המשטרה שוב עצרה פעילת הר הבית בלי סיבה - סרוגים

המשטרה שוב עצרה פעילת הר הבית בלי סיבה

מעיין ברבי, פעילה למען הר הבית קיבלה לפני חודש שיחה משוטר המזמין אותה לחקירה, בלי לפרט ובלי עילה. הבוקר היא נעצרה בכניסה להר הבית ונלקחה לחקירת משטרה

author-image
המשטרה שוב עצרה פעילת הר הבית בלי סיבה
  הר הבית (צילום: מטה ארגוני המקדש)

הבוקר (רביעי) נעצרה ועוכבה בכניסה להר הבית מעיין ברבי, מובילת תחום הניו מדיה בארגון "בידינו – למען הר הבית", זאת כחודש לאחר שהתקשר אליה אדם שהזדהה בתור חוקר משטרה בשם "אדוארד".

עוד באותו נושא

פאדיחה בכחול: אזרח גנב ניידת מתחנת משטרה

לפני כחודש, התקשר למעיין חוקר משטרה שהזדהה בשם 'אדוארד'. לדברי מעיין, הוא איים עליה כי היא צריכה להגיע לחקירה בשעה 13:00, כאשר הוא מסרב להסביר מדוע ומה היא עשתה, ואף טען שהוא עושה לה טובה שהוא מזמין אותה טלפונית ולא שולח אליה ניידת. כעת, מעיין נעצרה ונלקחה לחקירת משטרה.

עמר בר לב, השר לבט"פ (צילום: פלאש 90)

מעיין ברבי בהר הבית (צילום עצמי)

"אני נחמד שאני מתקשר ולא שולח ניידת"

"מתקשר אלי מישהו בשם אדוארד ומציג את עצמו כחוקר משטרה של מרחב דוד", היא מתארת. "אותו חוקר שאל אם אני רוצה לכתוב את מספר הזיהוי שלו כשוטר. אמרתי שכן ורשמתי. הוא הודיע לי שאני צריכה לבוא מחר בשעה 13:00 למשטרה שבמרחב דוד לחקירה. עניתי לו שיש לי עבודה ולא מסתדר לי הזמן הזה, והוא בתגובה אמר לי 'אני נחמד שאני מתקשר אליך ולא שולח לך ניידת או מכתב'."

משטרת ישראל בפעילות בהר (צילום: ג'מאל עבד\ פלאש90)

מיותר לציין כי ברבי היא בחורה נורמטיבית ולא ידוע לה על עבירה פלילית שעברה במסגרת שהייתה בהר או בכלל.

"שאלתי אותו על מה החקירה, מה עשיתי? הוא מצידו אמר שהוא לא יודע והוא רק מודיע לי. שאלתי האם זה הוא שחוקר אותי, ושוב ענה שלא. המשכתי להגיד שאני לא יכולה להגיע. השיחה הסתיימה בכך שהוא נותן לי שעתיים לחזור אליו עם תשובה שאני באה", היא משחזרת.

"זה קורה יותר מפעם אחת לפעילים"

מעיין לא נותרה שאננה וניסתה לבדוק איך אפשר לצאת מהעניין ולברר קצת יותר: "ישר התקשרתי לתום, מנכ״ל 'בידנו', עמותה שאני עובדת בה. תום קודם כל הרגיע אותי ואמר לי שזה קרה יותר מפעם אחת לפעילי הר הבית והדריך אותי לא להתקשר לשוטר ומה לעשות אם הוא יתקשר".

תום ומעיין (צילום עצמי)

מעיין ההמומה מוסיפה פרטים אישיים על עצמה, המוסיפים תהיה בנושא: "אני עובדת בקייטנה של ילדים עם צרכים מיוחדים. לא אכפת להם למה אני לא יכולה לבוא. לא הציעו לי להתייעץ עם עורך דין. אני בטוחה שאם לא היה לי את תום, הייתי הולכת לשם מהפחד שיעצרו אותי בעתיד", ומוחה "שמצד האמת לא עשיתי שום דבר רע!".

"מה אני אגיד? שזימנו אותי לחקירה?"

בפן האישי והתעסוקתי, מעבר לפגיעה בשמה של מעיין, יש כאן גם אובדן פרנסה: "ומה אני אגיד לעבודה, שאני לא יכולה לבוא ביום השלישי לקייטנה כי זימנו אותי לחקירה משטרתית שאני אפילו לא יודעת על מה היא? בלי מכתב ובלי כלום. יתחילו לחשוב שאני ממציאה!".

