מאמצי הכיבוי ימשכו גם בלילה: 2 נעדרים בין המפונים - סרוגים

מאמצי הכיבוי ימשכו גם בלילה: 2 נעדרים בין המפונים

השריפה בהרי ירושלים: היישובים איתנים, רמת רזיאל וכיסלון פונו מתושביהם. הכוחות נערכים ללילה. 2 נעדרים שנותק איתם הקשר. שר הבט"פ בר-לב: "אני מאוד מקווה שזה עניין של ספירה"

מאמצי הכיבוי ימשכו גם בלילה: 2 נעדרים בין המפונים
  השריפה בהרי ירושלים. צילום אריאל קדם רשות הטבע והגנים

השריפה בהרי ירושלים: כ-60 צוותי לוחמי אש נאבקים בשריפת ענק שמשתוללת משעות הצהרים (ראשון) שהחלה מאזור בית מאיר והעשן שלה מכסה את העיר ירושלים. לפני זמן קצר, הוזנקו לוחמים מחטיבת החילוץ ויחידות כבאים של פיקוד העורף, וכן הוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע במשימות כיבוי, פינוי וחילוץ בשריפות בהרי ירושלים. כמו כן, הוקצו מספר כלי טיס למשימות חוזי באיזור.

ממועצת מטה יהודה עדכנו כי 6 יישובים פונו: בית מאיר, כיסלון, רמת רזיאל, גבעת יערים, ההרחבה בשואבה ובית החולים איתנים. המאושפזים מבית החולים איתנים והצוות פונו מהמקום. אך עדיין ישנם 2 נעדרים. בישובים בית מאיר, שורש ושואבה נבלמה האש והיא אינה מסכנת תושבים.

השריפה בהרי ירושלים הלילה (צילום: חיים גולדברג)

כוחות כיבוי ומשטרה נערכים רבים נערכים גם בצובה, עין קובה ועין ראפא וביישוב גבעת יערים שם משתוללת אש חזקה. 12 מטוסי כיבוי ומסוק חוזי פועלים בגזרה ומטילים מעכבי בעירה ויפעלו בשעה הקרובה.

עוד באותו נושא

בנט הורה: כשיש ספק בפינוי תושבים מהשריפה – לפנות


5

בתדרוך לעיתונאים שקיים בשטח השר לביטחון פנים יחד עם מפכ"ל המשטרה ונציב הכבאות הראשית, במפכ"ל והשר לביטחון פנים ציינו שיש שני נעדרים בין התושבים ומאושפזי בית החולים איתנים שפונו. בר-לב: "לשמחתנו הצלחנו לפנות את כל התושבים מהיישובים שבסכנה, אין נפגעים למעט שני נעדרים שאני מאוד מקווה שהם ימצאו וזה עניין של ספירה. מי שחושב שהסיפור נגמר הוא עוד לא נגמר, המאבק כאן יהיה עד שכל גיץ יכבה".

המפכ"ל קובי שבתאי: "היו מספר קבוצות מטיילים שחולצו על ידי שוטרים ויחידות חילוץ, ההיערכות שלנו לקראת הלילה, יש לנו גם סיוע מחיל האוויר ואנחנו נערכים להמשך, יש את הסוגיה של הנעדרים יש את בית החולים שפונה ואנחנו צריכים לראות מתי מאפשר להחזיר את האנשים".

בנט הורה: כשיש ספק בפינוי תושבים מהשריפה – לפנות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערכת מצב בעניין השריפה בהרי ירושלים. בהערכת מצב הוא ביקש להדגיש לכוחות הפועלים בשטח כי יש לנקוט משנה זהירות מוגבר, והוסיף, כי "אם יש ספק, אין ספק. בכל ספק שעולה לגבי הצורך בפינוי – יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם".

ראש הממשלה ציין, כי משרד הביטחון וצה"ל יסייעו לכוחות הכיבוי וההצלה במאמציהם בהתאם לצורך וללא הגבלה. בנוסף הוא הנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לוודא, כי צרכיהם של המטופלים שפונו מבית החולים הפסיכיאטרי 'איתנים' נענים כראוי ובאופן מלא ע"י גורמי הבריאות.

עוד הנחה ראש הממשלה לעדכנו בהקדם במידה ועולה צורך בגיוס סיוע אווירי לכיבוי השריפה ממדינות אחרות. בדיון השתתפו: השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, מפקד מחוז ירושלים ובכירים נוספים.

נפתחו מוקדי קליטה

בהודעה ששגרו במועצת מטה יהודה נאמר: "פתחנו 3 מרכזי קליטה – במרכז יד חריף (בצרעה), בית ספר עין כרם ובחדר האוכל בקרית ענבים.צירים חסומים -כביש 395 לשני הכיוונים מצומת אשתאול עד צומת כרם. בישובים בית מאיר, שורש, שואבה וכיסלון נבלמה האש והיא אינה מסכנת תושבים. ביישוב גבעת יערים ורמת רזיאל עדיין אין שליטה על האש.

