גל גברעם בכנסת: "אף אחד מהמשטרה לא דיבר איתי" - סרוגים

גל גברעם בכנסת: "אף אחד מהמשטרה לא דיבר איתי"

"הגענו למקום שאמור לשמור עלינו. הייתי בטוחה שהכל יהיה ערוך ומוכן"| גל גברעם הגיעה היום לכנסת לדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי על מנת לשתף את החוויה שעברה בתחנת המשטרה

גל גברעם בכנסת: "אף אחד מהמשטרה לא דיבר איתי"
  (צילום: ערוץ הכנסת)

בהמשך לפרשת שי אביטל, גל גברעם, הגיעה היום (שלישי) לכנסת לדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי שמקיים כעת דיון שעוסק ביחס המשטרה לנפגעות עבירות מין תחת הכותרת "למה באת רק עכשיו?", אמרה יו"ר ח"כ עאידה תומא-סלימאן בפתח הדיון: "אנחנו פה לאור הפרשה שהתפרסמה לאחרונה בעניין תלונות על תקיפות מיניות שלכאורה ביצע סוכן הדוגמניות שי אביטל.

אנחנו אחרי קמפיין מי טו והתקשורת חושפת יותר ויותר פרשות של התקפות מיניות ובכל פעם הזדעזענו מחדש לאחר ששמענו את העדויות ופוגשים את הנערים והנערות שעברו את התקיפה. אחד הדברים שלא רק הרמנו גבה וחשבנו שחייבים לבדוק זה את התייחסות המשטרה למקרה של גל גברעם אני מברכת אותך על האומץ שיצאת וחשפת את החוויה הקשה וגם כאשר הלכת להתלונן.

הרגשנו ששוב שומעים על התנסות בין המתלוננת על פגיעה מינית בין רשויות החוק והמשטרה והפעם זה בין דמות ציבורית מוכרת ומקרים כאלה קרו ומקווה מאוד שלא יקרו עוד. לאותם צעירות שהמפגש הלא נעים עם המשטרה קרה להם ופשוט לא היה להם חשבון אינסטגרם עם 500 אלף עוקבים.

אנו מנצלים את האירוע הזה כדי למנף את הנושא כדי להיות הקול של מי שהושתקו במשך השנים ולהם מגיע לראות את המציאות משתנה מול העיניים".

גל גברעם אמרה: "אני לא פוליטיקאית ואני לא ימין או שמאל ואני מייצגת את האזרחים. הציבור בוחר את חברי הכנסת והקהל שלי נתן לי כוח מסוים. הם בוחרים להקשיב למה שיש לי להגיד ועם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. יצאתי מתחנת משטרה די נסערת ועשיתי מה שאני רגילה וזה לדבר.

"ח"כ תומא-סלימאן: אנחנו מודות לך על האומץ". גל המשיכה: "התכוונתי להגיש תלונה ולא התכוונתי שיתפרסם שזאת אני ולא התכוונתי שזה יהיה נחלת הכלל אבל הייתי כל כך מתוסכלת ממה שקרה שם. הגעתי סביבות השעה 23:00. בחרתי ללכת מאוחר כאני כן מוכרת ולא רציתי שיכירו אותי.

אף אחד לא ידע מי אני כשהייתי עם מסכה. הוא שאל "למה באת רק עכשיו". אני לא חושבת שיש קשר בין רמת המסוכנות – לשאלה הזאת. רציתי שיקשיבו למה שיש לי להגיד. הלכתי לאותה תחנת משטרה כי פרסמו שהיא ערוכה לקבל אותנו, נפגעות תקיפה מינית בפרשה הזו.

הגענו למקום שאמור לשמור עלינו. הייתי בטוחה שהכל יהיה ערוך ומוכן. אם היו אומרים לי תבואי מחר, הייתי באה מחר. לא ציפיתי שאף אחד יעמוד דום בשבילי. זה לא משנה כמה עוקבים יש לי באינסטגרם. אני אזרחית שבאה למשטרה וביקשה את העזרה שלה ופשוט קיבלתי סטירה מצלצלת.

ניסיתי להגיש בבית תלונה מקוונת אבל אי אפשר להכניס בה פרטים של תקיפה מינית. תלונה מקוונת זה מהמם לגניבת אופניים אבל לא לתקיפה מינית כפי שחוויתי. אף אחד מהמשטרה לא דיבר איתי. הפקיד והיומנאי לא אשם, לא הדריכו אותו מספיק.

