תוצרת גוש עציון אמרנו? כמעט כולם לייטים/רפואיים/בעלי דעות שמאלניות. כול רבניהם
47
כמו כל חברי...
ש | 20-08-2021 14:38
כמו כל חברי ימינה שמאלה סליחה יהירות וטפשות אתה לא אלוהים אל תעשה חשבונות לא מקיימים תחבורה ציבורים כי זה יום מנוחה לאומי המטרה שלכם שלא יהיה דת ונהיה כמו כל העמים טיבי הצליח דרככם מדינת כל לאומיה
48
חבר'ה בלי קללות...
מחשבה בהירה | 20-08-2021 15:22
חבר'ה בלי קללות ונאצות. יכול להתפתח פה ויכוח עניני ומכובד. אף אחד לא ישתכנע מקללות. מתן אתה טועה לחלוטין. הציבור החילוני, לא המסורתי, לא התרחק מהדת בגלל הדתיים, זו טענה הקרובה להיות אנטישמית. גם הם טוענים עד היום שהיהודים אשמים בכך ששונאים אותם. החילוניים לא רוצים לקיים מצוות חד וחלק. לכל היותר, חלק מהם מוכן להריח כמה מאכלים מסורתיים ולהגיד שזאת יהדותו. יבוסס להם. אבל ישנו עקרון החשוב ביותר ביהדות: כל המחלל שבת כאילו כופר בתורה כולה. אין היתרים למחצה לשליש ולרביע בענין שבת, למעט סכנת נפשות. שיהודי עם כיפה יגיד שתחבורה ציבורית בשבת מסייעת למישהו, משהו מאד יסודי השתבש אצלו. אלו שטויות במקרה הטוב, ואי ידיעה בסיסית מה זאת יהדות. קדושת השבת עולה על קדושת יום הכיפורים!!!! ללחום למען חילול שבת??? לא יאמן. זו גם אחת הסיבות שממשלת בנט יהיר תיפול מהר מאד.
49
תחבצ בשבת נועד...
אלי | 21-08-2021 22:55
תחבצ בשבת נועד למטרת חילול שבת. לא לבליינים וכד. אתן דוגמא פשוטה. מכירים את המופעים בקסריה. נסו למצא אוטובוס חזור מהמופעים שם. נקודה חשובה שניה היא שדתיים לא יוכלו למצא תעסוקה בתחום. משרד התחבורה למשל.לא ידרוש מחברות אוטובוס שמבקשות להתמודד על מכרז שלפחות אחוז מסוים מהעובדים יהיו דתיים ?
50
קינלי הוא רפורמי...
יהודה | 22-08-2021 21:10
קינלי הוא רפורמי . ואת התוצאות ניתן לראות בבית ספר שקד אותו הוא ניהל ! 60 אחוז נהיו חילוניים .
51
טור פז גם...
נוני | 23-08-2021 0:00
טור פז גם אתה מהמטורללים מסכן שכמותך.
52
לא שהייני דתי...
427 | 23-08-2021 0:45
לא שהייני דתי אל משהו אומר כאן זה האימא של חילול השבת, הוא איתנו? או שהכיסא יותר חשוב ממוח?
53
יש דברים בסיסיים...
אלה | 23-08-2021 10:34
יש דברים בסיסיים שהחברה הדתית לא מתייחסת אליהם בכלל בדיון. אמונה בלבד לא מקיימת אותנו. מי שמאמין בשמירת שבת יכול להמשיך לעשות את זה בלי הפרעה. אתם לחלוטין מתעלמים מהעובדה שבמדינת ישראל כל אדם בוגר צריך להחזיק ברכב פרטי כדי לבקר משפחה, לטייל ולהתנייד בסופי השבוע. כל חייל שרוצה לנוע בשבת, כל סבתא שרוצה לבקר את נכדיה ולא נוהגת ומחזיקה רכב. צעירים סטודנטים שחיים ולומדים בערים גדולות בהן לא כדאי להחזיק רכב פרטי. כתוצאה מזה, יש המון רכבים פרטיים שמשמשים רק בשבת. וזה יוצר עומס בכבישי הארץ לאורך כל השבוע, ומאפשר לתחבורה ציבורית מנוונת להמשיך להתקיים במקום להתוות דרכים משוכללות וחדשות להתנייד ללא צורך להחזיק רכב פרטי. האויר שאנחנו נושמים, כמות השטחים הירוקים שהולכת ופוחתת, הזלזול בשירות והסטנדרטים בתחבורה הציבורית, הכבישים העמוסים והפקוקים, מוניות השירות המבישות והמאפיוניזיות באופיין שיוצאות מהתחנה המרכזית בתל אביב ומסיעות בשבתות (בתנאים לשירות מביכים ובמחיר מופקע) תיירים, קשישים וצעירים שחיים בערים הגדולות ללא רכב. כיהודיה לא הלכתית, לא מצפה בכלל לאותו נפח תחבורה ציבורית בשבת כמו בימות השבוע. אפשר לעשות הרבה החלטות באשר למנעד של תדירות, נתיבים, מי הנהגים ואיך דואגים שלא נעשית פגיעה ביום המנוחה שלהם. כמו בחיפה, למשל, בה חיים בכבוד והדדיות בריאה, זה לצד זה, ציבורים שונים.
54
חחחחחח ...
מיקי | 23-08-2021 15:09
חחחחחח