שר הבריאות הורוביץ: "סגר הוא המוצא האחרון" - סרוגים
מבזק

שר הבריאות הורוביץ: "סגר הוא המוצא האחרון"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש כי מדינת ישראל שואפת להימנע מסגר, ואמר כי אם יישמרו ההגבלות ומבצע החיסונים, נצליח לא להגיע למצב זה. "זאת לא גזירת גורל"

author-image
שר הבריאות הורוביץ: "סגר הוא המוצא האחרון"
  שר הבריאות ניצן הורוביץ (אבשלום שושני/ פלאש 90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי המדינה תעשה הכול על מנת להימנע מסגר נוסף.

"ההחלטה על חיסונים שקיבלנו בארץ חיוניים למניעת צעדים קשים למשק", אמר הורוביץ כשליווה את הוריו להתחסן. "המסכה, כמה שהיא פשוטה, היא הדבר היעיל ביותר. החיסונים, הבידודים, המסכות, ההגבלות בנתב"ג, אלה הדברים שיכולים למנוע צעדים קשים יותר. סגר הוא המוצא האחרון".

עוד באותו נושא

קבינט הקורונה: או מבצע חיסון מהיר או סגר


14

כשנשאל במסיבת העיתונאים על פי איזה נתונים כן יחליטו בממשלה שצריך סגר, אמר הורוביץ: "אנחנו מתייחסים גם לממדי התחלואה, מקדם ההדבקה, מספר חולים קשה וגם למצב במדינה. אם נראה שאנחנו מגיעים לנקודה שבה לא נותרה ברירה נצטרך לעשות את זה. זאת לא גזירת גורל. אם נקפיד על ההנחיות, אז יכול להיות שנוכל להימנע מסגר".

מנסים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה

הורוביץ התייחס גם לנושא פתיחת שנת הלימודים: "בעניין בתי הספר, אנו בונים את מתווה החינוך כדי שהם ייפתחו כמו שצריך. לגבי נתב"ג שינינו לחלוטין את המציאות, אנו בודקים כל מי שנכנס לארץ, הטלנו הגבלות על הכניסה לארץ ממספר מדינות. לצערנו נגיף הדלתא מדבק בצורה הרבה יותר גרועה. צריך להתייחס לזה כאל מגפה חדשה. לכן אנו עושים את מבצע החיסונים השלישי".

בתוך כך, הבוקר חנך ראש הממשלה נפתלי בנט מתחם חיסונים חדש בירושלים, ואמר כי "ישראל אזרה אומץ ואנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים, החיסון השלישי. זה לא דבר מובן מאליו, זו החלטה מקצועית שהתקבלה, אבל זו החלטה חיונית כדי לנסות להימנע מאמצעים יותר קשים".

(צילום: חיים צח/ לע"מ)

רה"מ: אנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס

בנט הבהיר גם הוא כי הוא מעוניין להימנע מסגר: "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה, אבל לא להגיע למצב שבתי החולים חלילה יצטרכו יום אחד להגיד 'אין לנו מקום, אתם לא יכולים להיכנס'. זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. אנחנו יודעים לחשב איך מגיעים למצב הזה, והמטרה שלנו היא לא להגיע לזה. אנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס. ביחד אנחנו יכולים למנוע את ההגעה לאותה תקרה שאנחנו לא רוצים להגיע אליה".

(צילום: חיים צח/ לע"מ)

מאז חצות, 2,125 בני אדם נדבקו בנגיף, 245 בני אדם חולים קשה, ו-2 נפטרו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אפשר כמו בתקופת...
אצלנו שלוחי מצווה | 04-08-2021 19:01
אפשר כמו בתקופת נתניהו וליצמן לעשות סגר רק בבתי הספר של החילונים
2
חי בלהלהלנד
יצחק | 04-08-2021 19:47
ההגבלות של אתמול מינימליות ביותר. גם אותם לא יקיימו כי אין אדם עם כוח ציבורי להניע את המהלך. אתם מפחדים לקבל החלטות קשות. שכיום רק יכולה להיות- הגבלת התקהלות. עם קנס גבוה לכל התקהלות. אחרת אתם כל הזמן רצים אחרי הזנב עד הסגר בחגים. אבל הפעם עמישראל לא יצייתו, ודי בצדק. חבל. זו לא מגפה חדשה. זה תירוץ עלוב מאד.
3
ממש יודעים ללחץ על הברקס, הכתובת היתה על הקיר
נתבג היה פתוח לרווחה | 04-08-2021 20:46
דואגים לחברים שלכם אנשי העסקים בנתבג, החגים בתי הכנסת והעמך לא מענינים אתכם יותר מדי
צריך כבר עכשיו...
דן | 04-08-2021 21:22
צריך כבר עכשיו להעביר מהלך כנגד המחלה שלא נכנס לסגר בחגים.