היסטוריה: לפיד חנך את נציגות ישראל במרוקו - סרוגים

היסטוריה: לפיד חנך את נציגות ישראל במרוקו

במעמד היסטורי, שר החוץ יאיר לפיד, חנך את הנציגות הישראלית בבירת מרוקו. ראש הנציגות הישראלי קבע מזוזה בפתח הנציגות. הנשיא הרצוג למלך: "אודה להזדמנות להיפגש עמך בעתיד הקרוב"

היסטוריה: לפיד חנך את נציגות ישראל במרוקו
  (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

שר החוץ יאיר לפיד חנך הבוקר את הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו, במעמד סגן שר החוץ המרוקאי, מוחסין ג׳זולי.

עוד באותו נושא

לפיד במרוקו: מלחמה היא לא מה שאנו רוצים לילדינו


4

במהלך הטקס גזרו השרים את הסרט, חשפו את הלוט וראש הנציגות הישראלי דוד גוברין קבע מזוזה בפתח הנציגות.

(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

בתוך כך, במסגרת ביקורו של שר החוץ לפיד במדינה, ובמהלך פגישה עם מקבילו, שר החוץ של מרוקו בוריטה, העביר לפיד אגרת חתומה מטעם נשיא המדינה יצחק הרצוג, למלך מרוקו.

הרצוג כתב כי "הרשה לי להביע את הערכתינו הכנה על ההחלטה לכינון היחסים הדיפלומטיים המלאים והידידותיים בין מדינת ישראל לממלכת מרוקו. אנו מחויבים להעמיקם ולחזקם, ומקווים כי עוד יתרחבו וישגשגו בעתיד. עמינו חולקים קשר היסטורי ארוך, ואני מעריך את מחויבות הממלכה לשמירת בטחון היהודים בארצך לאורך השנים. המחויבות הארוכה לאורך הדורות אשר החלה עם אבותיך הינה סימן לסולידריות. אני מעריץ את התרומה המשמעותית של הוד מעלתו לטובת הפיוס הישראלי-הערבי באזורנו".

"אני מעריך רבות את שיתוף הפעולה בין ממלכת מרוקו למדינת ישראל בתחומי דיפלומטיה, בטחון, כלכלה, תרבות, תיירות, בריאות ובחקלאות", המשיך הרצוג. "אנו מקווים להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בשנים הקרובות לרווחת עמינו. אדגיש בנוסף את תרומתה החשובה של הקהילה היהודית בממלכת מרוקו ליהודי העולם ולמדינת ישראל".

הרצוג הזמין את המלך להיפגש עמו: "הוד מעלתך, אודה להזדמנות להיפגש עמך בעתיד הקרוב. אנא קבל את ברכותיי לכל משפחת המלוכה ולכל העם בממלכת מרוקו לרגל האירוע המשמח".

אתמול (רביעי) בהצהרה רשמית לאחר הפגישה עם בוריטה אמר לפיד כי היחסים שנרקמים בין המדינות צפויים לעבוד לטובת דורות העתיד, ויצא נגד רוחות המלחמה במזרח התיכון.

"יהודים חיו במרוקו כמעט אלפיים שנה", אמר לפיד. "רוב השניםורוב התקופותהיהודים חיו פה בשלוםהשלום והחברות העתיקה הזומוחזרת בידי אנשים שיודעים לחשוב מחדש על סכסוכים ישניםבראש ובראשונהבידי הוד רוממותו המלך מוחמד השישיבידי החזון והאומץ שלואנחנו אסירי תודה לו".

(צילום: שלומי אמסלם, לע"ם)

"המציאות אינה נתוןהמציאות היא בחירה שאנחנו עושים", המשיך לפיד. "יותר מדי שנים נתנו לאנשים אחרים לבחור בשבילנו את דרך המלחמההיום אנחנו לוקחים את גורלנו בידינו ובוחרים בדרך השלום. מה יצא לנו מכל השנים שבהן היחסים בין שתי האומות העתיקות והגאות שלנו היו מנותקיםשום דברמה יצא לאזרחים שלנו מזהשום דברהיום אנחנו משנים את זה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אני מקוה שאת...
בני | 12-08-2021 15:38
אני מקוה שאת השגריר. תמנה את בן הכלבה מאיר הנכה היפוך אותיות כהן,האנס בן של זבל ארור השאיר נשים נשואות שאנס אותן גרושות,טימא אותן,השאיר בחורות פנויות ללא אפשרות להינשא,ביגלל המעשים המתועבים שלו,וכל הזמן הזבל הזה היסתתר מאחורי הצורר ימח שמו לפיד שם רשעים ארורים ירקב, עם ליהי הלסבית וכל הילדים שלו,מה שחשוב להסתיר אנס מאחורי הגב,וכל זה היה אצל דיין אילנה המפגרת,עשתה כתבה וקיבלה איומים להפסיק ואז נדם קולה של המתועבת,כולם מושחתים ארורים,בראשם הזבל הנכה מדימונה,