מארגון "בידינו – למען הר הבית" נמסר בתגובה למעצר: במשטרת הר הבית ממשיכים ברדיפת פעילי הארגון אשר פועלים יום יום כדי לחזק את הר הבית בציבור הישראלי. לצערנו במציאות של היום, אם אנחנו נרדפים כך, זהו סימן שאנחנו עושים משהו טוב למען עם ישראל. אני מצפה שהשר לביטחון פנים יערוך חקירה מקיפה בנושא כפי שעשה במקרה של הידוענית גל גברעם.

אופיר דיין, פעילה מוכרת בענייני הר הבית, מסרה לסרוגים: "משטרת ישראל נוקטת בשיטות בזויות ובעלות חוקיות מפוקפקת על מנת להפחיד את עולי הר הבית המסורים. זה לא יעבוד. העלייה להר הבית היא דבר ערכי, ציוני והכרחי. אני קוראת לכל עם ישראל להצטרף אלינו!".

אופיר דיין (צילום: תמונה פרטית)

מארגון 'בידינו למען הר הבית' נמסר: "שיטות ההפחדה של רשויות המדינה, שב"כ או משטרה כלפי פעילי הר הבית אינה חדשה. מדי כמה חודשים פונים אליי פעילים, בעיקר מהארגון שלנו ומספרים על שיחות טלפון שכאלו שנועדו להרתיע או להלך אימים. לנו, בניגוד למשטרה ולשב"כ, אין מה להסתיר ולכן נמשיך בפעילות שלנו למען הר הבית ללא הפסקה".

ממשטרת ישראל בחרו שלא להתייחס לטענות.

עדכון: לפני כשעה מעיין ברבי שוחררה מתחנת המשטרה, היא עוכבה לתחנה סה"כ כשלוש שעות. זאת לאחר שלקחו לה את הטלפון, ומתברר שגם עשו עליה חיפוש גופני כולל מתחת לחצאית (פעמיים!). בתחנה, סרבו בתחילה לגלות לעורך דינה שמעיין נמצאת בתחנה עד שהוא הגיע פיזית ודרש את המידע.

בהמשך, במקום להכניס אותה לחקירה, הכניסו אותה אל איש שב"כ בשם 'כפיר', ואיימו עליה שלא תכתוב דברים "מסיתים" ברשתות החברתיות מבלי להציג בפניה כל עדות או ראיה.

עקב הגעתו לתחנה של עורך דינה מהארגון 'בידנו למען הר הבית', עדין בן-חור, היא יצאה משם מהר ולאחר שסרבה לשתף פעולה השוטרים בתחנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
היא לא סגנית יו"ר מועצת השורא, אז בנט מתעלם.
בנט מתעלם כרגיל | 25-08-2021 10:35
היא לא סגנית יור מועצת השורא, אז בנט מתעלם. זה לא מפריע לבנט להמשיך להיות רוהמ, אז זה בסדר.
הרב ליאור: לנשים אסור לעלות להר הבית.
מי התיר לה? | 25-08-2021 12:24
שאר כל גדולי הדור: גם לנשים וגם לגברים אסור לעלות להר הבית.
2
לא יאומן
רפאל | 25-08-2021 11:17
המשטרה לא אמורה לחזק את עליית היהודים להר?
3
מה לבחורה רווקה...
עדו כהן צדק | 25-08-2021 11:27
מה לבחורה רווקה בהר? איזה פוסק התיר לה לטבול בנידתה ולעלות? הרב ליאור אוסר מפורש, וגם לנשואות!
אולי היא...
שולה ח | 26-08-2021 2:59
אולי היא מחפשת בעל בהר הבית
שב תלמד....
ללמד את בני יהודה | 25-08-2021 16:59
שב תלמד. אתה עסוק בלכתוב שטויות
4
זה רק היא...
שיר | 25-08-2021 12:24
זה רק היא כי מארגון אני ביקרתי כמה פעמים בהר הבית ולא קרה כלום. יש דרך להגיע לשם בלי לעשות הצגות . לדעתי כל היהודים צריכים לבקר שם תמיד ולהראות נוכחות שמכבדת גם את המוסלמים במקום.אפשר לבקר שם אז תבקרו
5
שמתם לב לאתר...
רוני | 25-08-2021 17:30
שמתם לב לאתר האשפה הזה לא מפרסם תגובות,רק מה שטוב לנוכלים,ולבוגדים,ומי שתומך באשפה הם מעלים לאתר,אז יבוא היום שלכם חולי נפש סלקטורים ארורים רק מי שתומך בעבד הכנעני אתם מפרסמים ארורים,
6
ברבי מכוערת היא...
שולה ח | 26-08-2021 3:02
ברבי מכוערת היא מחפשת בעל בהר הבית ומקוה שתמצא