הרשימה המשותפת: ממשלת בנט מרצ ורע״ם מעמיקה את הכיבוש

הרשימה המשותפת: ממשלת בנט מרצ ורע״ם מעמיקה את הכיבוש

לאחר ההודעה על אישורי הבנייה ליישובי ביו"ש, הרשימה המשותפת תוקפת את הממשלה וממקדת את האש לכיוון מרצ ורע"מ: "הן חלק מתהליכי הנישול והעמקת הכיבוש"

המשותפת: בנט-מרצ-רע״ם מעמיקים את הכיבוש
  (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר ההודעה אמר כי יאושרו 2,200 יח"ד ביישובי יהודה ושומרון, זאת לצד 1,000 יח"ד של פלסטינים בשטחי C, תוקפים ברשימה המשותפת את ההחלטה.

"ההודעה על אישור אלפי יחידות דיור חדשות בשטחים הכבושים ותחילת עבודות ההפקעה באל-חרם אל-איברהימי מצטרפות לאינספור מקרים של אלימות מתנחלים וצבא כלפי פלסטינים בשטחים ומוכיחים – אין חדש תחת השמש."

ראשי הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

"ממשלת מנכ״ל מועצת יש״ע בנט מחויבת בראש ובראשונה למתנחלים ולרווחתם. היא בונה אלפי יחידות דיור בהתנחלויות – כאשר כל דירה ודירה מעמיקות את פשע המלחמה שהוא הכיבוש. היא מפקיעה שטחים באתר הקדוש בחברון ומסלימה את המצב באזור – למען הקלת הגישה של המתנחלים לאתר. אין פה שום ״סטטוס קוו״ מדיני – אלא המשך מגמת הנישול שבסופה סיפוח."

"המחאות הרפות של מרצ לצד שתיקתן של רע״ם ומפלגת העבודה מוכיחות שהן חלק מתהליכי הנישול והעמקת הכיבוש. המשותפת תמשיך להיות הקול היחידי שעומד באופן עקרוני לצד העם הפלסטיני ולמען סיום הכיבוש."

עוד באותו נושא

ראשי מועצת יש"ע מול לשכת רה"מ: חציית קו אדום


10

אישורי בנייה ליהודים וערבים

אתמול פורסם כי ישראל אישרה לרשות הפלסטינית בנייה של כ-1,000 יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון.

הבנייה הפלסטינית המתוכננת תהיה בכפרים מעצרה ליד בית לחם (150 יחידות דיור), ביר אל-באשא ליד ג'נין (270 יח"ד), חירבת עאבא ליד ג'נין (160 יח"ד), אל-מסקופה באזור ג'נין (233 יח"ד) וחירבת זכריא – בין אלון שבות לגוש עציון (50 יח"ד).

ובנוסף לכך, פורסם סדר יום לוועדת תכנון עליונה במנהל האזרחי, שתתכנס בשבוע הבא, בה יאושרו מעל 2,000 יחידות דיור בהתיישבות היהודית.

המועצה מתכנסת בפעם הראשונה זה כשבעה חודשים.

עוד באותו נושא

סמוטריץ: בנט עושה מסחרה פוליטית מישובי יו"ש


10

מוקדם יותר תקף יו"ר מועצת יש"ע את הממשלה על התניית אישורי הבנייה לשתי האוכלוסיות: "במציאות הזאת שהממשלה יוצרת קורלציה בין היתרי בנייה לטבעות לפלסטינים בשטחי C, מבחינתו זו משאווה שאנו לא יכולים לעבור עליה לסדר היום. זו חציית קו אדום."

"אנו מתנגדים התנגדות מוחלטת למתן טבעות לפלסטינים לפורעי חוק אלה ששנים המנהל האזרחי לא טרח ולא נקף אצבע להרוס את בתיהם. זה פרס לאותם פורעי חוק וזה מסר שעובר לפלסטינים שאם תבנו בשטחי C נכשיר לכם. אנו לא יכולים לעבור על כך על סדר היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו