הגבלות קורונה חדשות? הח"כים מודים: "בלתי אפשרי ליישם ולאכוף"

הגבלות קורונה חדשות? הח"כים מודים: "בלתי אפשרי ליישם ולאכוף"

למרות שהוועדה אישרה את הנחיות קורונה חדשות, חברי הכנסת ביקרו את חוסר הבהירות של ההגדרות החדשות: "אין שום דרך לאכוף את הדבר הזה. מה, תציבו מצלמות בתוך הבתים?"

גם הח"כים מודים: "בלתי אפשרי ליישם ולאכוף"
  (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

ועדת העבודה והרווחה דנה הבוקר בהגבלות קורונה החדשות שביקשה הממשלה ליישם, המחייב עטית מסיכה בהתקהלויות של מעל 100 איש בשטח פתוח וכן בידוד למחוסן או מחלים שנמצא במגע סמוך לחולה קורונה קטין או חסר ישע.

הוועדה אמנם אישרה את הצו החדש אך החליטה להגביל זאת רק לחודש ימים (עד 12 בספטמבר) תוך שהיא מבקרת את ההנחיות החדשות.

לדברי גורמים בוועדה, הצו אושר מתוך אחריות למצב התחלואה ולכן הוא הוגבל משמעותית ממה שמשרד הבריאות דרש. לדבריהם, אם שוב יגיע צו בצורה כזו – הוא לא יאושר.

חברי הוועדה בראשות ח"כ אפרת רייטן טענו כי ההגדרות לא ברורות: "הממשלה מטילה עוד ועוד מגבלות והכל סביב המטרה הזו, אבל עולות מזה כל מיני שאלות. לדוגמא – לא מוגדרים פרמטרים ברורים להתקהלות בשטח פתוח."

"מה קורה אם בתחנת אוטובוס עומדים 100 איש, או לחילופין באצטדיון כדורגל שלם מפוזרים 100 אנשים? האם זו התקהלות? וגם אם כן, למה 100 מחוסנים שנכנסים למתחם המותנה בהצגת תו ירוק ובו כן יש אפשרות לשמור מרחק צריכים לעטות מסיכה?"

צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

במענה לכך אמרה אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות: "קשה להגדיר את זה כי במקום כמו מסיבה פתוחה בפארק אין לנו סדרן שבודק את מידת המרחק בין האנשים ואם אין לנו איך להבטיח שמירה על מרחק אישי זה לא ניתן ליישום בפועל. חובת עטית מסכה לא מטילה שום הגבלה על המשק, היא אמנם לא נוחה ברמת הפרט אבל זו הגבלה קלה ומידתית".

עוד באותו נושא

לקראת סגר: מספר חולי הקורונה לא נעצר

"תציבו מצלמות בתוך הבתים?"

עוד אושר סוגיית הבידוד גם למחלים ומחוסן שהיה במגע עם קטין.

גם פה יו"ר הוועדה רייטן טוענת כי בלתי אפשרי לאכוף את ההנחיה, זאת למרות שהיא אישרה אותם: "אין שום דרך לאכוף את הדבר הזה, האם הילד נמצא בחדר או לא, מה, תציבו מצלמות בתוך הבתים? גם ההגדרה של גיל בעייתית, לא מדובר באינדיקציה שבהכרח מעידה על מידת הצורך של הילד במגע הדוק עם ההורה, זה יוצר בעיות בפרשנות ויישום של הצו".

ח"כ מיכל רוזין הצטרפה לדברים ואמרה: "המטרה של כולנו היא שיתחסנו כמה שיותר. ברגע שאנחנו מחסלים את ההבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים, אם הכל אותו דבר, איזו מוטיבציה של להתחסן? אני מאמינה מאוד בחיסונים אבל אדם שלא רוצה- צריך לעודד אותו לכך וזה עושה את ההיפך".

בתגובה לדברים אמרה אילנה גנס ממשרד הבריאות: "התכלית של ההגבלות היא לא לעודד אנשים להתחסן אלא צמצום ההגבלה. הטבות למחוסנים אם קיימות זה ערך מוסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עכשיו שהם מושלים, נראה שהם אולי מעדיפים לחזור
דורון שטאובר | 11-08-2021 14:07
עכשיו שהם מושלים, נראה שהם אולי מעדיפים לחזור לאופוזיציה. שם הכל קל, לא טוב!!! אנחנו היינו עושים אחרת!!!! אתם רוצחים את העם שלי!!!!!!(זה בנט אגב). ועכשיו שהם מושלים, ורואים שאין להם מושג ירוק על מה הם עושים, שמים את רייטן מערוץ הילדים בוועדות משמעותיות שאחת עם מנת המשכל שלה לא תוכל להבין גם אם תחיה 50 פעמים. שמים מכחישת קורונה בקבינט הקורונה, וכאחראית על ילדי ישראל כשרת החינוך. מה עוד? אם חברי ממשלת ישראל מעוניינים להתאבד, אולי הם יכולים פשוט להתאבד, ולא לקחת אותנו איתם?
2
רוזין יא פ תמותי כבר
מאיר | 11-08-2021 15:27
תלללל
3
ממשלה רעה .
יש אלוהים. | 11-08-2021 17:57
אלוהים איך נתת לרמאים נוכלים וגנבי דעת לנהל את המדינה ועוד נתת לנו שר בריאות שכל מה שחשוב לו זה הקדמת תורים לשינוי מין אלוהים קצת רחמים שחרר אותנו מהם.
4
כולם להתפייזר! 2,3,הקשב!...
גבלס | 12-08-2021 2:31
כולם להתפייזר! 2,3,הקשב!
5
למה לא מפילים...
משה | 12-08-2021 15:49
למה לא מפילים את הממשלה שפוגעת בחלשים כלכלית רוצחת אנשים עם ההתנהלות בקורונה ונותת לערבים להשתלט על ישובים ישראלים כדי לפגוע בתושבים היהודים.
6
אין ספק שאם...
אורנה | 12-08-2021 16:55
אין ספק שאם הברדק וחוסר היכולת שמציגה הממשלה היתה מתרחשת עם נתניהו, כבר ערוץ 12,13 ו11 היו קוברים אותו. איפה רביב דרוקר?!
7
הבעייה אצל בנט...
אלה | 14-08-2021 8:54
הבעייה אצל בנט זה שביבי נושף לו בעורף ולא נותן לעבוד. בנט נכנס לפאניקה ומפיל הגבלות פאשיסטיות יותר. אם מחוסנים מדבקים למה נותנים להם בכלל להתקהל ? כל מי שסביבי שחלה בקורונה- מחוסן פעמיים. אז הממשלה צריכה להרגע. שאשא ביטון לא מכחיש קרונה- אינטלגנטית . רהוטה. הגיונית לא כמו חבורת האהבלים שהיתה קודם בממשלה וצרחנית הכנסת ההיא שברח לי שמה. שאשא ביטון צודקת. מקומם של חיסונים במרפאות!! לא בבתי הספר. בספטמבר הממשלה הזו והעם הזה יקלוט כמה ילדים לא חוזרים למערכת בגלל טרלול הבדיקות והחיסונים. חיניך ביתי . המונים ישארו בבית!!
8
???? ...
קקירונה | 14-08-2021 20:17
????