עוד באותו נושא

"אני האיש הרע?" אסתי גינזבורג מגיבה להתקפות ברשת


4

גל המשיכה ואמרה: "הבנתי עכשיו עד כמה כוח יש לי ואני מכוונת לשמש כקול לכל מי שקולו לא נשמע. אני פספוסה בת 20 עם אינסטגרם. בשביל להבין עד כמה זה מטורף, הצלחתי להעמיד כל כך הרבה על הרגליים ואני שמחה שזה קרה. אני אלחם עכשיו כי אני מבינה את הכוח שלי ואלחם בשביל אלו שלא מקשיבים להם. זה יהיה תהליך ארוך וקשה, אנחנו צריכים שינוי פה, באמת".

כזכור, גל גברעם ניגשה לתחנת המשטרה להגיש תלונה ופרסמה בסרטון את החוויה שעברה ולאחר מכן מפכ"ל המשטרה התנצל בפניה: "מדובר בתקלה חמורה ולפיכך הנחה מפקד מחוז ת"א- ניצב עמיחי אשר למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר ת"א עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת.

ימ"ר ת"א העמיד 2 מספרי טלפון 0506437087, 0506447124 שיהיו זמינים 24/7 לסיוע לקורבנות בתאום הגשת תלונה ביחידה. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
בחורה אמיצה ...
שולי אריאל | 03-08-2021 14:13
בחורה אמיצה
2
טירוף ...
משוגעת | 04-08-2021 2:14
טירוף
3
עוד פרסום
ננו | 04-08-2021 12:31
יאלה גל גברעם לכנסת....
4
איך זאת דוגמנית...
שלום | 04-08-2021 13:31
איך זאת דוגמנית ??? לא מבין בכלל. עכשיו גם מחפשת גו׳ב ?
5
בושה שרק בגלל...
דוד | 08-08-2021 10:34
בושה שרק בגלל שאת מוכרת את מקבלת במה . לא הזכרת בחצי מילה את האונס והתקיפה האלימה של האישה בשכונת התקווה בתל אביב מלפני שהוע שהיא ברמה חמורה של פי 10 ממה שאת חווית מלפני שנתיים .את לא מתאימה לייצג את האזרחים אולי וגם זה בספק, רק את הדוגמניות .
6
טוב, טוב, שמענו... הרי...
אורה ב | 08-08-2021 17:46
טוב, טוב, שמענו... הרי הוא לא אנס אותך... נגע בך בצורה מכוערת.. נגע בשד ,בישבן ועוד...מבינה את התיסכול...אבל מכאן ועד לעשות קריירה מזה ופירסום ...הדרך ארוכה.. מעורר בי סלידה...
7
עברתי הטרדות מיניות...
עברתי הטרדה מינית כולל אלימות קשה | 10-08-2021 5:31
עברתי הטרדות מיניות הכוללות גם אלימות קשה ,שכן משך בשערותיי וטען שזה היה טוב יותר מאקט מיני , ילדיי חוו אלימות מאותו שכן, ספגנו גם אלימות מילולית ומסכת שלמה של התעללות, משטרת גוש עציון סגרה את כל החלונות,אף אחד לא התייחס להטרדה המינית או חקר כראוי את הנושא. אם את לא סלב או איזו דוגמנית מי ישמע אותך ? מחפשת מישהו שיתמוך ויעזור לי ומנצלת את הבמה הזאת , ניסיתי את כל הדרכים מול כל המשרדים השונים בהם המשרד לביטחון פנים, מחוז שי ,פרקליטות, מועצת גוש עציון ועוד ..לצערי זה לא עניין אף אחד אני לא גל גברעם אך אני אזרחית במדינת ישראל ואמא שמבקשת את עזרת הציבור !
8
חוויתי הטרדה מינית...
עברתי הטרדות מיניות ואני לא דוגמנית | 10-08-2021 5:49
חוויתי הטרדה מינית משכן הכרוכה גם באלימות קשה של משיכת שיער וטענה שהיה זה טוב מאקט מיני , ילדיי אף הם חוו אלימות מאותו השכן עם השלכות חמורות עד היום, נאלצתי לעזוב את ביתי מחמת האלימות , ההטרדות המיניות ומסכת ההכפשות וההתעללות שעברנו משטרת גוש עציון סגרה את כל החלונות, אף אחד לא התייחס להטרדות המיניות או חקר ברצינות את המקרה , פניתי למשרד לבטחון פנים , למחוז שי , לפרקליטות , למועצת גוש עציון , אני לא גל גברעם או איזו דוגמנית מתוקשרת , אני אזרחית במדינת ישראל ואמא חד הורית שהסיכוי שאעניין מישהו או אצליח מול בנאדם אלים בעל קשרים מול אוחזי משרות ציבוריות הינו קלוש. אז אנצל במה זאת כדי לבקש את עזרת הציבור במימון עורך דין פלילי או רעיון במאבקי שנמשך 5 שנים גם אני חשבתי שישנה משטרה שתגן עליי או בעלי תפקידים שיעשו עבודתם נאמנה והתבדיתי