"המאבק שלנו צודק. שמים בצד את העניין הפוליטי" - סרוגים

"המאבק שלנו צודק. שמים בצד את העניין הפוליטי"

מס הגודש של ליברמן מאיים גם על ציבור הנכים בישראל, שחלקו נוסע לטיפולים בבתי חולים בגוש דן. אליס הימן, דוברת ארגון הנכים זכויות הנכים, הגיעה לאולפן כדי להסביר קצת יותר | צפו

"המאבק שלנו צודק. שמים בצד את העניין הפוליטי"
  (צילום: יונתן זינדל\ פלאש90)

"שלומי בסדר, אבל של ציבור הנכים בישראל קשה מאוד. מדובר בציבור שנדחק 16 שנה לשוליים", פותחת בראיון גלוי ל'סרוגים' דוברת ארגון "הנכים זכויות הנכים", אליס הימן, בנוגע לפגיעת מס הגודש המסתמן בציבור הנכים.

עוד באותו נושא

לאחר הדחייה: החלו עבודות להנגשת מערת המכפלה

צפו בראיון המלא:

הקמת הממשלה החדשה: פניתם לשר האוצר, לשרים המרכיבים את הממשלה?

"הפגנו מול רה"מ בנט ורה"מ החליפי לפיד, אך לא קיבלו שום היענות. גם השרה לשיוויון חברתי, מרב כהן, התעלמה בצורה מוחלטת. אנחנו דורשים קצבה בגובה שכר המינימום, שהנכים יוכלו לחיות בכבוד. עם זאת, אנו מברכים על היוזמה של השר סער להחרגת כל הנכים בעלי כל סוגי התו הנכה. לעומתו, עד עצם הרגע הזה משרד האוצר מסרב לפעול לכך. תחשבו על חולי דיאיליזה וחולי לב בעלי תו נכה משולש שעוברים טיפולים בבתי חולים במרכז ויצטרכו לשלם את מס הדוגש – מדובר במאות שקלים".

(צילום: תומר נויברג\ פלאש90)

לא ברור למה האוצר מתנגד לחקיקה

"בממשלה הקודמת חוקק בהוראת שעה האפשרות לתת לנכים לצאת לעבוד, כעת לא ברור למה האוצר מתנגד להעביר את זה לחקיקה ראשית או לפחות להאריך את צו הוראת השעה. במקום זה, מקצצים ופוגעים בנכים שיכולים ויוצאים לעבוד!", היא אומרת בתסכול.

על הראיון של שר האוצר לשעבר כץ, בו שטח כי בעקבות המחלוקות בין נתניהו לגנץ לא עבר תקציב, היא אומרת: "המאבק שלנו הוא הצודק ביותר. אנחנו שמים בצד את העניין הפוליטי. האחריות כעת מוטלת על רה"מ בנט, שנשבע אמונים לייצג את כל האזרחים. אני מצפה ממנו לקרוא לכל השרים הנוגעים בדבר להטבת התנאים לציבור אוכלוסיית הנכים".

(צילום: תומר נויברג\ פלאש90)

נפתלי בנט: תתעשת

והיא מסיימת: "סך הכל הם רוצים לשלם את המים והחשמל בזמן, לקנות מזון ראוי. זו תופעה שחוצה מגזרים ואוכלוסייה. אני פונה מפה לרה"מ – תתעשת".

הימן הודתה גם למאיר שפיגל, מנכ"ל הביטוח הלאומי ולשר גדעון סער, על המאבק והניסיון לקידום דרישותיהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רציתם שינוי ...
חי | 13-08-2021 7:08
רציתם שינוי