גאווה ישראלית: 3 אוניברסיטאות בצמרת העולמית - סרוגים

גאווה ישראלית: 3 אוניברסיטאות בצמרת העולמית

האוניברסיטה העברית, מכון וויצמן והטכניון, דורגו בדירוג שנגחאי היוקרתי בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם. נשיא העברית: "אנו גאים בהכרה בתור אחת מהמובילות בעולם, והמובילה בישראל"

גאווה ישראלית: 3 אוניברסיטאות בצמרת העולמית
  האוניברסיטה העברית (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

לראשונה מאז 2013, שלושה מוסדות אקדמיים ישראלים נמצאים בדירוג שנגחאי של 100 האוניברסיטאות הכי טובות בעולם.

על פי הדירוג, האוניברסיטה הישראלית שמדורגת הכי גבוה היא האוניברסיטה העברית בירושלים, שנמצאת במקום ה-90 עם ניקוד של 26.7. במקום ה-92 מדורג מכון ויצמן עם ניקוד של 26.5, ובמקום ה-94 מדורג הטכניון עם ציון של 26.4.

עוד באותו נושא

מומחי האונ' העברית: בלי הגבלות – הקורונה לא תיעצר


5

הישגים מרשימים אלו מגיעים לאחר עשור של הידרדרות בדירוגים הבינלאומיים, ולאחר שבשנתיים האחרונות היה רק מוסד ישראלי אחד בין 100 הראשונים.

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, מסר בתגובה: "אנחנו גאים השנה שהאוניברסיטה העברית זוכה להכרה בתור אחת מ-100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, ולאוניברסיטה המובילה בישראל וכן ששלושה מוסדות ישראליים נמצאים בין 100 האוניברסיטאות הראשונות".

בצורה לא מפתיעה, האוניברסיטאות המדורגות בשלושת המקומות הראשונים הן הארוורד וסטנדפורט האמריקאיות, ואוניברסיטת קיימברידג' היוקרתית בבריטניה.

דירוג שנגחאי נעשה בהתאם לנוסחה המשקללת מספר זוכי פרסי נובל, פרסומים של אנשי סגל בירחונים מדעיים וביצועים אקדמיים של המוסד בממוצע לנפש. הדירוג ספג גם ביקורת, כאשר בין היתר נטען שהוא מייחס משקל רב מדי לפרס נובל, אף שהזוכים בפרסים אלה משקפים רק חלק קטן מאוד מתוך כלל פעילות האוניברסיטה, ושקריטריונים אלה מתעלמים מהפקולטות שאינן שותפות לפרסים אלה, כגון מדעי הרוח והחברה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה מה שיצר...
Xxxxx | 15-08-2021 22:04
זה מה שיצר שלטון נתניהו במשך 12 שנים. הצלחות בדירוג אונברסיטאות. מדליות בספורט. מדליות למחוננים צעירים. פחות קורבנות מפיגועים. פנסיונרים עם לפחות 2 דירות. 0 מתים מקורונה. ואתם יללתם והפגנתם שנתניהו הורס את המדינה. המלכתם ראש ממשלה שרלטן.