כמעט אחד מתוך 5 ילדים נמצא חיובי לקורונה בבדיקה סרולוגית, כך עולה מהנתונים המבוססים על כ-2,200 ילדים במסגרת הפיילוט לקראת פתיחת מערכת החינוך.
לפי נתוני משרד הבריאות התוצאות מבוססות על סקר סרולוגי שנערך בישראל לילדים בגילאי 3 עד 12 שנדגמו אתמול (יום שני), ושנאספו מהערים החרדיות אלעד, מודיעין עילית, וקריית יערים.

העיר עם הנתון הגבוה ביותר הוא אלעד עם 24.2% מהילדים עם תוצאה חיובית מהבדיקה הסרולוגית.
הסיבה שערים אלו נבחרו, היא מכיוון שהמערכת החינוך החרדית החלה לפעול כבר אתמול (א' אלול), וזאת כפיילוט לקראת פתיחת שנת הלימודים הכללית שתיפתח ב-1 בספטמבר.

הסקר נעשה כחלק ממתווה "הכיתה הירוקה" שיזם פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים "ספרא" לילדים במרכז הרפואי שיבא תל-השומר יחד עם חוקרים נוספים, מתווה שראש הממשלה בנט החליט לאמץ חלק מההיערכות לתחילת שנת הלימודים.
בנט אישר: זה המתווה לפתיחת שנת הלימודים
הבדיקות סרולוגיות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד ובכך להקל על מניעת בידודים "מיותרים" לתלמידים.
לפי החלטת הממשלה, הבדיקות יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה נפתחה כבר אתמול ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים (1.6 מיליון תלמידים).

הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד.

תגובות
נפתול הנכלול מפזר הבטחות לציונות הדתית ולמנהלי בתי חולים כדי לשרוד כראש הממששת שגנב את קולות בוחריו. מדהים שעדיין מאמינים לו... לכאורההה כמובן