ח"כ ממרצ: מוכנים לפשרות אבל לא על דבר כזה - סרוגים

ח"כ ממרצ: מוכנים לפשרות אבל לא על דבר כזה

חבר הכנסת מוסי תוקף את ההחלטה של הממשלה בה הוא חבר לאישור הבנייה בהתיישבות, ואומר כי אמנם הם מוכנים לפשרות, אך לא על דברים כאלה

ח"כ ממרצ: מוכנים לפשרות אבל לא על דבר כזה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

במרצ ממשיכים לתקוף את הממשלה בה הם חברים בעקבות אישור הבנייה של 2000 יחידות דיור בהתיישבות, ואומרים כי הם לא מתכוונים להתפשר על מהמלך מהסוג הזה.

עוד באותו נושא

המשבר הקואליציוני הבא? | צעד מסוכן ומנוגד להסכמות


68

אחרי המכתב ששיגרו חברי המפלגה לשר הבטחון בני גנץ, בו דרשו ממנו להפעיל את סמכותו ולבטל את האישור, חבר הכנסת מוסי רז אומר הבוקר, כי אמנם המפלגה מבינה את הרכב הממשלה ואת הצורך לפשרות, אך על דבר כזה הם לא מוכנים להתפשר.

"האישור הזה מסוכן משום שההתנחלויות מסוכנות ובלתי מוסריות", אמר רז בראיון ל'כאן רשת ב'. לדבריו: "סוכם שהממשלה תעשה דברים מוסכמים, אבל אני מעדיף את הממשלה הזו. אנחנו מוכנים לפשרות, אבל לא על דבר כזה. אנסה לשנות זאת".

כאמור, במפלגת מרצ שיגרו מכתב חריף לגנץ בו הם מגדירים את ההחלטה "צעד מסוכן" שעלול להיתפס כהתרסה בקרב גורמים בקהילה הבינלאומית.

על המכתב חתומים כל חברי המפלגה, ביניהם: שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת ההגנה והסביבה תמר זנדברג, השר לשיתוף פעולה אזורי עיווסאי פריג', חברת הכנסת מיכל רוזין, חבר הכנסת מוסי רז, חברת הכנסת גבי לסקי וחבר הכנסת עלי סלאלחה.

עוד באותו נושא

בצעד חריג: גנץ אישר כ-1,000 יח"ד לפלסטינים


32

במכתב כתבו חברי מרצ, בין היתר, כי "זהו צעד מסוכן שעלול להעמיק את הסכסוך ולהציב מכשולים בפני האפשרות להשגת הסדר קבע בר-קיימא עם הפלסטינים". לדבריהם: "בנייה בהתנחלויות בזמנים הרגישים תתפרש כמעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית".

חברי מרצ הזכירו לגנץ כי "בבסיס הממשלה החדשה עומד העיקרון של עבודה בהסכמה, תוך חתירה מתמדת למציאת הבנות משותפות, וצעד זה של אישור הבניה בהתנחלות אין הוא עולה בקנה אחד עם עיקרון ההסכמה בין הצדדים".

אנשי השמאל הוסיפו כי "אנו קוראים לך להשתמש בסמכותך ולהודיע למועצת התכנון העליונה שאין בכוונתך לאשר תוכניות בניה בהתנחלויות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
פוסט ציונים על ההגה
ממששת | 12-08-2021 10:25
ישמעל, תחילה
2
כהנא וליברמן יפצו אתכם עם חוקים אנטי חרדיים
פיצוי | 12-08-2021 12:20
הרי זה מה שחשוב. כל השאר, קורונה איראן וכו' פטפוטים לעיתונות
3
לא יעזור לכם...
איפה הצדק | 13-08-2021 3:29
לא יעזור לכם זו מדינת ישראל ולא מדינת פלסטין נתתם אישור בניה בשטח c לערבים בקיצר שטח של המדינה נתתם אישור בניה תתביישו וליהודים אתם מתכחשים מה אתם חושבים רק תל אביב מי אתם בכלל חצוםים אתם עם חמש המנדטים שלכם רוצים לקבוע לא נוח לכם לכו הביתה אל תשבו על הכסא ותחליטו לנו אין חעם אמונה בכם מכרתם לנו את המדינה לעבאס תתביישו מכרתם את המדינה למחבלים שרוצים להשמיד אותנן איפנ הכבוד שלכם.
ממשלת לפיד...
קורקובסקי דניאלה | 18-08-2021 18:40
ממשלת לפיד בנט זו ממשלתפלשתינאית לכל דבר יש לשאוף להחזרת יוש בהקדם כמו באפגניסטן ביידן שואף להשמדת העם היהודי .נתניהו תשאר בחופשה
4
מלכות הרשעה מהרה...
ממשלת הסתומים | 13-08-2021 9:51
מלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכנים במהרה בימינו
5
אל תתפשרו, לא,...
בר בר | 17-08-2021 8:57
אל תתפשרו, לא, זאת ממשלת מתנחלים שמנצלים אותכם. אל תשתפו פעולה עם המתנחלים ????
6
בנט לפיד זו...
דני ווקשי | 18-08-2021 18:43
בנט לפיד זו ממשלת עראפת.יימח שמו קמה כנופייה של שונאי ישראל יש לזרוק אותם למיזבלה