מחכים לאסון? בזיון לאומי ומחדל בטיחותי בגשר המוגרבים

מחכים לאסון? בזיון לאומי ומחדל בטיחותי בגשר המוגרבים

מה מסתירה הקרן למורשת הכותל מהציבור? תשובת המדינה בנוגע לסכנה מגשר המוגרבים היא זלזול בתוצאות הטרגיות של אסון מירון, פשיטת רגל של הכבוד הלאומי, של החוק ושל הבטיחות

author-image
לא למדנו ממירון: מחכים לאסון בגשר המוגרבים?
  שער המוגרבים (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)תמונת כותבת (קרדיט: עיריית ירושלים)

מכרז קבלנים להחלפת קורות עצים בגשר המוגרבים המסוכן הוגדר כמסווג וסודי וכל הקבלנים שהתמודדו בו נדרשו לחתום על סודיות. מדוע נדרשת סודיות למכרז קבלנים להחלפת קורות עצים? והאם הגשר הזמני הוא חוקי?

לפי דו"ח מבקרת עירית ירושלים האמונה על הפיקוח בשטח גשר המוגרבים, הגשר הזמני  הנוכחי לא חוקי ואינו נכלל מתוכניות בניין העיר. ההיתר ניתן שלא כדין וישנו אף חשש למרמה בהליכי בנייתו. ולכן כאשר רוצים להחליף עצים בגשר הזמני הדבר אינו חוקי, וזאת מכיוון שאין היתר מכח תב"ע לגשר הזמני.

מעבר לחוקיות הגשר ואיסור ביצוע העבודות בו לפי חוק התכנון והבנייה, הקרן למורשת הכותל היא האמונה על בטיחות המתפללות בעזרת הנשים ורב הכותל הוא גם האחראי על המקומות הקדושים ברחבי הארץ. די להיזכר באסון מירון כדי להבין את גודל הסכנה בטמונה בגשר הנוטה לקרוס מעל אלפי מתפללות בייחוד בתקופה זו של חודש הסליחות  ולקראת חגי תשרי.

עוד באותו נושא

רב הכותל הוא בין העדים שזומנו לחקירת אסון מירון

בימים אלה מתנהלת עתירה של רבניות בבג"ץ ותשובת הממשלה בנושא טרם הגיע  מאז יוני השנה, בכל פעם מבקשים נציגי ראש הממשלה לדחות את התשובה,  אבל אם הגשר יקרוס התשובה לא תהיה בעלת משמעות.

האבסורד הגדול מכולם הוא תשובתה של הקרן למורשת הכותל לבג"ץ שבתשובה זו היא קובעת שטענת העותרות על הסכנה, נכונה גם אם יוחלפו העצים מכיוון שהעצים הללו ימוקמו מעל עזרת הנשים ודינם להירקב מגשמים בחורף  ולהיסדק מיובש בקיץ.

האבסורד זועק לשמיים יותר כאשר אנחנו יודעים שישנה תב"ע שהגישה העיריה לבניית גשר קבוע בנתיב בנייה סמוך שלא עובר כמובן מעל עזרת הנשים בכותל.

בנוסף לאמור כאן, אני חשה שתשובת המדינה לבג"ץ היא זלזול בתוצאות הטרגיות של אסון מירון. במירון  בג"ץ ידע על הבעיה והחליט לגבות את המדינה ולהותיר את המצב שם מופקר. אני מקווה שהפעם בג"ץ יורה למשרד ראש הממשלה ולקרן להגיש בקשה להיתר בניה לגשר הקבוע ובכך לסיים את הסאגה המסוכנת הזו.

אם חמאס  בגיבוי מדיני איסלאמי מאיימים על הפרת הסטטוס קוו באם יבנה הגשר הקבוע והבטיחותי אזי שיש כאן טרור מדיני נגד מדינת ישראל והאינטרסים שלה למתן ביטחון אישי לכל אזרחית ואזרח במדינה. תשובת המדינה היא פשיטת רגל של הכבוד הלאומי, של החוק ושל הבטיחות. כתבתי מכתב לראש הממשלה בנושא וטרם נעניתי, למרות שעבר כבר כמעט חודש. תרבות ה-"יהיה בסדר" לא הוכיחה את עצמה מעולם ובמירון היא הובילה להרג מיותר של 42 אזרחים בנסיבות הדומות לסוגית הגשר.

הכותבת היא משנה לראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק התיירות בעיר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 15-08-2021 6:22
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף