שרת הפנים איילת שקד מגיבה לפרסום של עיתונאי 'מעריב', קלמן ליבסקינד, ביום שישי האחרון בעניין תקציב החמ"ד. במסגרת טורו השבועי כתב ליבסקינד כי בניגוד להצהרת בנט  לאחר אישור התקציב בממשלה, תקציב החמ"ד לא הוכנס לבסיס התקציב.

בפוסט ארוך שפרסמה בתגובה לליבסקינד, כתבה שקד כי הוא יווכח לדעת בסוף החודש כי טענותיו שגויות וכי תקציב החמ"ד הוכנס לבסיס התקציב.

הפוסט המלא של איילת שקד

ביום שישי, פרסם קלמן ליבסקינד כתבה ובה הוא טען שעבדנו על הציבור בעניין התקציב, ולא אמרנו אמת בנושא החמ"ד וההתיישבות.

הטענה ראשונה שלו הייתה שבניגוד למה שימינה טענה, שהכניסה את הכסף הקואליציוני של החמ"ד לבסיס התקציב, במציאות זה לא קרה.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

איילת שקד באולפן סרוגים. ארכיון

אז בעניין החמ"ד אגיד את הדבר הפשוט. ב-30.08 יתפרסם ספר התקציב שיונח בכנסת. שם ניתן יהיה לראות אם הכסף בבסיס התקציב.

טענה נוספת שלו, שלא הגדלתי את תקציבי יו"ש של משרד הפנים אלא שמרתי עליהם כפי שהם. ובכן, יש גידול משמעותי וגם דברים שלא נעשו מעולם.

לפניכם כל הפרטים,תשפטו בעצמכם:

הסיכום התקציבי שנחתם מול משרד האוצר היה ייחודי ומשמעותי ברמות חסרות תקדים.

– בפעם הראשונה, רשויות יהודה ושומרון היו חלק מהסיכום התקציבי ובפרק מיוחד. הסיכום התקציבי הוא מסמך מקצועי, ולא פוליטי. העמדת פרק מיוחד לתקציבי יהודה ושומרון מציפה את הצרכים הביטחוניים ואת הצרכים הייחודיים של רשויות יהודה ושומרון כאתגר לאומי, כצורך מקצועי, עם מענה תקציבי.

בנוסף, ובהשוואה לשנת 2020, מפלגת ימינה הגדילה משמעותית את הכספים הקואליציוניים דרך משרד הפנים, לטובת רשויות יהודה ושומרון.

– בפעם הראשונה, יועמדו תקציבים לרשויות יהודה ושומרון מהיום הראשון והן לא יצטרכו לחכות לימים האחרונים של השנה על מנת לדעת מה התקציב שעומד לרשותם. זהו צורך קריטי להתנהלות אחראית של הרשות המקומית ולמתן שירותים לתושב מהיום הראשון.

– בפעם הראשונה, משרד הפנים העמיד תוספת תקציבית מטעמו לטובת מענקים לרשויות יהודה ושומרון, וזאת מעבר לתקציבים שהתקבלו כתוספתיים – תוספת של 30 מלש"ח בשנת 2021 ו-30 מלש"ח בשנת 2022.

– בפעם הראשונה, תקציב הבסיס של הוועד המקומי בחברון גדל ובפעם הראשונה, הועמד לוועד תקציב פיתוח ייעודי. בשנים שעברו, תקציב הבסיס של הוועד המקומי קוצץ בכ-30% (מ-2.5 מלש"ח ל-1.6 מלש"ח). בסיכום התקציבי העמדנו לוועד המקומי בסיס של 4 מלש"ח—עלייה של 250% מתקציבו בשנה הקודמת. סך זה יכול אף לעלות בהמשך השנה. תקציב הפיתוח, שלא היה כמותו, יאפשר לוועד המקומי סך של חצי מיליון שקל לפעולות הפיתוח הנדרשות על-ידי הוועד.

– בפעם הראשונה, הוגדר תקציב לפיתוח כלכלי לרשויות יהודה ושומרון וזאת לאחר משא ומתן מול משרד האוצר. אכן, בית״ר עלית ומודיעין עלית זכו לתקציב של כ-30 מלש"ח, אך זאת, מתוך הקצאה של 330 מלש"ח לתכניות פיתוח כלכלי לרשויות המקומיות. בסיכום התקציבי, ייעדנו בשלב הזה 50 מלש"ח רק לרשויות יהודה ושומרון. לא היה כזה דבר עד הסיכום התקציבי הנוכחי.

משנת 2014 ועד 2020 הייתה ירידה מתמדת של התקציבים הייעודים לרשויות יהודה ושומרון. מכ-125 מלש"ח בשנת 2014 לכ-90 מלש"ח בשנת 2020. (חלק מהירידה נבעה מתוך סיכום תקציבי מ-2015 שהגדיר מתווה פוחת של תקציבים בנושא ההתיישבות הצעירה לרשויות יהודה ושומרון. זאת, בתיאום עם נציגי הרשויות).

לשנים 2021 ו-2022, משרד הפנים התחייב להעמיד 125 מלש"ח לטובת רשויות יהודה ושומרון (100 שוטף, 25 פיתוח). זהו המענק הגבוה ביותר בעשור האחרון.

וזו רק ההתחלה.