בעקבות הרוח החזקה יש קושי להשתלט על האש. חפ"ק החירום של המועצה פרוס בשטח ונותן מענה יחד עם כל כוחות הביטחוןדוברות מטה יהודה

(צילום: חיים גולדברג)

מכבאות והצלה נמסר: "האש ברמת רזיאל וכסלון מוכלת ואינה מהווה איום . האש בגבעת יערים עוצמתית ומתפשטת לכיוון הר איתן צובה. 6 מטוסי כיבוי פועלים כרגע כרגע לבלימת התפשטות האש בגבעת יערים".

ראש הממשלה קטע מוקדם יותר את דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, ומקיים כעת התייעצות בעניין השריפה בהרי ירושלים.

לאחר ההתייעצות, תתכנס הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

השר לביטחון פנים עמר בר -לב הגיע לפני דקות אחדות לחפ"ק בשורש ומקבל עדכון מצב מנציב כבאות והצלה דדי שמחי ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן.

שר הביטחון גנץ, בתיאום עם הרמטכ"ל כוכבי, הורה להעמיד באופן מיידי אמצעי חוזי, כוחות חילוץ מוסקים, וכן כבאיות וכוחות הצלה המתמחים בפינוי של פיקוד העורף, בכדי לסייע בהתמודדות עם השריפה בהרי ירושלים. הכוחות בדרכם לשטח לפעול ולהגיש כל סיוע שיידרש.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שוחח טלפונית עם ראש מועצת מטה יהודה, ניב ויזל והציע כל עזרה שתידרש על כל המשתמע. "עיריית ירושלים עומדת ומוכנה לסייע לכם בכל צורך וככל שידרש" אמר ליאון לויזל.

בנוסף, נציג עיריית ירושלים נמצא בחפ"ק שהוקם בשורש ויעניק סיוע לתושבים המפונים. צוותי העירייה עומדים בקשר עם מקבילהם במטה יהודה ונכונים לסייע בכל נקודת זמן שתידרש.

המועצה המקומית קריית יערים קלטה אליה משפחות שפונו מהישוב בית מאיר בשל השריפה שמשתוללת באזור וערוכה לקלוט משפחות נוספות. ראש המועצה יצחק רביץ מסר: "קריית יערים פותחת את שעריה – ובעיקר את ליבה, עבור המשפחות, ותשמח לקבל אליה כל תושב מהאזור שיזדקק לבית חם ולהגנה".

(צילום: דוברות המשטרה)

צוותי מגן דוד אדום בגזרת ירושלים שפועלים בשיתוף פעולה מלא עם כלל כוחות הביטחון, מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי של השריפה בהרי ירושלים וערוכים בכוננות גבוהה להעניק טיפול רפואי לכל דורש. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו עד כה טיפול רפואי ל- 3 נפגעים קל משאיפת עשן, שבשלב זה לא נזקקים לפינוי לבית חולים.

(צילום: עמנואל גרסטל)

 

(צילום: חיים גולדברג)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אש
סמי הכבאי | 15-08-2021 19:31
ביום שיתפסו את המציתים המחבלים, יחסלו אותם ואת משפחותיהם יגרשו לגבול סוריה, תראו שפתאום השרב לא ידליק הצתות כל היום
2
אש אש מדורה
ירדן | 15-08-2021 20:18
דווקא כשיש להם נציגות בממשלה. דווקא כשיש להם נציגות בועדת חוץ ובטחון. דווקא כשהם מקבלים תקציבי עתק שמעולם לא קיבלו. דווקא עכשיו דואגים ערבים אזרחי ישראל להזכיר לנו שהמטרות שלהם שונות בתכלית משלנו ומבצעים את פיגוע ההצתות הגדול ביותר בהיסטוריה של המדינה היהודית. תשח עוד כאן!!
3
שרפה אחים שרפה
מירית | 15-08-2021 20:43
ראשוני: בנט נצפה יושב בלשכתו, מביט בשריפה ומנגן בנבל
אתה
אחד העם | 16-08-2021 0:37
אתה יהודה המכבי או יהודה איש קריות?
צריך ללכוד...
יהודה המכבי | 15-08-2021 22:27
צריך ללכוד את הביביסטים שפוגעים בממשלה החוקית הנבחרת של ישראל (נבחרה ברוב חברי הכנסת) ולשים את המסיתים הבוגדים מאחורי סורג ובריח.
4
לא יאומן
בן גיגי | 16-08-2021 0:33
לא יאומן ,הכיפות הסרוגות נתנו לחמאס ודעאש את כל הנגב בתוספת קרוב ל100 מיליארד שקל , והם בתמורה שורפים את הרי ירושלים, מי האמין לאן יתדרדרו חסידי הרב קוק שהשבוע חל יום פטירתו ,אלו שנשאו על דגלם כל השנים את מצוות יישוב הארץ ,ללמדך שבלי מחויבות לעמל התורה אין כלום